Gjest Valnøtt Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Karbohydrater i form av fiber trenger kroppen. Fravær av dette er diskutert kan gi økt risiko for tarmkreft. Du er ikke i stand til å leve på lavkarbokosthold uten å få i deg _vesentlig_ mer fiber enn folk flest :-) Vi spiser jo grønnsaker hele tiden. Men energi får man ikke fra fiber da - det er ikke behov for å tilføre kroppen energi fra karbohydrater. Kostfiber er forøvrig også trukket fra når man ser på et produkt hvor mye karbohydrater som er i det - så det går utenom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Karboer fra havre er vel gode karboer, ikke hurtige? Baconposteien inneholder omtrent ikke karbo, egget ingenting, ikke paprikaen heller. Så det kan vel ikke være så ille? Jeg er ikke ute etter karbo-fri kost altså. ) Havreknekkebrødet består av mye annet enn havre, og eplejuice er sundt sukkervann :-) Tipper at du har et ok kosthold bare du holder deg litt unna de store utskeielsene som du fra tid til annen beskriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Kremfløte er bedre enn melk - bare halvparten så mye karbo... :-) Også er det kjempegodt. (Men ikke hvis du bruker litervis da - da er soyamelk uten sukker et bedre valg) Uff, liker ikke fløtesmak eller soya. Har prøvd 1000 soyaprodukter pga, sønn med laktoseintoleranse.... Hmmm. Jeg får heller drikke noen færre. kaffe i seg selv da frøken, er det ja eller nei mat :-D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 arhg - trykket på send for fort... Vin - rødvin er knall. Det kan du drikke en hel del av. (Er typisk mellom 2 og 4 gram sukker per LITER) Makrell i tomat er supert. Masse sunt og nesten ikke karbo. Et godt lavkarbomåltid er ett rugsprø knekkebrød og en hel boks makrell i tomat :-) GI skal være lavest mulig. Tusen takk... Pga. hodet drikker jeg mest Hvitvin, men rødvin med riktige druer er absolutt ikke å forakte. Uff, nå hørtes jeg ut som jeg er helt desperat etter vin..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Først - hva er det du ønsker å oppnå? Skal du ned i vekt vha lavkarbo? Skal du i såfall ned veldig mye, slik at det er aktuelt med ketose? Hvis du skal i lavkarbo, så teller man ikke kalorier i maten, da teller man karbohydrater. Det står på all mat hvor mye karbohydrater som er i den - så ser du på mengden du ønsker å spise og regner ut hvor mange gram karbo det er ut fra hvor mye karbo som er i 100 gram. Skal du i ketose, så skal du ned mot rundt 20 gram karbo totalt på et helt døgn. Da spiser du mao bare kjøtt, egg, fisk, noen typer melkeprodukter men ikke alle, og grønnsaker som vokser over bakken. Skal du bare på lavkarbo så holder du deg til de trege karbohydratene, men kan spise en del mer enn 20g. Hvilke karbohydrater som er raske eller trege er det kanskje greit å investere i en tabell, så sjekker du i den i starten til du får det "i hendene". Melk bruker man ikke i lavkarbo noe særlig. Men du kan bruke soyamelk (pass på at du tar den uten sukker) eller kremfløte. Jeg skulle tro det er godt i kaffen? Jeg har alle overflødige kilo godt plassert rundt magen. Akuratt der man helst ikke skal ha det helsemessig.... jeg har tynne ben og armer (eller tynne nok i alle fall). Jeg er 179cm og veier 73kg. Problemet er selvsagt at alt er sentrert rund midjen. Ja, nå hørtes jeg vel lekker ut :-D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Uff, liker ikke fløtesmak eller soya. Har prøvd 1000 soyaprodukter pga, sønn med laktoseintoleranse.... Hmmm. Jeg får heller drikke noen færre. kaffe i seg selv da frøken, er det ja eller nei mat :-D Ingen karber i kaffe - hell innpå :-) Ha i melk også du - det er vel ikke så store mengdene at det blir mye karbo ut av det likevel :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Tusen takk... Pga. hodet drikker jeg mest Hvitvin, men rødvin med riktige druer er absolutt ikke å forakte. Uff, nå hørtes jeg ut som jeg er helt desperat etter vin..... Neida - vin er godt det. Jeg er kjempeglad i vin selv jeg selvom jeg ikke akkurat er noen alkoholiker med min halve flaske i uka i snitt :-) Du får oppgitt hvor mye sukker det er i de forskjellige vinene på polet. Hvitvin kan ha enormt med sukker dessverre, men det finnes hederlige unntak. Spør neste gang du er innom så hjelper de deg å finne gode hvitviner med lite sukker. Rødvin er slik at nesten all rødvin har så og si ikke noe sukker, så skal man på fylla så er rødvin greia. Eller sprit som ikke er blandet med noe med sukker i faktisk - er null karbo i sprit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Ingen karber i kaffe - hell innpå :-) Ha i melk også du - det er vel ikke så store mengdene at det blir mye karbo ut av det likevel :-) Takk takk... Du med litt erfaring. Jeg la ut vektproblemet mitt til deg i ett annet svar her. Har du ett "opplegg" å anbefale meg? Må kombineres godt med resten av familien her, men jeg kan jo droppe poter etc. og spise alt det andre ;-D Problemet er jo ikke UTROLIG stort, men stort nok for at jeg ikke trives med den voksene magen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg har alle overflødige kilo godt plassert rundt magen. Akuratt der man helst ikke skal ha det helsemessig.... jeg har tynne ben og armer (eller tynne nok i alle fall). Jeg er 179cm og veier 73kg. Problemet er selvsagt at alt er sentrert rund midjen. Ja, nå hørtes jeg vel lekker ut :-D Det fine med akkurat de kiloene er at det er de som slipper taket lettest :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Takk takk... Du med litt erfaring. Jeg la ut vektproblemet mitt til deg i ett annet svar her. Har du ett "opplegg" å anbefale meg? Må kombineres godt med resten av familien her, men jeg kan jo droppe poter etc. og spise alt det andre ;-D Problemet er jo ikke UTROLIG stort, men stort nok for at jeg ikke trives med den voksene magen. Jeg vil anbefale deg et kosthold i nærheten av Fedon jeg. Ikke nødvendigvis slik at all maten du skal spise skal dynkes i olivenolje og fetaost da - trenger ikke smake gresk - men i mengden og typen karbohydrater ville jeg lagt med ca på Fedon linja. Les en av bøkene hans så ser du snart hva det handler om, sammen med en tabell som viser GI så finner du fort ut av hvordan du stort sett kan spise det du vil ha, men vri det til slik at du går ned i vekt. Feks er basmatiris bedre enn hurtigris. Du kan jo spise ris, men ta da bare litt ris og heller mer kjøtt og grønnsaker - skal ikke mer til. Nå er det stort sett ikke middagen som er synderen blant måltidene uansett - de verste er alle brødskivene vi hiver innpå. Bytter du ut brød med feks rugsprø og lar pålegget være det du blir mett av med bare rugsprø ved siden av og ikke som hovedingrediens så skal det ikke mer til. Vil du ha kake kan du jo bake den med splenda istedenfor sukker, så kan du spise kake også. Også kan du la være å spise de søteste frukttypene, og heller spise bær. Spesielt bringebær er utrolig bra lavkarbomat - bare tre gram karbo på hundre gram bær. Eksperimenter med den maten du liker, så skal du se at det er faktisk ikke så store ofringene som skal til :-) Ihvertfall når du er såpass heldig og bare skal ned noen få kilo. For meg som går i ketose er det betydelige endringer ift vanlig mat, men så har jeg jo også da spist mer enn min andel av kakefatet før om årene så jeg har mer å ta igjen ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jeg vil anbefale deg et kosthold i nærheten av Fedon jeg. Ikke nødvendigvis slik at all maten du skal spise skal dynkes i olivenolje og fetaost da - trenger ikke smake gresk - men i mengden og typen karbohydrater ville jeg lagt med ca på Fedon linja. Les en av bøkene hans så ser du snart hva det handler om, sammen med en tabell som viser GI så finner du fort ut av hvordan du stort sett kan spise det du vil ha, men vri det til slik at du går ned i vekt. Feks er basmatiris bedre enn hurtigris. Du kan jo spise ris, men ta da bare litt ris og heller mer kjøtt og grønnsaker - skal ikke mer til. Nå er det stort sett ikke middagen som er synderen blant måltidene uansett - de verste er alle brødskivene vi hiver innpå. Bytter du ut brød med feks rugsprø og lar pålegget være det du blir mett av med bare rugsprø ved siden av og ikke som hovedingrediens så skal det ikke mer til. Vil du ha kake kan du jo bake den med splenda istedenfor sukker, så kan du spise kake også. Også kan du la være å spise de søteste frukttypene, og heller spise bær. Spesielt bringebær er utrolig bra lavkarbomat - bare tre gram karbo på hundre gram bær. Eksperimenter med den maten du liker, så skal du se at det er faktisk ikke så store ofringene som skal til :-) Ihvertfall når du er såpass heldig og bare skal ned noen få kilo. For meg som går i ketose er det betydelige endringer ift vanlig mat, men så har jeg jo også da spist mer enn min andel av kakefatet før om årene så jeg har mer å ta igjen ;-) "Bytter du ut brød med feks rugsprø og lar pålegget være det du blir mett av med bare rugsprø ved siden av og ikke som hovedingrediens så skal det ikke mer til." Da ryker matbusjettet i vår familie i alle fall. :-( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 "Bytter du ut brød med feks rugsprø og lar pålegget være det du blir mett av med bare rugsprø ved siden av og ikke som hovedingrediens så skal det ikke mer til." Da ryker matbusjettet i vår familie i alle fall. :-( Er ikke sikkert det. Man blir såpass mett av denne maten at man ikke spiser de store mengdene. Jeg har jo et ketogent kosthold, og det er noe dyrere enn standard norsk mat, men ikke så mye som man skulle tro siden mengdene ikke blir av de største. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Ja, da har jeg kommet på en haug til jeg.... Skal finne meg ett matforum om det blir i overkant mye fra min kant.... men foreløpig spør jeg i alle fall her inne.. I dag har vi Taco til middag... Jeg har i grunn nokså kjedelig tilbehør. Tomat, agurk, ost, salat, salsasaus, mais..... Også spiser jeg tortillas ikke skjell. Ja, noen som har ett tips til boksmais uten tilsatt sukker. Vet det finnes, men Green Giant har sukker i seg. Og hvor sunt er Taco? Knekkebrødet jeg spiser hver dag er fra FINN CRISP, jeg bruker den som heter Multigrain. Ingredienser : Rug, helkorn, hvetemel, havrehelkorn, byggmel, vann, hveteflak, sesamfrø, gjær, salt og emulgeringsmiddel E471 Ja, er dette ett bra eller ikke bra knekkebrød. Og om jeg skal bytte til ett sundere, hva skal jeg se etter på ingrediensene da. Spiser mellom 4 og 6 knekkebrødskiver hver dag, alle med makrell i tomat. En skjelden gang gulost. Youghurt, spiser en Activia hver dag, i tillegg drikker jeg nok ca. 3dl ekstra lettmelk hver dag i kaffen min. Ellers får jeg kun i meg meieriproduker som er i mat. Drikker ca. 4 dl juice hver dag, varierer veldig på typer her. Allikevel, jeg har ett sinnsykt behov for å ransake skapene på kvelden, så jeg prøver å ikke kjøpe så mye potetgull, snop, sjokolade, men vi har alltid Cola da. Mann CocaColiker, og da blir det jo til at jeg drikker det alt for mye også... GRRRR... Hvordan skal jeg spise for at søtbehovet skal gi seg. Jeg er ikke god til å spise faste måltider, men skal ta meg selv i nakken her. Ja, dette ble om litt av hvert, og svar den som har ork til maset mitt :-D Flott lørdag fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Ja, da har jeg kommet på en haug til jeg.... Skal finne meg ett matforum om det blir i overkant mye fra min kant.... men foreløpig spør jeg i alle fall her inne.. I dag har vi Taco til middag... Jeg har i grunn nokså kjedelig tilbehør. Tomat, agurk, ost, salat, salsasaus, mais..... Også spiser jeg tortillas ikke skjell. Ja, noen som har ett tips til boksmais uten tilsatt sukker. Vet det finnes, men Green Giant har sukker i seg. Og hvor sunt er Taco? Knekkebrødet jeg spiser hver dag er fra FINN CRISP, jeg bruker den som heter Multigrain. Ingredienser : Rug, helkorn, hvetemel, havrehelkorn, byggmel, vann, hveteflak, sesamfrø, gjær, salt og emulgeringsmiddel E471 Ja, er dette ett bra eller ikke bra knekkebrød. Og om jeg skal bytte til ett sundere, hva skal jeg se etter på ingrediensene da. Spiser mellom 4 og 6 knekkebrødskiver hver dag, alle med makrell i tomat. En skjelden gang gulost. Youghurt, spiser en Activia hver dag, i tillegg drikker jeg nok ca. 3dl ekstra lettmelk hver dag i kaffen min. Ellers får jeg kun i meg meieriproduker som er i mat. Drikker ca. 4 dl juice hver dag, varierer veldig på typer her. Allikevel, jeg har ett sinnsykt behov for å ransake skapene på kvelden, så jeg prøver å ikke kjøpe så mye potetgull, snop, sjokolade, men vi har alltid Cola da. Mann CocaColiker, og da blir det jo til at jeg drikker det alt for mye også... GRRRR... Hvordan skal jeg spise for at søtbehovet skal gi seg. Jeg er ikke god til å spise faste måltider, men skal ta meg selv i nakken her. Ja, dette ble om litt av hvert, og svar den som har ork til maset mitt :-D Flott lørdag fra Å hoi - her var det ikke vanskelig å se snublefellene :-) Ut med all den juicen, og 3 dl lettmelk er i meste laget. Klarer du å halvere mengden? Det går an å bruk H-melk isteden så får du mer smak på like mange karbo. Søtsug gir seg når du får kuttet vekk alt som heter cola, sjokolade, potetgull og denslags _samt_ gjort det viktigste - spist nok fett og protein i løpet av hele dagen. Ikke hopp over protienet - da kommer suget. 4-6 knekkebrød er en del - klarer du kanskje å ta halvparten av knekkebrød og heller mer pålegg? Makrellen er kjempefin - spis gjerne en boks per måltid. Hvis du _må_ ha cola, så gå over til pepsimax eller tab xtra. Ja - jeg vet det - det smaker ikke det samme. Men enten får du leve med kiloene eller så får du kutte den colaen...... :-) Til taco så spiser du helst ingen tortillaer e.l. Må du ha dem så lesser du kjøttet og grønnsakene på tallerkenen i et stort lass og spiser tortillaen ved siden av - da holder det med én. Mais er en av få grønnsaker som vokser over bakken som likevel er høykrabo, så den bør du droppe. Ellers ser det fint ut. Avocado knust med litt majones og hvitløk er helt nydelig på taco. Hvis du vil ha mer mat ut av det så finnes det bokser fra old el pase med refried beans som er helt konge til taco - og lavkarb nok for deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Karboer fra havre er vel gode karboer, ikke hurtige? Baconposteien inneholder omtrent ikke karbo, egget ingenting, ikke paprikaen heller. Så det kan vel ikke være så ille? Jeg er ikke ute etter karbo-fri kost altså. ) Både paprika og egg inneholder karbo ) Men ikke mye. Egg er vel ca 0,3 g pr egg, og rød paprika 4,6 pr 100 g. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Å hoi - her var det ikke vanskelig å se snublefellene :-) Ut med all den juicen, og 3 dl lettmelk er i meste laget. Klarer du å halvere mengden? Det går an å bruk H-melk isteden så får du mer smak på like mange karbo. Søtsug gir seg når du får kuttet vekk alt som heter cola, sjokolade, potetgull og denslags _samt_ gjort det viktigste - spist nok fett og protein i løpet av hele dagen. Ikke hopp over protienet - da kommer suget. 4-6 knekkebrød er en del - klarer du kanskje å ta halvparten av knekkebrød og heller mer pålegg? Makrellen er kjempefin - spis gjerne en boks per måltid. Hvis du _må_ ha cola, så gå over til pepsimax eller tab xtra. Ja - jeg vet det - det smaker ikke det samme. Men enten får du leve med kiloene eller så får du kutte den colaen...... :-) Til taco så spiser du helst ingen tortillaer e.l. Må du ha dem så lesser du kjøttet og grønnsakene på tallerkenen i et stort lass og spiser tortillaen ved siden av - da holder det med én. Mais er en av få grønnsaker som vokser over bakken som likevel er høykrabo, så den bør du droppe. Ellers ser det fint ut. Avocado knust med litt majones og hvitløk er helt nydelig på taco. Hvis du vil ha mer mat ut av det så finnes det bokser fra old el pase med refried beans som er helt konge til taco - og lavkarb nok for deg :-) Grove knekkebrød er veldig sunt, og fiber er viktig for fordøyelsen. Knekkebrød har også mindre kalorier enn brødskiver. H-melk???? Nei, skummet melk er sunnest. Melkefett er ikke bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Det fine med akkurat de kiloene er at det er de som slipper taket lettest :-) Det er nok individuelt. Bena mine blir imari tynne før magen og dansehåntakene forsvinner. Men det kan hende skyldes at jeg trener rompe/lår mer enn overkropp, siden jeg liker å sykle og løpe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 6. september 2008 Forfatter Del Skrevet 6. september 2008 Å hoi - her var det ikke vanskelig å se snublefellene :-) Ut med all den juicen, og 3 dl lettmelk er i meste laget. Klarer du å halvere mengden? Det går an å bruk H-melk isteden så får du mer smak på like mange karbo. Søtsug gir seg når du får kuttet vekk alt som heter cola, sjokolade, potetgull og denslags _samt_ gjort det viktigste - spist nok fett og protein i løpet av hele dagen. Ikke hopp over protienet - da kommer suget. 4-6 knekkebrød er en del - klarer du kanskje å ta halvparten av knekkebrød og heller mer pålegg? Makrellen er kjempefin - spis gjerne en boks per måltid. Hvis du _må_ ha cola, så gå over til pepsimax eller tab xtra. Ja - jeg vet det - det smaker ikke det samme. Men enten får du leve med kiloene eller så får du kutte den colaen...... :-) Til taco så spiser du helst ingen tortillaer e.l. Må du ha dem så lesser du kjøttet og grønnsakene på tallerkenen i et stort lass og spiser tortillaen ved siden av - da holder det med én. Mais er en av få grønnsaker som vokser over bakken som likevel er høykrabo, så den bør du droppe. Ellers ser det fint ut. Avocado knust med litt majones og hvitløk er helt nydelig på taco. Hvis du vil ha mer mat ut av det så finnes det bokser fra old el pase med refried beans som er helt konge til taco - og lavkarb nok for deg :-) ''Å hoi - her var det ikke vanskelig å se snublefellene :-)'' Absolutt en fordel at folk ser dem, faktisk litt ekkelt å være så ærlig, men skal man ha hjelp, må jeg jo spille med åpene kort. ''Ut med all den juicen, og 3 dl lettmelk er i meste laget. Klarer du å halvere mengden? Det går an å bruk H-melk isteden så får du mer smak på like mange karbo.'' Har ikke drukket kaffelatte i dag, men skal nok halvere mengden, uten problem. Jeg kommer bare til å drikke enda mer kaffe... Er all Juice like ille? ''Søtsug gir seg når du får kuttet vekk alt som heter cola, sjokolade, potetgull og denslags _samt_ gjort det viktigste - spist nok fett og protein i løpet av hele dagen.'' Hmm, jeg er dessverre en tviler, men håper jeg tar feil her da :-D ''Ikke hopp over protienet - da kommer suget. 4-6 knekkebrød er en del - klarer du kanskje å ta halvparten av knekkebrød og heller mer pålegg? Makrellen er kjempefin - spis gjerne en boks per måltid.'' Dette skal jeg kunne klare, jeg er ikke glad i brød, men kjøpte ett Fedonbrød i dag, er det bedre enn knekkebrød? Makrellen har jeg ikke problemer med nei ;-D ''Hvis du _må_ ha cola, så gå over til pepsimax eller tab xtra. Ja - jeg vet det - det smaker ikke det samme. Men enten får du leve med kiloene eller så får du kutte den colaen...... :-)'' Jeg må i alle fal overhode ikke ha Pepsimax elle tab, så da får jeg heller prøve å la det være. I dag har jeg forresten ikke drukket Cola enda :-D ''Mais er en av få grønnsaker som vokser over bakken som likevel er høykrabo, så den bør du droppe. Ellers ser det fint ut. Avocado knust med litt majones og hvitløk er helt nydelig på taco.'' Milde, jeg plukker mais hver september og har i frysern... Gruff, dette var dårlige nyheter... Tusen hjertelig takk. Du jeg leser inne på lavkarboforumet, det er noen voldsom store frokoster. Jeg er ikke sulten om morningen, men er stor frokost "tingen".... I så fall skal jeg vel klare det på ett vis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sasasadada Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Kroppen trenger altså ikke tilførsel av ett eneste lite gram karbohydrater. Det lager den nemlig selv. Protein trenger den. Men karbohydrater - niks. Jeg forstår at du er litt "brainwashed" på dette området, men ulike meninger skal man få ha. Og selv ekspertene strides Leveren vår produserer nok til å dekke minimumsbehovet som må til for å gi energi til hjernen, røde blodlegemer og nerveceller. Men å leve på et minimumsbehov er for meg ikke et alternativ da jeg trener mye. Hos mange fører disse lavkarbo slankekurene til lite energi, søvnproblemer og til og med depresjoner. Uten tilførsel av karbo har jeg ikke energi nok til å kunne trene aktivt. Jeg kan spise lite karbo og sitte på ræva for å si det slik, det er et IKKE- alternativ. De er rett og slett min viktigste energikilde. So do Your thing and I will do mine *gomler i meg en Japp* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sasasadada Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Enig med deg. :-) Da er jeg sannelig enig med deg også 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/2/#findComment-2561941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.