Gå til innhold

Kognitivt redusert ved bruk av nozinan?

Anbefalte innlegg

Gjest noozinan
Skrevet

Har noe nozinan liggende og sliter med søvn, kan jeg bruke det ved søvnforstyrrelser? Har ikke lyst å være kognitivt redusert på forelesning. Har tidligere brukt tolvon og har ikke hatt noen problemer med det.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Igjen blir spørsmålet: "Sammenlignet med hva?"

I forhold til når du er i toppform inkll. sover bra, vil du ha dårligere læreevne på Nozinan.

Sammenlignet med å møte stuptrøtt etter søvnløshet, kan du kanskje fungere bedre etter å ha sovet på litt Nozinan.

Foreslår at du prøver det. Ta det så tidlig du kan uten å sovne for tidlig. Jo tidligere du tar det, jo mer er det ute av kroppen neste morgen.

Gjest noozinan
Skrevet

Igjen blir spørsmålet: "Sammenlignet med hva?"

I forhold til når du er i toppform inkll. sover bra, vil du ha dårligere læreevne på Nozinan.

Sammenlignet med å møte stuptrøtt etter søvnløshet, kan du kanskje fungere bedre etter å ha sovet på litt Nozinan.

Foreslår at du prøver det. Ta det så tidlig du kan uten å sovne for tidlig. Jo tidligere du tar det, jo mer er det ute av kroppen neste morgen.

Det tar jeg som et tja på at jeg vil bli redusert kognitivt hvis vi ser bort fram søvnmangel. Har også noe 100 mg trazadone fra et utenlandsopphold så jeg prøver det isteden. Antipsykotika burde kanskje bare brukes som AP. Og er ikke nozinan et gammeldags AP? Tolvon var fint, men er desverre tom.

Skrevet

Det tar jeg som et tja på at jeg vil bli redusert kognitivt hvis vi ser bort fram søvnmangel. Har også noe 100 mg trazadone fra et utenlandsopphold så jeg prøver det isteden. Antipsykotika burde kanskje bare brukes som AP. Og er ikke nozinan et gammeldags AP? Tolvon var fint, men er desverre tom.

Vær obs på at du kan få blodtrykksfall på Nozinan!

Selv slet jeg meg gjennom forelesninger med Nozinan innabords. Det var ikke lett å holde seg våken. I den forstand følte jeg meg svært redusert.

Hvis du har nytte av Imovane ville jeg klart valgt det før Nozinan.

Skrevet

Wooooooo er alt jeg kan si om Nozinan. Da jeg prøvde dette for noen år siden havnet jeg på sykehus! Tok forskrevet dose, lo i mange timer, ringte legevakten som ba meg ta en dose til. Noen timer senere sa det pang, og jeg sov i to døgn. Ble innlagt, da noen mistenkte at jeg hadde tatt overdose. Var så ogs si bevisstløs i to døgn, så dette er sterke saker ja. Men mange tåler det selvsagt bedre enn jeg gjorde...

Skrevet

Wooooooo er alt jeg kan si om Nozinan. Da jeg prøvde dette for noen år siden havnet jeg på sykehus! Tok forskrevet dose, lo i mange timer, ringte legevakten som ba meg ta en dose til. Noen timer senere sa det pang, og jeg sov i to døgn. Ble innlagt, da noen mistenkte at jeg hadde tatt overdose. Var så ogs si bevisstløs i to døgn, så dette er sterke saker ja. Men mange tåler det selvsagt bedre enn jeg gjorde...

"Apedop" er navnet noen sykepleiere jeg kjenner bruker om Nozinan... Kognitivt redusert - jah! Det ble i hvert fall jeg den ene gangen jeg ble utsatt for en stykk rosa pille, foreskrevet av fagfolk, men med skremmende effekt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvor liten dose kan du få til av de medisinene du har?

Om det er 5 mg, kan du trygt ta det.

Gjest noozinan
Skrevet

Hvor liten dose kan du få til av de medisinene du har?

Om det er 5 mg, kan du trygt ta det.

25 Mg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...