Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har jeg heller tro på å spise de grønnsakene man liker :-)

Men mange begynner å like tomater når de får skikkelige tomater da. De små, svindyre fly-importerte greiene er nam for de fleste.

''Men mange begynner å like tomater når de får skikkelige tomater da.''

*nikker*

Fortsetter under...

Da har jeg heller tro på å spise de grønnsakene man liker :-)

Men mange begynner å like tomater når de får skikkelige tomater da. De små, svindyre fly-importerte greiene er nam for de fleste.

''Men mange begynner å like tomater når de får skikkelige tomater da. De små, svindyre fly-importerte greiene er nam for de fleste.''

Sønnen min på nesten 5 år, har aldri likt tomater. Men nå har vi cherrytomater i hagen, og vips er tomater en av favorittene hans. Men han er ultra nøye på kjøpetomater, og vet godt hvilke som er gode og ikke. Nå trenger vi ikke å kjøpe, men midt på sommern her var det litt tynt for tomater.... Nå har vi i overflod, deilig....

Sukkererter og bønner er to muligheter til.

Tomater kan spises på mange måter. Og mange av dem er supergode. F.eks. tomat, løk med balsamikoeddik litt salt og sukker. Jeg bruker også ofte en krydderurt som jeg ikke husker navnet på.... den har ganske store grønne blader....

Kål kan brukes i wok. Helt greit.

''Jeg bruker også ofte en krydderurt som jeg ikke husker navnet på.... den har ganske store grønne blader....''

Basilikum?

http://vibb.no/Picture/FABBE676-07F9-4243-80FB-91C467C247E3.jpg

Gjest Valnøtt

''Men mange begynner å like tomater når de får skikkelige tomater da. De små, svindyre fly-importerte greiene er nam for de fleste.''

Sønnen min på nesten 5 år, har aldri likt tomater. Men nå har vi cherrytomater i hagen, og vips er tomater en av favorittene hans. Men han er ultra nøye på kjøpetomater, og vet godt hvilke som er gode og ikke. Nå trenger vi ikke å kjøpe, men midt på sommern her var det litt tynt for tomater.... Nå har vi i overflod, deilig....

Sånn er jeg også. Må jeg spise de til 30 kroner kiloen, så skipper jeg heller tomaten og går for paprika. Har mine utvalgte favoritter som jeg er helt hekta på. Jeg går ut fra at de er en del søtere enn det tomater er oppgitt til i tabellene, men da halverer jeg heller mengden :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...