Gå til innhold

Muskelpanser eller smertehelvete?

Anbefalte innlegg

Må man velge mellom de to? Er det på noen måter mulig å løsne opp i spente muskler uten at hjertet på nytt skal spises opp av sinte rotter? Eller er det for at man tar for store biter?

Er det bare prisen man må betale for å vinne tilbake en kropp som aldri skulle vært tatt? Det er så herlig å få kjenne seg avspent en liten stund, men alltid kommer helvete etterpå!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313331-muskelpanser-eller-smertehelvete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan trene seg varm, tøye og strekke etterpå. Det forplikter ikke på noen som helst måte i forhold til følelser, men kan være utrolig godt for ja nettopp følelseslivet :). Reagerer du negativt på trening?

Ja, gjør ofte det. Blir på samme måten da og. Med angst i tillegg om jeg sliter meg skikkelig ut. Så prøver å følge fysioråd og moderasjon. Men ikke lett å vite hvor grensene går.

Ja, gjør ofte det. Blir på samme måten da og. Med angst i tillegg om jeg sliter meg skikkelig ut. Så prøver å følge fysioråd og moderasjon. Men ikke lett å vite hvor grensene går.

Nei, det er ikke alltid lett dessverre. Anser meg selv som heldig som kan dra positiv nytte av trening for både kropp og psyke. Prøvd yoga eller meditasjon?

Nei, det er ikke alltid lett dessverre. Anser meg selv som heldig som kan dra positiv nytte av trening for både kropp og psyke. Prøvd yoga eller meditasjon?

Ja, men har skjønt at jeg skal ligge langt unna yoga iallfall. Bruker meditasjon eller lignende teknikker, hjelper ibant. Ble vel bare litt mye i dag igjen. Skulle bare ønske det ikke var den forbindelsen mellom kropp og følelser.

Ja, men har skjønt at jeg skal ligge langt unna yoga iallfall. Bruker meditasjon eller lignende teknikker, hjelper ibant. Ble vel bare litt mye i dag igjen. Skulle bare ønske det ikke var den forbindelsen mellom kropp og følelser.

Okei, jeg forstår....

Håper du føler deg bedre snart og at din kropp og dine føleleser kan jobbe sammen på en positiv måte i stedet for slik du føler og har det nå :)

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg har smerter uansett, men selvfølelsen er bedre om smertene kommer etter en treningsøkt..;)

Faste muskler fremfor slappe, likssom;))

Men jeg tar meg jo ikke helt ut hver gang da, forsøker å avpasse litt etter dagsformen, men jeg er tar øktene.

Sikkert et dumt spm.. men hva er muskelpanser?

Hm, åssen forklare. Er vel rett og slett muskler som blir stående i spenn i lang tid. Noe som bl.a fører til fysiske smerter, noe jeg ikke er så plaget med, men også at man bruker veldig mye krefter på tilsynelatende lette ting.

Om jeg f.eks skal løfte et glass, så bruker jeg både krefter på å løfte det, men også på å holde imot for å ikke løfte for hardt eller langt. Når jeg trener skjer noe av det samme.

Vet ikke om det bare er muskelpanser - det er vel mest det at de spente musklene blir harde og danner et fysisk og psykisk panser mot verden på en måte. Selve spenningen er vel et resultat av fysiologisk beredskap. Tror jeg.

(skulle ønske jeg skjønte mer av dette selv...)

Jeg har smerter uansett, men selvfølelsen er bedre om smertene kommer etter en treningsøkt..;)

Faste muskler fremfor slappe, likssom;))

Men jeg tar meg jo ikke helt ut hver gang da, forsøker å avpasse litt etter dagsformen, men jeg er tar øktene.

Må være kjipt å alltid ha smerter!. Var mest psykisk smerte i går, men - den er på en måte like fysisk, iallfall hos meg.

Slappe muskler er ikke akkurat noe problem her i gården, sikkert med noen hederlige lokale unntak. ;) Kan telle en hånd de gangene en treningsøkt har kjentes bra etterpå - men det er godt når det skjer! Og det SKAL bli fler av de for det har jeg bestemt!

Annonse

hidi, the scorpion

Må være kjipt å alltid ha smerter!. Var mest psykisk smerte i går, men - den er på en måte like fysisk, iallfall hos meg.

Slappe muskler er ikke akkurat noe problem her i gården, sikkert med noen hederlige lokale unntak. ;) Kan telle en hånd de gangene en treningsøkt har kjentes bra etterpå - men det er godt når det skjer! Og det SKAL bli fler av de for det har jeg bestemt!

Godt for deg, skal;)

Men får du ikke bittelitt selvtillit etter en økt da?

Godt for deg, skal;)

Men får du ikke bittelitt selvtillit etter en økt da?

Nei, ikke egentlig. Har kjent det når jeg har kommet meg opp på en fjelltopp eller noe sånt, men det begynner å bli noen år siden. Får ikke den følelsen bare av å "ta meg ut", må liksom komme fem til et sted. Er sikkert litt rar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...