Gå til innhold

DOL syndromet

Gjest dolsyndromet

Anbefalte innlegg

Gjest dolsyndromet

Etter alt for mange timer på DOL har jeg funnet ut at forumet og utallige timer lesing om mine og andres diagnoser ikke er hensiktsmessig med tanke på bedring.

Jeg kan sikkert snart avlegge eksamen i medisin,molekylærbiologi og farmakologi. Felleskatalogen sitter brent fast i netthinenen fra perm til perm. Fortsetter jeg med dette forblir jeg pasient for jeg er nærmest obsessiv i forhold til egen sykdom pga selvgranskning og medisink lesning.

Dette tror jeg ikke bare gjelder for meg, men for mange av de faste brukerne her på DOL. Med dette innlegget skal jeg prøve å sette punktum for denne beskjeftigelsen og heller fokusere på sosialt liv og stuider.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313926-dol-syndromet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hoggormen

lol

Kjenner meg igjen her, men jeg synes det er interessant jeg! Det er viktig å kunne bruke den medisinske infoen man leser riktig. Man bør ikke gå på nettet for å finne ut hva man selv har med mindre det er grunn til å gjøre det. Man bør lese det man leser av ren interesse, hvis ikke risikerer man å ende opp som en vettskremt liten hypokonder... Jeg har lært mye av Internett jeg, og har nok hatt mine hypokontertilløp selv - så jeg er ikke bedre enn andre. Samtidig er det litt festlig å kunne en del medisin. Folk i min nære familie kommer og spør meg når de har vondt ett eller annet sted ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/313926-dol-syndromet/#findComment-2566540
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...