Gjest nicketinick Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Å hoi - her var det ikke vanskelig å se snublefellene :-) Ut med all den juicen, og 3 dl lettmelk er i meste laget. Klarer du å halvere mengden? Det går an å bruk H-melk isteden så får du mer smak på like mange karbo. Søtsug gir seg når du får kuttet vekk alt som heter cola, sjokolade, potetgull og denslags _samt_ gjort det viktigste - spist nok fett og protein i løpet av hele dagen. Ikke hopp over protienet - da kommer suget. 4-6 knekkebrød er en del - klarer du kanskje å ta halvparten av knekkebrød og heller mer pålegg? Makrellen er kjempefin - spis gjerne en boks per måltid. Hvis du _må_ ha cola, så gå over til pepsimax eller tab xtra. Ja - jeg vet det - det smaker ikke det samme. Men enten får du leve med kiloene eller så får du kutte den colaen...... :-) Til taco så spiser du helst ingen tortillaer e.l. Må du ha dem så lesser du kjøttet og grønnsakene på tallerkenen i et stort lass og spiser tortillaen ved siden av - da holder det med én. Mais er en av få grønnsaker som vokser over bakken som likevel er høykrabo, så den bør du droppe. Ellers ser det fint ut. Avocado knust med litt majones og hvitløk er helt nydelig på taco. Hvis du vil ha mer mat ut av det så finnes det bokser fra old el pase med refried beans som er helt konge til taco - og lavkarb nok for deg :-) 'Hvis du _må_ ha cola, så gå over til pepsimax eller tab xtra. Ja - jeg vet det - det smaker ikke det samme. Men enten får du leve med kiloene eller så får du kutte den colaen...... :-)'' Jeg er helt enig i at colaen må vekk, jeg har selv mistet mange kilo ved å kutte ut den. Men brus med kunstig søtning er helt feil. Det lurer kroppen til å tro at den får sukker og blodsukkeret faller. Hjernen får signaler om at den er sulten og i værste tilfelle spiser du mer hvis du ikker er god på å bekjempe sultfølelse da 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2561968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 'Hvis du _må_ ha cola, så gå over til pepsimax eller tab xtra. Ja - jeg vet det - det smaker ikke det samme. Men enten får du leve med kiloene eller så får du kutte den colaen...... :-)'' Jeg er helt enig i at colaen må vekk, jeg har selv mistet mange kilo ved å kutte ut den. Men brus med kunstig søtning er helt feil. Det lurer kroppen til å tro at den får sukker og blodsukkeret faller. Hjernen får signaler om at den er sulten og i værste tilfelle spiser du mer hvis du ikker er god på å bekjempe sultfølelse da Hvis valget står mellom cola og pepsimax, så drikker man helst vann - enig. Men hvis det ikke går å kutte så drikker man pepsimaxen. Det er riktig at den kan gi søtsug, men det er psykisk, ikke som følge av blodsukkerendring. Det kommer ingen blodsukkerendring pga aspartam. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 ''Å hoi - her var det ikke vanskelig å se snublefellene :-)'' Absolutt en fordel at folk ser dem, faktisk litt ekkelt å være så ærlig, men skal man ha hjelp, må jeg jo spille med åpene kort. ''Ut med all den juicen, og 3 dl lettmelk er i meste laget. Klarer du å halvere mengden? Det går an å bruk H-melk isteden så får du mer smak på like mange karbo.'' Har ikke drukket kaffelatte i dag, men skal nok halvere mengden, uten problem. Jeg kommer bare til å drikke enda mer kaffe... Er all Juice like ille? ''Søtsug gir seg når du får kuttet vekk alt som heter cola, sjokolade, potetgull og denslags _samt_ gjort det viktigste - spist nok fett og protein i løpet av hele dagen.'' Hmm, jeg er dessverre en tviler, men håper jeg tar feil her da :-D ''Ikke hopp over protienet - da kommer suget. 4-6 knekkebrød er en del - klarer du kanskje å ta halvparten av knekkebrød og heller mer pålegg? Makrellen er kjempefin - spis gjerne en boks per måltid.'' Dette skal jeg kunne klare, jeg er ikke glad i brød, men kjøpte ett Fedonbrød i dag, er det bedre enn knekkebrød? Makrellen har jeg ikke problemer med nei ;-D ''Hvis du _må_ ha cola, så gå over til pepsimax eller tab xtra. Ja - jeg vet det - det smaker ikke det samme. Men enten får du leve med kiloene eller så får du kutte den colaen...... :-)'' Jeg må i alle fal overhode ikke ha Pepsimax elle tab, så da får jeg heller prøve å la det være. I dag har jeg forresten ikke drukket Cola enda :-D ''Mais er en av få grønnsaker som vokser over bakken som likevel er høykrabo, så den bør du droppe. Ellers ser det fint ut. Avocado knust med litt majones og hvitløk er helt nydelig på taco.'' Milde, jeg plukker mais hver september og har i frysern... Gruff, dette var dårlige nyheter... Tusen hjertelig takk. Du jeg leser inne på lavkarboforumet, det er noen voldsom store frokoster. Jeg er ikke sulten om morningen, men er stor frokost "tingen".... I så fall skal jeg vel klare det på ett vis. Ærlighet er første skritt på veien til suksess :-) Flott at det gikk så fint uten cola i går - godt jobba! Det med de store frokostene er sånn noen spiser men ikke alle. Du kan godt spise en liten frokost. To egg og en kopp kaffe feks. Eller ett knekkebrød med makrell på. Det skal ikke så mye til for å få i seg proteinet hvis du velger noe som er proteinrikt. Jeg kjenner ikke karboinnholdet i Fedonbrødet, men det skal ihvertfall i prinsippet være et godt alternativ. Juice - nei, noen er verre enn andre. Men de fleste juice er masse sukker, så det er bedre å drikke vann og heller spise grønnsaker og noe frukt. Mulig at tomatjuice kan gå an, men sjekk karboinnholdet for sikkerhets skyld. Du har jo gjort store endringer på maten nå - det fine med store endringer er at de gjerne gir skikkelige resultater. Det dumme med store endringer er at de tidvis er litt i tøffeste laget å gjennomføre. Så synes du det blir for brutalt å gjøre alt på en gang, så forsøk å finne noen mellomløsninger som funker for deg. Og søtsuget burde gi seg for deg i løpet av onsdag senest hvis du greier å holde ut med de endringene her til da? Kanskje før også :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Grove knekkebrød er veldig sunt, og fiber er viktig for fordøyelsen. Knekkebrød har også mindre kalorier enn brødskiver. H-melk???? Nei, skummet melk er sunnest. Melkefett er ikke bra. Med de mengdene grønnsaker man får i det kostholdet her så er ikke mangel på fiber noe tema :-) Men noen grove knekkebrød kan være sunne, ja. Dog er ikke alle like bra dessverre. Hvis man kan bruke en skvett med H melk kontra en masse skummet så vil alternativet med H-melk gi mindre karbohydrater siden det er omtrent like mye karbohydrater i alle typene melk. H-melk gir mer smak når man bruker melk som krydder, så dermed sparer man da litt karbo, og karbo fra melk er av den raske typen også så det er et poeng. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg forstår at du er litt "brainwashed" på dette området, men ulike meninger skal man få ha. Og selv ekspertene strides Leveren vår produserer nok til å dekke minimumsbehovet som må til for å gi energi til hjernen, røde blodlegemer og nerveceller. Men å leve på et minimumsbehov er for meg ikke et alternativ da jeg trener mye. Hos mange fører disse lavkarbo slankekurene til lite energi, søvnproblemer og til og med depresjoner. Uten tilførsel av karbo har jeg ikke energi nok til å kunne trene aktivt. Jeg kan spise lite karbo og sitte på ræva for å si det slik, det er et IKKE- alternativ. De er rett og slett min viktigste energikilde. So do Your thing and I will do mine *gomler i meg en Japp* Jeg trener mer aktivt enn de fleste, og gjør dette utmerket på ketogen kost. Og da trener jeg med høy intensitet også (sykler racer). Slappheten når man går inn i ketose gir seg på noen få dager. Ca fire dager tok det for meg før kroppen var i form til å sette årsbeste til da. Så - forskjellige mennesker - forskjellige løsninger. Men å påstå at lavkarbo = slapphet blir for dumt siden de fleste opplever nettopp økt energinivå på dette kostholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Det er nok individuelt. Bena mine blir imari tynne før magen og dansehåntakene forsvinner. Men det kan hende skyldes at jeg trener rompe/lår mer enn overkropp, siden jeg liker å sykle og løpe? Det kan nok kanskje være. Men det kan også være at slik er det for deg - vi er jo litt forskjellige fra normen hver på vår måte. Det viktigste er ihvertfall at du trener - det er flotters :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Både paprika og egg inneholder karbo ) Men ikke mye. Egg er vel ca 0,3 g pr egg, og rød paprika 4,6 pr 100 g. Nå spiste jeg ikke akkurat 100 g paprika... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hvis valget står mellom cola og pepsimax, så drikker man helst vann - enig. Men hvis det ikke går å kutte så drikker man pepsimaxen. Det er riktig at den kan gi søtsug, men det er psykisk, ikke som følge av blodsukkerendring. Det kommer ingen blodsukkerendring pga aspartam. Jeg har heller ikke sagt at det kommer blodsukkerfall av aspartam, blodsukkerfallet kommer fordi kroppen lures til å tro at den får sukker og så faller blodsukkeret. Dette er i høyeste grad fysisk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 'Hvis du _må_ ha cola, så gå over til pepsimax eller tab xtra. Ja - jeg vet det - det smaker ikke det samme. Men enten får du leve med kiloene eller så får du kutte den colaen...... :-)'' Jeg er helt enig i at colaen må vekk, jeg har selv mistet mange kilo ved å kutte ut den. Men brus med kunstig søtning er helt feil. Det lurer kroppen til å tro at den får sukker og blodsukkeret faller. Hjernen får signaler om at den er sulten og i værste tilfelle spiser du mer hvis du ikker er god på å bekjempe sultfølelse da Blir ikke noen problemstilling for meg, for jeg kan overhodet ikke forestille meg at jeg skulle blitt PepisMax drikker. Trakk verken Cola i går eller hittil i dag, så jeg er foreløpig rimelig fornøyd. :-D 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 ''Jeg har overhode ingen ide om hvor mye kallorier jeg putter i meg i løpet av en dag, eller hva middagen innholder av det ene eller andre.'' Det har ikkje eg heller, og det interesserer meg der middagen kommer ut! ''Vi spiser stort sett sund middag,... Bra! ...men dessverre litt ujevnt og usundt utenom......Det er helt normalt. ''*kaffelatte uten sukker, ja eller nei mat? Lages på eksra lett melk hjemme, lettmelk om jeg kjøper den ute.'' Er det godt syns du? Da er det JA mat! ''*makrell i tomat, ok eller ikke?'' Makrell er feit fisk, og det er bra. Tomater er grønnsaker, og det er også bra. ''Har hørt det innholder mye sukker, men har aldri sjekket, sjekker nå, men skjønner ikke hva innholdet betyr.'' Ikkje tro alt du hører! ''Spiser ca 100gr. hver eneste dag, noen ganger mer andre ganger mindre....'' Det er som på børsen, "det går opp og ned". ''*hva er GI, og skal den være høy eller lav? Veldig forvirret....'' Det er sikkert det motsatte av BI, så det kan du bare drite i. ''*hvordan teller dere kallorierer? Jeg trenger forklaring med t-skje...'' 1, 2, 3, 4, 5 osv. tenker eg. ''*Vin? Rødt kontra hvitt.... '' Rødvin om høsten vinteren, og tidlig vår. Hvitvin på varme sommerdager, og lune vårdager. ''Ja, i fare for å stå frem som en total idiot, skriver jeg allikevel under med nicket mitt....'' Pøh! Du virker helt normal! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicketinick Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Blir ikke noen problemstilling for meg, for jeg kan overhodet ikke forestille meg at jeg skulle blitt PepisMax drikker. Trakk verken Cola i går eller hittil i dag, så jeg er foreløpig rimelig fornøyd. :-D Steike så flink du er da Jeg sluttet for snart 2 år siden etter å ha vært svært avhengig i mange år, det gikk mye enklere enn jeg hadde forestillt meg. Jeg hadde litt abstinenser 4 og 7 dagen husker jeg hehe. Da la jeg en bit mørk sjokolade på tunga og lot den smelte, så var behovet for sukker over Lykke til! Dette fikser du! Og kiloene kommer til å renne av, hvis cola har vært en del av hverdagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Jeg har heller ikke sagt at det kommer blodsukkerfall av aspartam, blodsukkerfallet kommer fordi kroppen lures til å tro at den får sukker og så faller blodsukkeret. Dette er i høyeste grad fysisk! Vi har nok ikke lest det samme materialet på dette, men vi får bare slå oss til ro med at vi ikke er enige :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 ''Jeg har overhode ingen ide om hvor mye kallorier jeg putter i meg i løpet av en dag, eller hva middagen innholder av det ene eller andre.'' Det har ikkje eg heller, og det interesserer meg der middagen kommer ut! ''Vi spiser stort sett sund middag,... Bra! ...men dessverre litt ujevnt og usundt utenom......Det er helt normalt. ''*kaffelatte uten sukker, ja eller nei mat? Lages på eksra lett melk hjemme, lettmelk om jeg kjøper den ute.'' Er det godt syns du? Da er det JA mat! ''*makrell i tomat, ok eller ikke?'' Makrell er feit fisk, og det er bra. Tomater er grønnsaker, og det er også bra. ''Har hørt det innholder mye sukker, men har aldri sjekket, sjekker nå, men skjønner ikke hva innholdet betyr.'' Ikkje tro alt du hører! ''Spiser ca 100gr. hver eneste dag, noen ganger mer andre ganger mindre....'' Det er som på børsen, "det går opp og ned". ''*hva er GI, og skal den være høy eller lav? Veldig forvirret....'' Det er sikkert det motsatte av BI, så det kan du bare drite i. ''*hvordan teller dere kallorierer? Jeg trenger forklaring med t-skje...'' 1, 2, 3, 4, 5 osv. tenker eg. ''*Vin? Rødt kontra hvitt.... '' Rødvin om høsten vinteren, og tidlig vår. Hvitvin på varme sommerdager, og lune vårdager. ''Ja, i fare for å stå frem som en total idiot, skriver jeg allikevel under med nicket mitt....'' Pøh! Du virker helt normal! :-) ''*hvordan teller dere kallorierer? Jeg trenger forklaring med t-skje... 1, 2, 3, 4, 5 osv. tenker eg. '' HAHAHA!!! Dagens beste hittil *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Det er slett ikke ille :-) Og du ble behagelig mett? ''Det er slett ikke ille :-) Og du ble behagelig mett?'' Jepp. ) Men jeg er jo vant til å spise 2 havreknekke med makrell i tomat da så det var jo egentlig mer mat enn jeg vanligvis spiser. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 ''Det er slett ikke ille :-) Og du ble behagelig mett?'' Jepp. ) Men jeg er jo vant til å spise 2 havreknekke med makrell i tomat da så det var jo egentlig mer mat enn jeg vanligvis spiser. ) Når jeg spiser havreknekke, så kan jeg fint spise 8 med ost på.... Men når jeg spiser egg så er jeg god og mett i mange timer på 2-3 egg med kun grønnsaker og vann ved siden av. Så der ser du hvordan karbo funker på meg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Med de mengdene grønnsaker man får i det kostholdet her så er ikke mangel på fiber noe tema :-) Men noen grove knekkebrød kan være sunne, ja. Dog er ikke alle like bra dessverre. Hvis man kan bruke en skvett med H melk kontra en masse skummet så vil alternativet med H-melk gi mindre karbohydrater siden det er omtrent like mye karbohydrater i alle typene melk. H-melk gir mer smak når man bruker melk som krydder, så dermed sparer man da litt karbo, og karbo fra melk er av den raske typen også så det er et poeng. Men det er ikke bare en skvett melk i latte. I et sånt stort glass med enkel espresso i så er det jo mer melk enn kaffe. Om det er snakk om en skvett melk i kaffen så blir det jo minimalt med kalorier uansett. - om man ikke drikker kaffe hele dagen da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest good4you... Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Når jeg spiser havreknekke, så kan jeg fint spise 8 med ost på.... Men når jeg spiser egg så er jeg god og mett i mange timer på 2-3 egg med kun grønnsaker og vann ved siden av. Så der ser du hvordan karbo funker på meg :-) du har mye nyttig å si valnøtt,og jeg ser jo du har valgt det som er rett for deg,men en del klarer seg/tåler faktisk mer karbo enn det du beskriver. men honnør til deg for all infoen du gir(selv om tidvis føles mer som skryt enn som råd til noen som ikke er "allergisk" mot karbo,du gir jo svar enten man vil eller ei) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Med de mengdene grønnsaker man får i det kostholdet her så er ikke mangel på fiber noe tema :-) Men noen grove knekkebrød kan være sunne, ja. Dog er ikke alle like bra dessverre. Hvis man kan bruke en skvett med H melk kontra en masse skummet så vil alternativet med H-melk gi mindre karbohydrater siden det er omtrent like mye karbohydrater i alle typene melk. H-melk gir mer smak når man bruker melk som krydder, så dermed sparer man da litt karbo, og karbo fra melk er av den raske typen også så det er et poeng. "Med de mengdene grønnsaker man får i det kostholdet her så er ikke mangel på fiber noe tema :-)" Okei, du og trådstarter går på en eller annen diett, da skal jeg ikke blande meg i. Trodde det var snakk om hva som var sunnt sånn generelt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Når jeg spiser havreknekke, så kan jeg fint spise 8 med ost på.... Men når jeg spiser egg så er jeg god og mett i mange timer på 2-3 egg med kun grønnsaker og vann ved siden av. Så der ser du hvordan karbo funker på meg :-) Jeg kan glatt kjøre nedpå 6-8 havreknekke med eplesyltetøy f.eks, men jeg gjør det jo ikke... ) Likeså kan jeg godt spise 4-5-6 hjemmebakte brødskiver til frokost, men jeg stopper etter 2 eller 3. Men jeg har ikke det karbo-suget som du får da, heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 "Med de mengdene grønnsaker man får i det kostholdet her så er ikke mangel på fiber noe tema :-)" Okei, du og trådstarter går på en eller annen diett, da skal jeg ikke blande meg i. Trodde det var snakk om hva som var sunnt sånn generelt :-) Nei, dette er et annet opplegg enn det som tradisjonelt har vært oppfattet som sunt. Men det er sunt det her og da - bare at det blir en helt annen tankegang :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313750-dumme-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-fra-en-som-virkelig-ikke-har-peil/page/3/#findComment-2562753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.