Gjest PSQ Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Jeg har tenkt på et par ting som jeg synes er diskriminerende i forhold til psykiske lidelser. Feks alle statsjobber som krever sikkerhetsklarering vurderer psykisk helse. Man må oppgi alle tidligere lidelser, En annen ting som jeg ikke er sikker på er om man kan være diskvalifisert som organmotaker hvis man har vært vurdert som suicidal eller lider av lidelse som kan medføre suiciditet. Vet at det ivhvertfall er slik i andre land. 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 så schizofrene, bipolare og personer som har hatt depresjon får ikke motta nytt organ? huff da. får håpe mine virker til min død da. 0 Siter
Gjest fiske-Marja Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 så schizofrene, bipolare og personer som har hatt depresjon får ikke motta nytt organ? huff da. får håpe mine virker til min død da. Ellers kan du jo få av meg...er bipolar jeg også. Det må da være ok at bipolare bytter organer vel? 0 Siter
Gjest fiske-Marja Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Ellers kan du jo få av meg...er bipolar jeg også. Det må da være ok at bipolare bytter organer vel? Tenk dere "en bipolar nyre" he-he. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Jeg synes det er helt rimelig og relevant at en også tar med psykisk helse når noen skal sikkerhetsklareres. 0 Siter
Gjest werni Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Hvor synes du grensen går nhd i forhold til sikkerhetsklarering? Det er jo nasjonal sikkerhets myndighet som foretar alle sikkerhetsklareringer fra garden og militærtjenestepilkt til storting,pst og e-tjenesten. Har de psykiatere som kan vurdere ærlighet/lojalitet og beregnlighet? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Hvor synes du grensen går nhd i forhold til sikkerhetsklarering? Det er jo nasjonal sikkerhets myndighet som foretar alle sikkerhetsklareringer fra garden og militærtjenestepilkt til storting,pst og e-tjenesten. Har de psykiatere som kan vurdere ærlighet/lojalitet og beregnlighet? Du kan være trygg på at kriteriene for sikkerhetsklaraering bygger på anerkjente prinsipp bla som følge av erfaringer gjort i mange 10-år. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.