Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter fall fikk jeg to brudd i venstre armledd. Det ene bruddet ble betegnet som komplisert,mens det andre var enkelt. Jeg ble gipset fra håndbak opp til albueledd ,men gipsen var åpen undet arm,pga. stor hevelse . Etter en uke var jeg tilbake på sykehus for kontroll og mere gips. Det var fortsatt hevelse ,men det ble lagt på glassfiber sor å forsterke gipsen som var på . Har hatt vondt ved små bevegelser i hånden,og har hatt hevelse i hånd og fingrer i hele perioden jeg har gått med gips. Gipsen ble tatt av ,etter ca.5,5 uker med gips. Det var da slik smerte i hånden etter fjerning ,tilsvarende som når hånden var nybrukket. Kommentar fra lege var at det så ikke helt bra ut ,så det ble satt satt på ny gips som skal sitte på nå først i 14dg. Det ble også spurt om jeg røykte ,og/eller om jeg brukte noen form for medikamenter . Dette kan jeg svare bekreftende nei til .. Mitt spørsmål til Deg er om det er normalt å ha denne form for smerte fra brudd etter så lang tid , og om dette kan helbrede seg selv over tid ,slik jeg er blitt fortalt av sykehuslege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313784-armbruddd-etter-fall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg går ut ifra at det er sjekket at bruddet har grodd, idet det motsatte kunne være grunnen til fortsatte smerter. Ellers er det ikke uvanlig at smerter etter at gipsen er borte, kan vare i mange uker . Det kommer særlig av leddet nær ett brudd har vært fullstendig i ro. Opptrening hos fysioterapeut kan ofte føre til raskere god funksjon igjen. Lykke til !.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313784-armbruddd-etter-fall/#findComment-2563419
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...