Gå til innhold

Begynner å bli desperat etter hjelp

Gjest i ferd med å drikke meg ihjel

Anbefalte innlegg

Gjest i ferd med å drikke meg ihjel

Har et behandlingsteam rundt meg som forventer at jeg skal slutte å drikke. De maser mye på meg, uttrykker hvor bekymret de er o.s.v.

Det er veldig sjelden jeg sier "Greier ikke", men det er fakta. Jeg har sluttet før i lengre perioder, men denne gangen har jeg nærmest gitt opp og drikker hver kveld. Ikke får jeg noe B-preperat for å dempe angst og abstinenser, har fått aterax mot angsten, men jeg kunne like gjerne ha tygd Dent-drops. Desverre virker ikke noen av av de vanlige pillene som ikke er vannedannende på meg.

Hva er betingelsene for behandling ved en institusjon? Nødig noe jeg har lyst til, men jeg vet nå at jeg ikke greier å slutte på egen hånd. Er godt kjent ved en psykiatrisk avdeling, men så er nå det det at de ikke skal behandle rusproblemer på psykiatrisk. Sykt ja!

Noen mener det er på tide jeg begynner å jobbe, og at jeg da vil slutte å jobbe. Men jeg er i tvil og føler jeg iallefall må greie å være edru en hel uke eller to, før jeg hiver meg ut i arbeidslivet igjen....

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313497-begynner-%C3%A5-bli-desperat-etter-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest i ferd med å drikek meg ihjel

Blå Kors gir hjelp til avrusing.

http://www.blakors.no/?CatID=1189

Hilsen

Takker for svar. men Blå Kors har ikke noe tilbud i mitt fylke. Jeg kvier meg for å forslå den store avrusningsstasjonen i fylket mitt. For det første er det pinlig at søsteren min er godt kjent der, institusjonen har veldig dårlig rykte for elendig tilbud ogg inget ettervern. Det blir sagt at det florerer av stoff på stedet. (Aldri noe jeg ville ha takket ja til). Men verst av alt, så er det mange som arbeider der som jeg har gått i klasse med tidligere. Ei av dem plaget meg gjennom hele ungdomsskolen...

Gjest mandolina

Hadde jeg vært arbeidsgiver så hadde du nok måttet ha vært edru laaaangt lengre enn en uke om jeg skulle vurdert å ansette deg, som alkoholiker.

Mange alkoholikere klarer å gå på jobben, selvom de drikker i fritiden.

Mange arbeidsgivere sender ansatte på avvenningskurs.

Hilsen

Hilsen

Vel og bra det, men jeg antar de fleste er meget skeptiske til å ansette en alkoholiker (om de vet eller mistenker at vedkommende er det). Mulig jeg misforsto og at vedkommende her har jobb.

Annonse

Gjest desperat etter hjelp

Hilsen

Jeg har ikek jobbet fast på 2 år. Kun når jeg har følt for det i ny og ne. Aner ikke hvordan det blir å begynne å jobbe igjen

Gjest mandolina

Takker for svar. men Blå Kors har ikke noe tilbud i mitt fylke. Jeg kvier meg for å forslå den store avrusningsstasjonen i fylket mitt. For det første er det pinlig at søsteren min er godt kjent der, institusjonen har veldig dårlig rykte for elendig tilbud ogg inget ettervern. Det blir sagt at det florerer av stoff på stedet. (Aldri noe jeg ville ha takket ja til). Men verst av alt, så er det mange som arbeider der som jeg har gått i klasse med tidligere. Ei av dem plaget meg gjennom hele ungdomsskolen...

Spør legen din om det er et annet alternativ på et annet sted, som du kan komme inn på.

Det finnes ulike klinikker og rekonvalesenthjem for alkoholikere, legen din burde kjenne til de.

Hilsen

Gjest Begynner å bli desperat etter hjelp

Om du prøver deg i arbeid, hva kan gå galt? Det kan være du ikke klarer det og må slutte, og du vil kanskje ikke få flere sjangser hos den arbeidsgiveren. Enn utover det? Kan det likevel være verd et forsøk?

Bor i en liten kommune, og en bygd der sladder går som ild i orkan styrke. Feks. en gang var jeg innlagt to døgn på sykehuseet. På vei hjem stanset jeg på butikken, og bak meg i køen spør en dame jeg ikke kjente om jeg var frisk igjen!

Poenget er at om jeg ikke greier å stå i en ordinær jobb så blir det raskt kjent, og jeg blir ikke så ettertraktet på arbeidsmarkedet. Det er få utlyste stillinger i kommunen, og de som finnes er enten innen industrien eller kommunen.

Det vil også bli et stort personlig nederlag om jeg må si opp.

Gjest Begynner å bli desperat etter hjelp

Om du prøver deg i arbeid, hva kan gå galt? Det kan være du ikke klarer det og må slutte, og du vil kanskje ikke få flere sjangser hos den arbeidsgiveren. Enn utover det? Kan det likevel være verd et forsøk?

Bor i en liten kommune, og en bygd der sladder går som ild i orkan styrke. Feks. en gang var jeg innlagt to døgn på sykehuseet. På vei hjem stanset jeg på butikken, og bak meg i køen spør en dame jeg ikke kjente om jeg var frisk igjen!

Poenget er at om jeg ikke greier å stå i en ordinær jobb så blir det raskt kjent, og jeg blir ikke så ettertraktet på arbeidsmarkedet. Det er få utlyste stillinger i kommunen, og de som finnes er enten innen industrien eller kommunen.

Det vil også bli et stort personlig nederlag om jeg må si opp.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...