Gå til innhold

Tankevekkende kronikk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så noen har endelig greid å finne ut at vi er forskjellige? Det må jeg si var bra....håper dette kan nå inn hos flere leger/terapeuter.

Har opplevd å nesten bli påtvunget og snakke selv, jeg måtte reagere på den hendelsen. Sannheten var at jeg taklet dette ganske bra. Men jeg fikk dårlig samvittighet fordi alle forventet en reaksjon. Følte meg som et kaldt menneske som ikke reagerte som de ville og forventet.

Det virker så selvsagt at det er nesten rart at det trengs forskning på det, men godt noe gjør det tross alt!

Ikke alt er like selvsagt. Det har vært vanlig å bekymre seg over at folk ikke ønsker å snakke om dramatiske hendelser i etterkant, man har ofte snakket om blokkering og fortrengning. Likeledes er fokuset på at det å snakke mye om dramatiske hendelser kan føre til negativ utvikling, et tankevekkende funn.

Annonse

Ikke alt er like selvsagt. Det har vært vanlig å bekymre seg over at folk ikke ønsker å snakke om dramatiske hendelser i etterkant, man har ofte snakket om blokkering og fortrengning. Likeledes er fokuset på at det å snakke mye om dramatiske hendelser kan føre til negativ utvikling, et tankevekkende funn.

Jeg skjønner alt ikke er like selvsagt. Men jeg overraskes stadig over at det tilsynelatende skal finnes en facit som gjelder alle. "Alle trenger å snakke om det" Ingen trenger å snakke om det" osv.

At sannheten ligger et sted i mellom og med store individuelle forskjeller er ikke overraskende synes jeg. Men det er lett å stirre seg så blind på etablerte sannheter at man ikke ser det selvsagte - det gjør jeg stadig selv og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...