Gå til innhold

Small talk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjønt at det er viktig med smalltalk for å få kontakt med folk og for å holde kontakt med folk. Hva snakker dere med folk om? Jeg kan føle meg tom for ord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt mellom himmel og jord - fra været, kultur, politikk, shopping, boligmarked... kan være hva som helst.

Men de fleste opplever nok i mellom å føle seg tomme for ord.

(PS: Det hater small talk)

Gjest mandolina
Skrevet

Alt mellom himmel og jord - fra været, kultur, politikk, shopping, boligmarked... kan være hva som helst.

Men de fleste opplever nok i mellom å føle seg tomme for ord.

(PS: Det hater small talk)

Hvorfor hater det small talk?

Skrevet

;)

hehe

*knegg*

Så først etter mandolinas innlegg at det var en skriveleif og ikke et uttrykk for din personlige oppfatning av fenomenet! ;-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Avhenger av hvor du og de andre er, og hva omgivelsene er.

Om dere er på julebord, så kan man snakke om pynten, om maten etc- og spørre om den andre har vært på slike julebord før.

Har dere vært på et foredrag, så kan du spørre hva de andre syntes om foredraget.

Har dere vært på en utstilling, kan du kommentere noe dere så der, og spørre hva de andre synes.

Ellers så er været som regel et trygt tema. Mye regn i år- verste sommer på flere år. Men nå viser værmeldinga...etc.

(P.S small talk føles kunstig- men er en måte å få kontakt med folk på,)

Skrevet

Avhenger av hvor du og de andre er, og hva omgivelsene er.

Om dere er på julebord, så kan man snakke om pynten, om maten etc- og spørre om den andre har vært på slike julebord før.

Har dere vært på et foredrag, så kan du spørre hva de andre syntes om foredraget.

Har dere vært på en utstilling, kan du kommentere noe dere så der, og spørre hva de andre synes.

Ellers så er været som regel et trygt tema. Mye regn i år- verste sommer på flere år. Men nå viser værmeldinga...etc.

(P.S small talk føles kunstig- men er en måte å få kontakt med folk på,)

Interessant - her var mye å hente for meg og :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...