frk.s Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Forsøker å gjennomskue lavkarbo, men litt hjelp hadde vært topp! Hva har du kuttet ut og hva har du blitt gledelig overrasket over? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313897-inspirasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg har kuttet ut karbo i to omganger. Først hart jeg gått ned mange kilo med lavkarbo kosthold ala Lindberg. Det vil si at man spiser en del karbohydrater, men av det slaget som gir liten blodsukkerstigning. Med det kostholdet opplevde jeg å bli fri fra å svinge mellom overmett og stappa og skrubbsulten hele tiden, og ble fri til å tenke på noe annet enn mat. Jeg gikk ned flere titalss kilo vha slikt kosthold samt trening. Det innebar da å bytte ut alt av sukker med annen mat som ikke er søt / søtet med annet enn sukker. Jeg brukte fruktose på den tiden, i dag ville jeg brukt sukrin som er mye bedre. Dessuten spiste jeg linser, bønner og denslags og ikke bare potet ved siden av middagen. Jeg spiste brød, men holdt meg til brød ala Ingers rugbrød. Hemmeligheten bak det kostholdet er altså - langsomme karbohydrater, spise jevnlig, spise ca 20 gram protein til hvert måltid i løpet av dagen, og minst fire måltider, samt masse grønnsaker av alle slag. Mest positive overraskelse i den fasen? Vektnedgang uten å være sulten, samt energinivået som steg da kroppen min fikk skikkelig mat. Jeg var fedme 3 overvektig - og feilernært. Aller største sjokk var da jeg fikk lyst til å begynne å trene... I fase to av prosjekt aldri mer overvektig tar jeg av de siste kiloene ned til normal bmi. Disse sitter hardere, så nå går jeg på ketogen kost / eurodiett. Det er for ekstremister, så det må du lese deg opp på før du finner ut om er noe for deg. Men største overraskelse i denne fasen er at jeg har mer overskudd til tross for svært lavt kaloriinntak, og at jeg aldri fryser. (Er en frysepinn av dimensjoner ellers) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313897-inspirasjon/#findComment-2563002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.s Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Jeg har kuttet ut karbo i to omganger. Først hart jeg gått ned mange kilo med lavkarbo kosthold ala Lindberg. Det vil si at man spiser en del karbohydrater, men av det slaget som gir liten blodsukkerstigning. Med det kostholdet opplevde jeg å bli fri fra å svinge mellom overmett og stappa og skrubbsulten hele tiden, og ble fri til å tenke på noe annet enn mat. Jeg gikk ned flere titalss kilo vha slikt kosthold samt trening. Det innebar da å bytte ut alt av sukker med annen mat som ikke er søt / søtet med annet enn sukker. Jeg brukte fruktose på den tiden, i dag ville jeg brukt sukrin som er mye bedre. Dessuten spiste jeg linser, bønner og denslags og ikke bare potet ved siden av middagen. Jeg spiste brød, men holdt meg til brød ala Ingers rugbrød. Hemmeligheten bak det kostholdet er altså - langsomme karbohydrater, spise jevnlig, spise ca 20 gram protein til hvert måltid i løpet av dagen, og minst fire måltider, samt masse grønnsaker av alle slag. Mest positive overraskelse i den fasen? Vektnedgang uten å være sulten, samt energinivået som steg da kroppen min fikk skikkelig mat. Jeg var fedme 3 overvektig - og feilernært. Aller største sjokk var da jeg fikk lyst til å begynne å trene... I fase to av prosjekt aldri mer overvektig tar jeg av de siste kiloene ned til normal bmi. Disse sitter hardere, så nå går jeg på ketogen kost / eurodiett. Det er for ekstremister, så det må du lese deg opp på før du finner ut om er noe for deg. Men største overraskelse i denne fasen er at jeg har mer overskudd til tross for svært lavt kaloriinntak, og at jeg aldri fryser. (Er en frysepinn av dimensjoner ellers) Tusen, tusen takk kloke Valnøtt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313897-inspirasjon/#findComment-2563640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.