Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Valnøtt

Hva med fruktose da? Det bruker jeg endel, men er sukrin bedre?

Stakkars, Valnøtt, du er blitt min helse guru :-D

Stakkars - hånei - stolt nå! :-)

Sukrin er bedre. Fruktose gir blodsukkerstigning det også, selv om det er vesentlig mindre enn ved sukker. Men sukrin er helt dødt i kroppen. Ingen kalorier og ingen blodsukkerpåvirkning :-)

Fortsetter under...

Gjest Valnøtt

Jeg har min første selvkjøpte CC i kjøleskapet nå. Mamma brukte det endel husker jeg.

Jeg trengte di til en frokostpannekake oppskrift, men tror ikke jeg kommer til å spise den på knekkebrød. Men hvem vet ;-D

Snakk om at dette forumet plutselig har fått nytt liv. Så bra :-D

Den frokostpannekakeoppskriften - jeg blander det hele med stavmikser. Fant ut at da ble den enda bedre :-)

Nei, jeg kan ikke si at jeg har stiftet noe nærmere bekjentskap med cc. Ikke med kesam heller før i forrige uke. ;o) *Inspirert av Valnøtt*

Må vel bare kjøpe en boks cc og prøve da, men jeg mente å huske at det var litt klumpete i konsistensen ja. Lite karbo og masse proteiner i den sjø. :o)

Jeg har spist ca. et halvt tonn cottage cheese, men ikke smakt kesam "bart". Har vel vært borti det i forbindelse med oppskrifter der det skulle være litt kesam.

Da jeg bodde i Trøndelag, hadde de ekstra god yoghurt og cc der. Men det var den gangen det het Fellesmeieriet og Trøndermeieriet.

Spesielt kirsebæryoghurten i Trondheim var fantastisk - ganske tjukk konsistens og med masse smak...

Jeg har spist ca. et halvt tonn cottage cheese, men ikke smakt kesam "bart". Har vel vært borti det i forbindelse med oppskrifter der det skulle være litt kesam.

Da jeg bodde i Trøndelag, hadde de ekstra god yoghurt og cc der. Men det var den gangen det het Fellesmeieriet og Trøndermeieriet.

Spesielt kirsebæryoghurten i Trondheim var fantastisk - ganske tjukk konsistens og med masse smak...

''men ikke smakt kesam "bart"''

Jeg bruker det på tacos fremfor lettrømme (20% fett). Men jeg bruker originalvarianten (8% fett) da lettvarianten (1% fett) er fryktelig sur!

Nå har jeg blitt så vant kesamsmaken på tacos at det er litt rart med rømme.

Forøvrig anbefaler jeg vaniljekesam på det varmeste som dessert - enten alene eller oppå en kake eller fruktsalat. Nydelig, og mye, mye magrere enn krem eller vaniljesaus.

Stakkars - hånei - stolt nå! :-)

Sukrin er bedre. Fruktose gir blodsukkerstigning det også, selv om det er vesentlig mindre enn ved sukker. Men sukrin er helt dødt i kroppen. Ingen kalorier og ingen blodsukkerpåvirkning :-)

Hei Valnøtt, det er meg ferskingen igjen ;-D

Får man kjøpt sukrin i butikker, eller kun på nett? Driver å søker litt, men i mellomtiden plager jeg altså deg også :-D

God natt

Annonse

Hei Valnøtt, det er meg ferskingen igjen ;-D

Får man kjøpt sukrin i butikker, eller kun på nett? Driver å søker litt, men i mellomtiden plager jeg altså deg også :-D

God natt

Ikke noen plage det :-)

Jeg er veldig opptatt av kosthold og overvekt jeg, så jeg engasjerer meg veldig gjerne :-)

Du får sukrin i de fleste helsekostbutikker. Koster 65,- for en halv kilo så det er kjempedyrt. Men det varer jeg veldig lenge da. Jeg er vel på slutten av den andre pakka siden i vår nå.

Den frokostpannekakeoppskriften - jeg blander det hele med stavmikser. Fant ut at da ble den enda bedre :-)

Allo'

Ja, nå har jeg fått stappet inn en slik pannenkake, men jeg måtte lage den litt alternativ, så jeg får håpe den uansett var nogenlunde sund.....

Jeg hadde ikke rapsolje igjen, så jeg tok litt flytende Becel. Plantemargarin. Den har mindre en 0,5 karbohydrater står det.

Jo, også brukte jeg lettkokte små havregryn, fordi det var det jeg hadde. Også klaret jeg å ta feil av kanel og kardemommen i farten.

Men sunne eller ikke. RÅ GODT :-D

Takk for tips om forumet der :-D Finner masse snadder oppskrifter og mye god informasjon.

Ha en flott dag

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...