Gå til innhold

tror han er ond

Anbefalte innlegg

Gjest ripsnips
Skrevet

jeg har nettopp møtt en fyr.jeg har gode følelser for han innimellom.veldig gode da.likevell har jeg disse grusomme følelsene inni meg at jeg tror han har hiv eller aids og at han bare vil møte meg for å smitte meg.jeg har sånn angest nå for tiden at jeg ikke har klart å møte han i det siste.jeg klarer ikke uvissheten,om at han skjuler noe for meg.jeg tør jo heller ikke spørre han rett ut.da vil han tro jeg er gal.men jeg har har prøvd å hinte om han har noe han skjuler for meg,men har ikke fått noe respons på det jeg vil ha svar på.uff jeg må være syk som tenker sånn.jeg liker han jo også da,men klarer ikke å møte han..og vil helst gjøre slutt på å møte han pga denne angesten som gjør at jeg ikke klarer dette.men samtidig vet jeg at jeg ofte kan føle ting som er sant.jeg tenker hva om disse tankene virkelig er sanne?

Videoannonse
Annonse
Gjest lumiibk
Skrevet

Tvangstanker?

Dere får bruke kondom om det blir noe på deg, i tilfelle du er klarsynt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva er det som taler for at han har disse sykdommene?

Ville du tenkt slik om enhver mann?

Skrevet

Hva i all verden begrunner du disse mistankene dine med da? Har du en virkelig grunn til det eller er det bare noe du "tror"?

Og du - menn tar ikke hint!

Gjest ripsnips
Skrevet

Hva er det som taler for at han har disse sykdommene?

Ville du tenkt slik om enhver mann?

jeg har tenkt sånn om de fleste menn ja.men akkurat nå føler jeg alt taler for at han er syk.han er utenlandsk.og veldig kjekk,det handler vel mest om en veldig sterk følelse jeg har.jeg har sånn angst at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.det er forsent,fordi jegallerede har hatt ubeskyttet sex med han.så nå venter jeg bare på å få vite at jeg er blitt smittet.de siste gangene jeg har møtt han har jeg ikke klart at han rører meg..

Skrevet

jeg har tenkt sånn om de fleste menn ja.men akkurat nå føler jeg alt taler for at han er syk.han er utenlandsk.og veldig kjekk,det handler vel mest om en veldig sterk følelse jeg har.jeg har sånn angst at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.det er forsent,fordi jegallerede har hatt ubeskyttet sex med han.så nå venter jeg bare på å få vite at jeg er blitt smittet.de siste gangene jeg har møtt han har jeg ikke klart at han rører meg..

..akkurat nå føler jeg alt taler for at han er syk...

S: Er det noen annet og sikrere enn følelsen som taler for sykdom?

Jeg har 27 års erfaring som lege og greier fortsatt ikke å stille diagnoser ved hjelp av følelser. Jeg kjenner ingen andre leger som kan det heller.

Gjest ripsnips
Skrevet

..akkurat nå føler jeg alt taler for at han er syk...

S: Er det noen annet og sikrere enn følelsen som taler for sykdom?

Jeg har 27 års erfaring som lege og greier fortsatt ikke å stille diagnoser ved hjelp av følelser. Jeg kjenner ingen andre leger som kan det heller.

det er det at jeg ofte kan føle ting som kommer til å skje og ting om andre mennesker.og sånn ille som jeg føler om han nå har jeg ikke følt på lenge.dersom jeg noensinne har følt det så ille.det at han er utenlandsk og sikkert har vært med mange er jo en ting.men det er først og fremst følelsen jeg har..alt

Gjest ripsnips
Skrevet

jo jeg har forresten tenkt sånn om alle jeg har vært med.derfor har jeg ikke vært med noen på 3 år.men denne gangen kjennes det som det er sant.og at det er slutten.

Skrevet

Jeg tror du er overdrevent engstelig for å bli smittet av hiv og at dette forsterker seg nå sammenlignet med andre menn, fordi han er utenlandsk. Vi er jo alle informert om at andelen hiv-smittede er større i enkelte land og at man skal være ekstremt forsiktig med tilfeldig sex på sine turer i utlandet. Men du er nok generelt redd for smitte, men det forsterkes nå med denne mannen pga hans opprinnelsesland.

Jeg synes du skal ta deg en tur til lege og få testet deg for å få kvittet deg med den angsten du har for at du er smittet.

Så må du gjøre noen valg, du kan avstå fra sex, du kan passe på å beskytte deg ved at han/evnt andre partnere i fremtiden alltid bruker kondom og du kan kreve at de legger frem en hiv-test før du i det hele tatt vurderer sex med dem.

Tro meg, du er ikke den eneste som engster seg for denne sykdommen. Min nåværende partner måtte hiv-teste seg før jeg gikk til sengs med ham :) Vi var sammen i flere år før vi hadde sex uten kondom, nettopp pga min engstelse for denne sykdommen.

Gjest test dere begge
Skrevet

det er det at jeg ofte kan føle ting som kommer til å skje og ting om andre mennesker.og sånn ille som jeg føler om han nå har jeg ikke følt på lenge.dersom jeg noensinne har følt det så ille.det at han er utenlandsk og sikkert har vært med mange er jo en ting.men det er først og fremst følelsen jeg har..alt

Det er bra og være litt bekymret for det kan forebygge at man utsetter seg for noe farlig. Men angsten må jo heller ikke få tatt overhånd. Se på de som er alt for lite redde, det er de som oftest også blir smittet.

Jeg synes du skal kunne forlange at dere tester dere begge to smatidig og at du vil med sikkerhet vite om han er smittet eller ikke. Dere kan vel få vite svarene samtidig om dere vil?

Alle med ny partner burde gjort det. Da ville det også blitt en stor nedgang i antall smittede.

Det er svært positivt at så mange som mulig tester seg.

Skrevet

Mener du at denne følelsen er så mye å stole på at jeg f.eks burde tilby deg en stilling på sykehuset der du kan hjelpe oss med den vanskelige diagnostikken der vi er i villrede?

Gjest D*lilith
Skrevet

Mener du at denne følelsen er så mye å stole på at jeg f.eks burde tilby deg en stilling på sykehuset der du kan hjelpe oss med den vanskelige diagnostikken der vi er i villrede?

Hvert sykehus burde isåfall hatt en sånn : )

Gjest Villniss
Skrevet

Dårlig dag?

Jeg har også tilbøyeligheter til å svare folk ufint når jeg ikke har det helt ok med meg selv. ;-)

(Jeg synes du svarte denne jenta (ripsnips) ufint).

Skrevet

Dårlig dag?

Jeg har også tilbøyeligheter til å svare folk ufint når jeg ikke har det helt ok med meg selv. ;-)

(Jeg synes du svarte denne jenta (ripsnips) ufint).

Jeg kan forstå at det kan oppfattes også på den måten.

Jeg svarte slik fordi jeg vil at hun skal undre seg over sin egen påstand om evner til å føle sykdom.

Dagen har vært fin :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...