Gjest 60 kg overvekt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hvordan er det nå man kommer i gang med euro-dietten? Vet det har stått mye om det her før, men det har ikke festet seg helt. Jeg har vært innstilt på å forsøke andre ting først, men ingenting har ført fram. Det siste jeg satte min lit til var overvektssenteret på Aker, men med 4 mnd mellom timene er det ikke noe opplegg som passer for meg. Så nå er jeg klar for å prøve euro-dietten. Er det sånn at man må ha lege-attest for å få kjøpt den? Og får man det hos fastlegen eller må legen ha spesielle kvalifikasjoner? Noen som kan gi meg saksgangen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313943-euro-dietten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Hei :-) Ja, jeg kan forklare. Du må ha legeattest for å få kjøpt den. Det får du hos en lege med godkjenning fra Lindberg eller hos en av de private Lindberglegene som er spesialister på sånne som har spist opp maten vår opp gjennom årene. Du kan ringe og bestille time på dr lindbergs klinikk i Riddervolds gate, der får du gjerne time på kort varsel. Første gangen er du der i en hel time. Du veies, det tas en haug med blodprøver, de går gjennom hva du spiser i dag og hva ketose er og kan gjøre for deg. Så får du legeattesten når blodprøvene er klare og kan begynne på dietten. Noen spiser kun diettprodukter en måneds tid, noen spiser noen diettprodukter og noe mat hele veien - legen hjelper deg med å finne et opplegg som funker for akkurat deg. Produktene kommer i posten hjem til deg - også er du i gang. I tillegg til produktene kan du spise så mye du ønsker av en del grønnsaker - stekt sopp feks - og litt av en del andre grønnsaker. utover disse - som du får på liste av legen - spiser du ikke noe annet. De første dagene på kuren er det normalt å bli veldig slapp og få vondt i hodet - det er et tegn på at kuren begynner å virke, for det er kroppen som legger om til ketose. Etter noen få dager - 2,3 typisk - er du i gang og vil merke økt energinivå samt at lysten på mat er borte vekk. Vær obs på at noen av måltidene smaker helt fryktelig - så be om råd når du bestiller så du får noe du liker. De fleste liker kyllingsuppen, og de aller fleste elsker sjokoladefrokosten. Du skal ned såpass mye, at du antagelig vil gå veldig fort nedover i starten - så får du fin motivasjon til å fortsette. Du kan også klikke deg inn på ketolyse.no og lese litt om det opplegget - det er samme prinsipp som eurodiett, med ketose, men med kun hjemmelaget mat. En oversikt, samt masse oppskrifter finner du på lavkarbo.no Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313943-euro-dietten/#findComment-2563315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 60 kg overvekt Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hei :-) Ja, jeg kan forklare. Du må ha legeattest for å få kjøpt den. Det får du hos en lege med godkjenning fra Lindberg eller hos en av de private Lindberglegene som er spesialister på sånne som har spist opp maten vår opp gjennom årene. Du kan ringe og bestille time på dr lindbergs klinikk i Riddervolds gate, der får du gjerne time på kort varsel. Første gangen er du der i en hel time. Du veies, det tas en haug med blodprøver, de går gjennom hva du spiser i dag og hva ketose er og kan gjøre for deg. Så får du legeattesten når blodprøvene er klare og kan begynne på dietten. Noen spiser kun diettprodukter en måneds tid, noen spiser noen diettprodukter og noe mat hele veien - legen hjelper deg med å finne et opplegg som funker for akkurat deg. Produktene kommer i posten hjem til deg - også er du i gang. I tillegg til produktene kan du spise så mye du ønsker av en del grønnsaker - stekt sopp feks - og litt av en del andre grønnsaker. utover disse - som du får på liste av legen - spiser du ikke noe annet. De første dagene på kuren er det normalt å bli veldig slapp og få vondt i hodet - det er et tegn på at kuren begynner å virke, for det er kroppen som legger om til ketose. Etter noen få dager - 2,3 typisk - er du i gang og vil merke økt energinivå samt at lysten på mat er borte vekk. Vær obs på at noen av måltidene smaker helt fryktelig - så be om råd når du bestiller så du får noe du liker. De fleste liker kyllingsuppen, og de aller fleste elsker sjokoladefrokosten. Du skal ned såpass mye, at du antagelig vil gå veldig fort nedover i starten - så får du fin motivasjon til å fortsette. Du kan også klikke deg inn på ketolyse.no og lese litt om det opplegget - det er samme prinsipp som eurodiett, med ketose, men med kun hjemmelaget mat. En oversikt, samt masse oppskrifter finner du på lavkarbo.no Lykke til :-) Takk for hjelpen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313943-euro-dietten/#findComment-2563938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Takk for hjelpen! Skulle bare mangle det :-) Lykke til på vei ned i vekt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313943-euro-dietten/#findComment-2563941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 60 kg overvekt Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Skulle bare mangle det :-) Lykke til på vei ned i vekt :-) Har bare lyst til å fortelle at jeg har vært i kontakt med Dr.Lindbergs klinikk i Oslo. Jeg har meldt meg på et kurs som begynner i oktober, hvor man blir fulgt opp i 8 måneder, delvis individuelt og delvis i gruppe. Passer meg utmerket! Kurset koster kr 4000 , så det er ikke så dyrt heller,syns jeg. De har sendt meg et blodprøveskjema sånn at jeg kan ta blodprøver der det passer meg best. Deretter tar jeg med prøvesvarene til Lindbergklinikken hvor jeg får legeattest, så jeg kan begynne på eurodietten. Jeg gleder meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313943-euro-dietten/#findComment-2564972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Har bare lyst til å fortelle at jeg har vært i kontakt med Dr.Lindbergs klinikk i Oslo. Jeg har meldt meg på et kurs som begynner i oktober, hvor man blir fulgt opp i 8 måneder, delvis individuelt og delvis i gruppe. Passer meg utmerket! Kurset koster kr 4000 , så det er ikke så dyrt heller,syns jeg. De har sendt meg et blodprøveskjema sånn at jeg kan ta blodprøver der det passer meg best. Deretter tar jeg med prøvesvarene til Lindbergklinikken hvor jeg får legeattest, så jeg kan begynne på eurodietten. Jeg gleder meg! Så flott! Du hadde ikke holdt på noe særlig med ketose og sånt tidligere? I såfall tror jeg nok du vil bli veldig fornøyd :-) Hvis du vil teste ut litt på egenhånd sålenge så kan du lese masse på kostholdsfilosofier på lavkarbo.no, men ikke legg om matvaner før du har fått tatt blodprøvene. Gleder meg til oppdateringer fra deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/313943-euro-dietten/#findComment-2564982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.