Gjest utrygg på sambo Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hva skal jeg gjøre med redselen min i frhold til seksuell intimitet til samboeren min? I går ville jeg ikke ha samleie, for jeg hadde herpesutbrudd og ville ikke smitte samboeren min. Utbruddet var både på låret og i underlivet og på sitt mest vonde. Jeg føler meg også uattraktiv når jeg har utbrudd og klarer ikke slappe av, så jeg ga tydelig beskjed om at jeg ikke ville. Han prøvde på nytt å ta på meg og jeg ga etter siden jeg har avvist ham relativt ofte i det siste og det går utover selvtilliten hans, og det var ca to mnd siden sist vi var sammen. Men så spurte han meg om jeg vill utføre oralsex og jeg sa nei. Han spurte igjen, flere ganger og jeg gjentok nei. Men han satte seg på bryskassen min og nærmet seg munnen min med penis, og jeg syntes det hele var veldig ubehagelig. Til vanlig har jeg ingen problemer med å utføre oralsex og har selv glede av det, jeg bare ville ikke i går og det var ekkelt at han ikke tok nei for et nei og satte seg oppå meg for å nærmest tvinge meg... Han ga seg og vi hadde samleie, men jeg hadde null glede av det. Jeg fikk en reaksjon etterpå, jeg ble bare så veldig redd, fordi han ikke hørte på meg. Jeg er klar over at dette ikke var et alvorlig overgrep, men jeg har ikke samme følelsene for ham lenger og jeg vet ikke hvordan jeg skal bygge opp tryggheten jeg pleide å føle sammen med ham. Jeg føler en avsky for å ha kroppslig nærhet med ham nå, og det skremmer meg. Vil en slik reaksjon mer eller mindre dabbe ut av seg selv? Han har spurt hva som skjedde, jeg fortalte ham det og han her beklaget det. Jeg vet han er lei seg og hen er en super person så jeg vil at vi skal få det fint sammen igjen. Hva kan jeg gjøre for at utryggheten skal forsvinne? Bør jeg ta det rolig, ett skritt i gangen og byggen opp tilliten igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313846-nhd-%C3%B8delagt-trygghet-i-forholdet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Her er det vel han som har en kjempejobb å gjøre med å bygge opp din tillit til ham igjen....! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313846-nhd-%C3%B8delagt-trygghet-i-forholdet/#findComment-2562291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hva med å ta en ordentlig prat med han? si det du skrev her. Det er overtramp- og om han fortsetter slik så ødelegges noe for dere. Jeg opplevde en gang at min mann gjorde noe mot meg etter jeg sa nei. Det var ufattelig nedverdigende. Jeg tok det opp- og det ordnet seg. Han gjorde aldri noe uten at jeg var med på det deretter. Kanskej tilvarende for din kjære? Ta det opp med han. Han må få vite hva som er greit/ikke greit. Og i ditt tilfelle bli påmint at når du sier nei så er det fordi det er NEI. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313846-nhd-%C3%B8delagt-trygghet-i-forholdet/#findComment-2562307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 "Vil en slik reaksjon mer eller mindre dabbe ut av seg selv? Hva kan jeg gjøre for at utryggheten skal forsvinne? Bør jeg ta det rolig, ett skritt i gangen og byggen opp tilliten igjen?" S: De fleste opplever noe som svekker tilliten til et annet/andre mennesker en eller annen gang i livet. Hva som skjer med tilliten videre, vil alltid avhenge av hva den som har brutt tilliten gjør i tiden fremover. Å bygge tillit krever innsats av den som brøt tiilliten, og det tar tid. Han bør forstå at det er hans oppgave å bygge denne tilliten. Forstår han ikke det, er jeg redd den ikke kan bygges opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313846-nhd-%C3%B8delagt-trygghet-i-forholdet/#findComment-2562400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.