Gå til innhold

Ustabil psykolog?

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat melding med psykologen min "Gleder meg til åse deg i morgen. God natt" . Fredag skrev hun "Ringer deg over helgen"---- Slik er hun alltid. Jeg kom i kontakt med henne da hun var nuansatt på akuttpsykiatrisk. Første tiden sto hun virkelig på for meg. Ringte meg selv på julekvelden. Nå serverer hun masse beskjeder som hun aldri følger opp om at hun skal ringe meg, komme på besøk o.s.v. I morgen skal jeg på behandlingsmøte og jeg lurer på å si fra om at jeg ikke vil ha mer med henne å gjøre. Før ferien lovte hun på tro og ære at hun skulle besøke meg i ferien. Men det ble aldri noe av da faren hennes ble syk. Jeg har vært hjemme hos henne flere ganger, hun har fortalt mye om sitt privatliv og sine sorger. Alt blir så forvirrende.... Å når jeg er i samtala med henne... (noe som er ganske sjeldent) så overkjører hun meg ofte, og er så voldsom og direkte at jeg går fullstendig i oppløsning. Deretter har hun beklaget seg.... Sukk. Hun har hjertet på rett plass, men ikke hode. Gjør jeg rett i å avvise henne? Avslutte all kontakt?

Hun har virkelig engasjert seg, og gjort mye mer enn en kan forlange av en behandler. men nå er jeg liksom skjøvet langt bakover i avtaleboken hennes. De som har større problemer går foran meg, og det siste året har det vært vanvittig mange skuffelser og svik fra henne.

Går til samtale hos legen min... og han virker langt mer fornuftig og profesjonbell. Kan alltid stole på han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313509-ustabil-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du bør kutte all kontakt. Ikke så mye mer å si egentlig, i forhold til det du konkret vil ha råd om. Men jeg skjønner at det ikke er så enkelt å gjøre det. Egentlig burde du sendt inn en klage på henne, for dette er så rystende at jeg ikke har ord.

Å sende inn klage er kanskje ikke så lett, men du bør i det minste avslutte forholdet, terapien eller hva en nå skal kalle dette. Denne kvinnen trenger hjelp selv.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313509-ustabil-psykolog/#findComment-2558588
Del på andre sider

Gjest Grågrønn

En god psykolog skiller privatliv og jobb.

En viktig regel er også; lov ikke mer enn du kan holde, og hold det du lover.

Da blir det ikke falske forhåpninger i terapien.

Men, jeg håper du lærer noe...at det er best å ha et profft forhold til behandlerne sine, og heller få hjelp av dem til å få dekket de normale behovene fra andre mennesker i livet, samt å få hjelp til å "miste" slike behov som er lite funksjonelle, slik at man ikke havner i den samme suppen igjen og igjen.

Ha en fin kveld :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313509-ustabil-psykolog/#findComment-2558620
Del på andre sider

Ja, du bør kutte all kontakt. Ikke så mye mer å si egentlig, i forhold til det du konkret vil ha råd om. Men jeg skjønner at det ikke er så enkelt å gjøre det. Egentlig burde du sendt inn en klage på henne, for dette er så rystende at jeg ikke har ord.

Å sende inn klage er kanskje ikke så lett, men du bør i det minste avslutte forholdet, terapien eller hva en nå skal kalle dette. Denne kvinnen trenger hjelp selv.

Mvh

Takker for støtte. Det gir meg mot til å si fra i morgen. Siste året har hun, uten å overdrive, gitt meg iallefall 20 beskjeder om at hun ringer meg uten å gjøre det. Når jeg har sagt fra om disse brutte løftene, har jeg fått beskjed om hva som kom i veien, at jeg kunne ha minnet henne på om det, eller så har hun benektet det. Men i morgen skal jeg si klart og tydelig fra at jeg ikke ønsker flere skuffelser eller overraskelse. Har hatt mer enn nok av dem siste året. Kan gjerne ha henne som venninne, men ikke som behandler!!!!!!! Hun sa faktisk ordrett "Jeg skal love deg iallefall en ting, og det er at jeg skal ta meg en tur til deg i løpet av sommerferien". Da hu sa det, tenkte jeg at "dette" mente hun virkelig, Men nok en gang tok jeg feil. Men i morgen skal hun få igjen. Jeg skal lese opp meldingene hennes med "Ringer deg..." og si tydelig fra at jeg ikke vil ha en slik uforutsigbar behandler. Har mer tro på å snakke med en gråstein i skogen, enn henne..."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313509-ustabil-psykolog/#findComment-2558630
Del på andre sider

Annonse

Takker for støtte. Det gir meg mot til å si fra i morgen. Siste året har hun, uten å overdrive, gitt meg iallefall 20 beskjeder om at hun ringer meg uten å gjøre det. Når jeg har sagt fra om disse brutte løftene, har jeg fått beskjed om hva som kom i veien, at jeg kunne ha minnet henne på om det, eller så har hun benektet det. Men i morgen skal jeg si klart og tydelig fra at jeg ikke ønsker flere skuffelser eller overraskelse. Har hatt mer enn nok av dem siste året. Kan gjerne ha henne som venninne, men ikke som behandler!!!!!!! Hun sa faktisk ordrett "Jeg skal love deg iallefall en ting, og det er at jeg skal ta meg en tur til deg i løpet av sommerferien". Da hu sa det, tenkte jeg at "dette" mente hun virkelig, Men nok en gang tok jeg feil. Men i morgen skal hun få igjen. Jeg skal lese opp meldingene hennes med "Ringer deg..." og si tydelig fra at jeg ikke vil ha en slik uforutsigbar behandler. Har mer tro på å snakke med en gråstein i skogen, enn henne..."

Det er alvorlig når en terapeut er uorofesjonell på denne måten. Jeg synes definitivt ikke at du skal beholde henne som venn. Nei det synes jeg ikke bør bli utfallet av oppløsningen på denne "terapirelasjonen". Det er allered for usunt til det. Vennskap krever også oppegåenhet, roller som fungerer i mot hverandre. Jeg tror på det sterkeste at det ikke ville vært bra for deg.

Du trenger ikke gå inn i en dyptgående samtale med henne rundt dette. Si litt om du vil. At du tror tiden er inne for at du trenger en annen terapeut og en annen type terapi er jo ganske ufarlig å si da, om du ikke vil være mer direkte.

Lykke til, og om du vil gi del to i etterkant.., gjerne det.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313509-ustabil-psykolog/#findComment-2558649
Del på andre sider

En god psykolog skiller privatliv og jobb.

En viktig regel er også; lov ikke mer enn du kan holde, og hold det du lover.

Da blir det ikke falske forhåpninger i terapien.

Men, jeg håper du lærer noe...at det er best å ha et profft forhold til behandlerne sine, og heller få hjelp av dem til å få dekket de normale behovene fra andre mennesker i livet, samt å få hjelp til å "miste" slike behov som er lite funksjonelle, slik at man ikke havner i den samme suppen igjen og igjen.

Ha en fin kveld :-)

Enig med du :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313509-ustabil-psykolog/#findComment-2558687
Del på andre sider

Oi, blir svett bare av å lese om denne behandleren..:-o Helt utrolig uprofesjonelt!!! Eneste rette av deg er å bryte kontakten, selv om det sikkert ikke er så lett. Men du vil tjene på det på lang sikt, tror jeg. Det må jo være mer nedbrytende enn hjelpende med en så ustabil "hjelper". Husk at feilen ligger hos henne, hun har opptrådt helt uakseptabelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313509-ustabil-psykolog/#findComment-2558792
Del på andre sider

Det er alvorlig når en terapeut er uorofesjonell på denne måten. Jeg synes definitivt ikke at du skal beholde henne som venn. Nei det synes jeg ikke bør bli utfallet av oppløsningen på denne "terapirelasjonen". Det er allered for usunt til det. Vennskap krever også oppegåenhet, roller som fungerer i mot hverandre. Jeg tror på det sterkeste at det ikke ville vært bra for deg.

Du trenger ikke gå inn i en dyptgående samtale med henne rundt dette. Si litt om du vil. At du tror tiden er inne for at du trenger en annen terapeut og en annen type terapi er jo ganske ufarlig å si da, om du ikke vil være mer direkte.

Lykke til, og om du vil gi del to i etterkant.., gjerne det.

Mvh

Det er helt sprøtt. Var på behandlingsmøte i dag. Å hva får jeg servert? Jo... Det kom fram at jeg trenger behandling for rus, og dermed presterer denne psykologen å brette ut om at hun mest sannsynlig skal begynne å arbeide i byens rusteam ganske snart. ooohhhh god. Jeg sa "for en flaks" og himlet med øyene. De andre lo. Etter møte ble jeg med henne for å gå tur med hundene våre, og jeg rømte gråtendes fra parkeringsplassen. Har hatt kontakt med henne i to år nå, men lurer på å si til legen min i morgen at jeg ikke ønsker henne som behandler. Hun sa på møte "Jeg håper du ikke ønsker å bli kvitt meg. Jeg ønsker iallefall å beholde deg". Sukk. Håper legen forstår meg i morgen,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313509-ustabil-psykolog/#findComment-2558992
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...