Gå til innhold

NHD - mosjon og medisiner

Gjest schizofren og overvektig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om jeg kunne bry deg litt til?

Det jeg lurer på er om medisinbruken min kan være årsak til at jeg sliter sånn med å komme meg i form.

Jeg går turer i skogen hver dag, noe jeg har gjort lenge. Men jeg opplever at formen ikke blir noe særlig bedre. Det er tungt å gå selv små turer.

Bruker Efexor 225, Zeldox 60x2, Tegretol 200x2, Truxal 250 og Tolvon 60-90 mg. Sovepiller Vallergan og Zopiclone.

Hvis medisinene er problemet, vil det hjelpe hvis jeg kan redusere noe på mengde?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med å komme i form forstår jeg: 1. Å få bedre kondisjon/oksygenopptak. 2. Å få sterkere muskler.

Ingen av disse to punktene skal hemmes av at du bruker medisiner.

Derimot vil følelsen av at "det er tungt", kunne påvirkes av slike medisiner. Du må ta opp med behandleren din om det er forsvarlig med en reduksjon.

Skrevet

Med å komme i form forstår jeg: 1. Å få bedre kondisjon/oksygenopptak. 2. Å få sterkere muskler.

Ingen av disse to punktene skal hemmes av at du bruker medisiner.

Derimot vil følelsen av at "det er tungt", kunne påvirkes av slike medisiner. Du må ta opp med behandleren din om det er forsvarlig med en reduksjon.

Takk for svar. Jeg ble glad da jeg leste at jeg skal kunne komme i form tross medisiner, selv om det føles tungt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...