Gå til innhold

Psykiske lidelser og diskvalifisering./diskriminering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt på et par ting som jeg synes er diskriminerende i forhold til psykiske lidelser. Feks alle statsjobber som krever sikkerhetsklarering vurderer psykisk helse. Man må oppgi alle tidligere lidelser, En annen ting som jeg ikke er sikker på er om man kan være diskvalifisert som organmotaker hvis man har vært vurdert som suicidal eller lider av lidelse som kan medføre suiciditet. Vet at det ivhvertfall er slik i andre land.

Videoannonse
Annonse
Gjest imzedimze
Skrevet

så schizofrene, bipolare og personer som har hatt depresjon får ikke motta nytt organ?

huff da. får håpe mine virker til min død da.

Gjest fiske-Marja
Skrevet

så schizofrene, bipolare og personer som har hatt depresjon får ikke motta nytt organ?

huff da. får håpe mine virker til min død da.

Ellers kan du jo få av meg...er bipolar jeg også. Det må da være ok at bipolare bytter organer vel? ;)

Gjest fiske-Marja
Skrevet

Ellers kan du jo få av meg...er bipolar jeg også. Det må da være ok at bipolare bytter organer vel? ;)

Tenk dere "en bipolar nyre" he-he.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes det er helt rimelig og relevant at en også tar med psykisk helse når noen skal sikkerhetsklareres.

Skrevet

Hvor synes du grensen går nhd i forhold til sikkerhetsklarering? Det er jo nasjonal sikkerhets myndighet som foretar alle sikkerhetsklareringer fra garden og militærtjenestepilkt til storting,pst og e-tjenesten. Har de psykiatere som kan vurdere ærlighet/lojalitet og beregnlighet?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvor synes du grensen går nhd i forhold til sikkerhetsklarering? Det er jo nasjonal sikkerhets myndighet som foretar alle sikkerhetsklareringer fra garden og militærtjenestepilkt til storting,pst og e-tjenesten. Har de psykiatere som kan vurdere ærlighet/lojalitet og beregnlighet?

Du kan være trygg på at kriteriene for sikkerhetsklaraering bygger på anerkjente prinsipp bla som følge av erfaringer gjort i mange 10-år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...