Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg i længere tid havde haft ondt i indersiden af venstre knæ, henviste min læge mig til en ortopædkirurg, der i juli 2007 sendte mig til MR skanning på et sygehus. Skanningen viste, at jeg bl.a. havde meniskskade, som jeg skulle opereres for. Jeg blev henvist til et privathospital, som opererede mig i januar 2008. Da jeg fortsat havde ondt i indersiden af venstre knæ, blev jeg opereret igen 5 måneder senere (juni). Nu her ca. 3 måneder efter sidste operation har jeg fortsat ondt i indersiden af venstre knæ, og det er faktisk blevet værre. Jeg har hele tiden pointeret af det KUN var på indersiden af knæet jeg havde ondt. Og jeg kan præcist sætte en finger på det ømme sted, men jeg kan ikke få en forklaring på, hvad der er galt. Af konklusionen efter den første operation fremgår, at Resektion af mediale menisk grundet baghornslæsison af degenerative forandringer i mediale ledkammer. Udtalt grad III degenerative forandringer af patellafem. Og konklusionen efter den anden operation 5 måneder senere: Reruptur i mediale menisk læsionen reseceret. Derudover artrose, specielt retropatellart og mediale ledkammer. (Det er sort snak for mig!). Jeg har måske fået fjernet noget slidgigt og repareret menisk. Men jeg har aldrig haft vedvarende ondt i knæene, kun på indersiden af venstre knæ, og hvor jeg nøjagtig kan sætte en finger på stedet, hvor det gør ondt. Knæet er desuden varmt og hævet - på indersiden. (Så de 2 operationer forekommer overflødige?) Kan det være en museskade (kan vist ikke konstateres ved en MR skanning ?), eller kan det være løs brusk/revne i knogle, som skulle kunne ses ved skanning ? Med venlig hilsen ML

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313835-kn%C3%A6skade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Det du beskriver kan være komplikasjon etter selv artroscopien, dvs. etter at man har vært inne kneet ditt, kan en inflamasjon i leddhinnen oppstå. Det kan dessværre ta lang tid før dette gradvis går over. Men uansett, ortopeden som opererte,. er den som står nærmest til å svare på alt det lurer på

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313835-kn%C3%A6skade/#findComment-2563408
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...