bibben Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 ...AP-brukere. Hvilken erfaring har dere med Zyprexa? Jeg har økt dosen på denne og har i dag kjent et slags hopp av bedring. Jeg har for første gang på lenge ikke følt meg invadert av andre. Jeg har klart å stå ansikt til ansikt med dem jeg har møtt uten å føle at jeg går i oppløsning. Det har vært en svært så god følelse!!! Jeg håper inderlig at dette vedvarer. Jeg håper det er Zyprexa'en som gjør underverker og ikke tilfeldigheter som går over etter en dag eller to. Til dere som bruker AP, har dere opplevd lignende ting? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314036-serenity-dlilith-og-andre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Jeg økte akkurat dosen på Zeldox (i helga) og følte meg med en gang mer samlet og avslappet. Dagen etter, altså. Følte meg ikke så emosjonell ustabil. Jeg gikk på en ganske liten dose før dette. Gode nyheter, bibben, håper det vedvarer. =) Takk SMIR, ja dette er good news hvis det varer! Merket du bedringen fra doseøkningen også i sosiale sammenhenger? I hvilke andre sammenhenger har du særlig følt deg "utafor"? Jeg har slitt veldig med å ha for tynt "skall" rundt meg. Jeg har liksom vært gjennomsiktig, uten rustning og flytt ut helt uten fast omkrets rundt kroppen. Kjenner du deg igjen i noe av dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314036-serenity-dlilith-og-andre/#findComment-2564101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D*lilith Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Har bare tatt zyprexa om natten,og det hjalp meg veldig : ) Tankekjøret ga seg og jeg fikk sove,ellers har andre AP også hjulpet mot tankekjør og tidligere hallusinasjoner. Så godt å lese at zyprexa hjelper deg da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314036-serenity-dlilith-og-andre/#findComment-2564105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Jepp, kjenner meg igjen i det... når du sier det så har jeg følt meg mer robust de gangene jeg har vært ute, ja. =) Før jeg begynte på medisiner følte jeg meg selvsagt mye mindre robust, så små doser gjør sitt de og. Man føler at man "tar inn" alt. Alt som skjer rundt en krever oppmerksomhet. Det er i denne sammenhengen jeg snakker om det å føle seg robust. Alt går ikke inn på en. Veldig godt beskrevet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314036-serenity-dlilith-og-andre/#findComment-2564121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grågrønn Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Zyprexaen var også fin for meg, med en gang jeg startet på den, ble tankene mine mindre springende og tåkete. Gråt den kvelden jeg tok den, gråt den dagen jeg hentet resept på ap på apoteket. Men jeg merket bedring allerede etter en times tid, og dagen etter klarte jeg å samle meg nok til å få skrapet sammen en oppgave slik at jeg fikk ståkarakter på 5 dagers arbeid.... Men jeg la så veldig på meg av den. Men, ja, dette tror jeg kan være medisinen :-) Superdupert for deg altså! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314036-serenity-dlilith-og-andre/#findComment-2564129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grågrønn Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jepp, kjenner meg igjen i det... når du sier det så har jeg følt meg mer robust de gangene jeg har vært ute, ja. =) Før jeg begynte på medisiner følte jeg meg selvsagt mye mindre robust, så små doser gjør sitt de og. Man føler at man "tar inn" alt. Alt som skjer rundt en krever oppmerksomhet. Det er i denne sammenhengen jeg snakker om det å føle seg robust. Alt går ikke inn på en. Det med å ta inn alt, uten filter, kjenner jeg igjen. Det er grusomt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314036-serenity-dlilith-og-andre/#findComment-2564131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Zyprexaen var også fin for meg, med en gang jeg startet på den, ble tankene mine mindre springende og tåkete. Gråt den kvelden jeg tok den, gråt den dagen jeg hentet resept på ap på apoteket. Men jeg merket bedring allerede etter en times tid, og dagen etter klarte jeg å samle meg nok til å få skrapet sammen en oppgave slik at jeg fikk ståkarakter på 5 dagers arbeid.... Men jeg la så veldig på meg av den. Men, ja, dette tror jeg kan være medisinen :-) Superdupert for deg altså! Thanks! Synd at du la på deg av Zyprexa når du ellers hadde så god effekt av den. Vekten stabiliserte seg kanskje når du kuttet disse ut? Det med bivirkninger, prøving og feiling kan koste dyrt i lengden. Jeg har vært igjennom en rekke Grete Roedekurs og litt Fedon for å bli kvitt vektøkningen jeg fikk på eldre AP'er....og det var langt fra gratis...no mercy der i gården ) Det med den voldsomme sultfornemmelsen på Zyprexa har jeg også lest at kan være en uheldig bivirkning. Av den grunn har jeg vegret meg i det lengste for å prøve dette medikamentet. Jeg har derfor brukt Abilify en god stund nå, ett par år i alle fall, men har i grunnen følt meg direkte forgiftet av den. Jeg har våknet av en ekkel kjemisk "smak" i hodet. Jeg ser nå frem til å kvitte meg med denne fullstendig. Dette med sultfølelsen på Zyprexa er etter hva jeg har hørt ikke doseavhengig, så enten får man det eller så får man det ikke uansett dose. Jeg er åpenbart heldig som ikke reagerer slik på denne. Det er i alle fall rart å tenke på at ett par små piller kan gjøre det så mye lettere å komme seg igjennom dagligdagse utfordringer så som et studieprosjekt eller en arbeidsdag og ikke minst samvær og kommunikasjon med andre mennesker...litt freaky i grunnen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314036-serenity-dlilith-og-andre/#findComment-2564146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grågrønn Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Thanks! Synd at du la på deg av Zyprexa når du ellers hadde så god effekt av den. Vekten stabiliserte seg kanskje når du kuttet disse ut? Det med bivirkninger, prøving og feiling kan koste dyrt i lengden. Jeg har vært igjennom en rekke Grete Roedekurs og litt Fedon for å bli kvitt vektøkningen jeg fikk på eldre AP'er....og det var langt fra gratis...no mercy der i gården ) Det med den voldsomme sultfornemmelsen på Zyprexa har jeg også lest at kan være en uheldig bivirkning. Av den grunn har jeg vegret meg i det lengste for å prøve dette medikamentet. Jeg har derfor brukt Abilify en god stund nå, ett par år i alle fall, men har i grunnen følt meg direkte forgiftet av den. Jeg har våknet av en ekkel kjemisk "smak" i hodet. Jeg ser nå frem til å kvitte meg med denne fullstendig. Dette med sultfølelsen på Zyprexa er etter hva jeg har hørt ikke doseavhengig, så enten får man det eller så får man det ikke uansett dose. Jeg er åpenbart heldig som ikke reagerer slik på denne. Det er i alle fall rart å tenke på at ett par små piller kan gjøre det så mye lettere å komme seg igjennom dagligdagse utfordringer så som et studieprosjekt eller en arbeidsdag og ikke minst samvær og kommunikasjon med andre mennesker...litt freaky i grunnen! Det er supert at du ikke har fått slik ulvehunger av zyprexa :-) Det var nettopp det jeg fikk. Så jeg gikk opp 7 kilo på relativt kort tid. På de andre apene har jeg gått opp ett kilo jevnt og trutt....men nå har jeg lagt om kostholdet, kuttet ned på apen, har ikke turt å slutte enda, selv om legen har gitt klarsignal. Jeg blir så "sliten" i ansiktet og kroppen når jeg ikke har tatt noen, så jeg tror det er for tidlig å kutte helt. Men jeg er uansett på vei ned :-) Den måten anbefales, og jeg anbefaler hun Dr. Hexeberg på Lindbergklinikken, hun har god peiling på ting. Også i forhold til psykose, schizofreni og medisiner. Ja, z. var fin. Abilify ble jeg skikkelig dårlig av, skjønner godt at du kan ha følt deg forgiftet av den, jeg følte meg skikkelig syk på den. Eller, jeg ble skikkelig syk av den. Kanskje det er noe sånn du har merket, og formulerer det som forgiftning? Håper det vedvarer, det fortjener du! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314036-serenity-dlilith-og-andre/#findComment-2564154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serenity777 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg merket bedring ganske fort. Jeg har gått på zyprexa i 6-7 år, og vekten har stabilisert seg på noe som jo er for høyt. Men hver gang jeg har sluttet på zyprexa for å prøve en annen medisin, har jeg blitt værre, og tilbake på zyprexa. Når man starter og slutter på zyprexa går man ytterligere opp. Iallefall gjorde jeg det. Så denne gangen har jeg ikke tenkt å slutte med den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314036-serenity-dlilith-og-andre/#findComment-2564173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.