Gå til innhold

Å klare ansiktet til ansikt i flere minutter

Anbefalte innlegg

Forstår at dette problemet er stort for deg. Sliter med det samme selv - og det igjen fører til anspententhet og ømme/stive muskler. Er det sånn for deg også?

Kan du be om å bli utredet for sosial angst - siden dette hemmer deg så mye i hverdagen?

(Håper det er bra med deg og;o)

Takk for svar :o)

Ja, det hemmer meg mye i hverdagen.

Angående sosial angst har jeg blitt utredet veldig innen psykiatrien. I våres var jeg med på et stort og omfattende prosjekt (TOP-prosjektet) der en bråte med diagnostiske verktøy ble brukt. Ekspertene har der landet på diagnosen schizofreni.

Jeg vet ikke om det finnes egne diagnostiske intervju for sosial angst eller om noen av disse ble benyttet under TOP-prosjektet.

Kanskje NHD vet noe om det finnes spesielle spørreskjema for sosial angst.

Hvis NHD leser hovedinnlegget har han kanskje en kommentar til det jeg beskriver der.

Det har vært veldig ok for meg å registrere at andre kjenner seg igjen i dette.

Jeg har nylig økt dosen av AP, som jo også virker angstdempende, og håper at dette skal gi en viss effekt.

I mellomtiden krysser jeg fingrene.

Ha en fin kveld :o)

Fortsetter under...

Takk for svar :o)

Ja, det hemmer meg mye i hverdagen.

Angående sosial angst har jeg blitt utredet veldig innen psykiatrien. I våres var jeg med på et stort og omfattende prosjekt (TOP-prosjektet) der en bråte med diagnostiske verktøy ble brukt. Ekspertene har der landet på diagnosen schizofreni.

Jeg vet ikke om det finnes egne diagnostiske intervju for sosial angst eller om noen av disse ble benyttet under TOP-prosjektet.

Kanskje NHD vet noe om det finnes spesielle spørreskjema for sosial angst.

Hvis NHD leser hovedinnlegget har han kanskje en kommentar til det jeg beskriver der.

Det har vært veldig ok for meg å registrere at andre kjenner seg igjen i dette.

Jeg har nylig økt dosen av AP, som jo også virker angstdempende, og håper at dette skal gi en viss effekt.

I mellomtiden krysser jeg fingrene.

Ha en fin kveld :o)

''Jeg vet ikke om det finnes egne diagnostiske intervju for sosial angst eller om noen av disse ble benyttet under TOP-prosjektet.''

Ta det opp, du :o)

Tusen takk for svar fra deg frk.s!

Du peker virkelig på en sentral faktor her. Nemlig at posisjoneringen også har en hel del å si i forhold til dette problemet. Det at mennesker står altfor nær gjør det nærmest umulig å få med seg det som blir sagt, ja i det hele tatt går hodet mitt nærmest i vranglås i slike situasjoner. For mennesker som bare har en tynn grense rundt seg blir avstanden viktig. Ellers så blir opplevelsen av invadering for sterk. Jeg opplever selv at jeg nesten ikke har et beskyttende lag rundt meg, og blir derfor veldig, veldig redd når andre kommer for nær, eller at de står rett ovenfor meg.

Jeg skulle ønske at langt flere kunne gjøre slik du foreslår, nemlig å stå mer på siden når vi snakker sammen slik at en ikke trenger å se hverandre i øynene.

At det å snakke i telefonen er lettere kan jeg skrive under på! Jeg snakker mye lettere om vanskelige ting i telefonen enn ansikt til ansikt.

Ta igjen for innspillet fra seg. Det er godt å bli forstått!

Så hyggelig å kunne forstå!

; )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...