Gå til innhold

blir "flat" av Litium, noen forslag til med?

Anbefalte innlegg

Gjest bipjente27

Er bipolar 2. Litium har stoppet svingningene men har også gjort meg veldig flat. går også på en lavdose Zyprexa uten at det har hjulpet så mye.

Forsøkte tidligere Lamictal men var plaget med kvalme og den påvirket serumkonsentrasjonen til Cipralexen. Orfiril forsøkte jeg i noen uker, men ble forferdelig trøtt av den.

Så hva står igjen nå? Serequel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313697-blir-flat-av-litium-noen-forslag-til-med/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Samme diagnose som deg, og fikk samme "bivirkning" av Litiumen. Nå står jeg på Topimax 50 mg, fungerer veldig bra. Haken er at jeg betaler den selv. Ca 300 pr mnd.

Ellers har du Lamictal som også er et stemningsstabeliserende middel.

Annonse

Gjest bipjente27

Hva mener du med flat? Livet blir naturlig litt flatere uten depresjoner og hypomanier.

Jeg føler ingenting lengre. Jeg har problemer med å føle med andre slik som jeg gjorde før., Føles som om jeg har mistet all empatien min.

Jeg føler ingenting lengre. Jeg har problemer med å føle med andre slik som jeg gjorde før., Føles som om jeg har mistet all empatien min.

Jeg går nå kun på litium og dette fungerer bra for meg. Har svingninger, men virker som at depresjonen uteblir. Kan det være zyprexaen som gjør deg flat?

Gjest imzedimze

så hvis venninna di hadde fått vite hun hadde fått kreft og kort tid igjen å leve vile du ikke brydd deg? :S

eller det er vel ikke så ille?

Gjest bipjente27

så hvis venninna di hadde fått vite hun hadde fått kreft og kort tid igjen å leve vile du ikke brydd deg? :S

eller det er vel ikke så ille?

Det er ikke så¨ille men sultne barn i Afrika gjør ikke så stort inntrykk lengre. jeg blir bare irritert av å høre om det.

Gjest imzedimze

Det er ikke så¨ille men sultne barn i Afrika gjør ikke så stort inntrykk lengre. jeg blir bare irritert av å høre om det.

kanskje du har fått et bedre filter, slik at ting ikke går for mye inn på deg og at det er en overgangsfase å venne seg til?

men at det ikke betyr at du har mistet empatien på en måte...

Annonse

Gjest bipjente27

kanskje du har fått et bedre filter, slik at ting ikke går for mye inn på deg og at det er en overgangsfase å venne seg til?

men at det ikke betyr at du har mistet empatien på en måte...

Ja det hadde ikke vært så ille hvis det ikke var for at gleden også forsvant. jeg føler ikke samme glede over ting som før.

Gjest imzedimze

det fins et par antiepileptika til en kan prøve, topimax og tegretol

kvalmen av lamictaltal kan dempes om du tar den til karbohydratholdig mat...(skjønner godt at du ikke orker den om du ble kvalm av den, jeg sluttet på lamictal av samme grunn. kvalmen var borte om jeg tok den til slik mat, men enn om jeg glemte det en dag? kvalm som faen. spydde, brakk meg når jeg pusset tenner og greier)

mange bruker seroquel også

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...