Gå til innhold

Nedtrapping av Anafranil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å trappe ned på Anafranil som jeg har brukt mot tvangslidelse og engstelse. Jeg har trappet ned fra 350 mg og kommet til 200 mg. Det er bare det at jeg kjenner at jeg begynner å få tvangstanker og handlinger og kjenner meg mer engstelig. Er det lurt å fortsatt trappe ned? Jeg trapper ned med 25mg hver andre uke. Er det et passe tempo? Jeg har ikke kontakt med noen lege eller psykiater for tiden.

Jeg trapper ned fordi jeg ikke synes medisinen virker noe særlig bra på sosiale områder (selv om det viser seg at den virker litt på tvang og generell engstelse) og har lyst til å forsøke noe annet.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du skal gå opp f.eks til 250 mg. Nedtrappingen har gått alt for raskt.

Skrevet

Du skal gå opp f.eks til 250 mg. Nedtrappingen har gått alt for raskt.

Hvilket tempo mener du at en skal trappe ned i?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvilket tempo mener du at en skal trappe ned i?

I dette tilfellet må en kalle det en titrerin, ikke en nedtrapping.

Helst 25 mg (evt 50) hver 3. mnd. Om/når symptonene kommer tilbake, går en tilbake til den laveste dosen som ikke ga tilbakefall.

Skrevet

Helst 25 mg (evt 50) hver 3. mnd. Om/når symptonene kommer tilbake, går en tilbake til den laveste dosen som ikke ga tilbakefall.

"Om/når symptonene kommer tilbake, går en tilbake til den laveste dosen som ikke ga tilbakefall." Vil du si dette gjelder ved nedtrapping av benzo også?

Skrevet

Takk for at du tok deg tid til å svare.

Nå blir jeg litt usikker jeg er ikke så god i kjemi.

Det kommer til å ta så lang tid da, over ett år?

Nå da jeg har greid meg i to uker på 200 mg så er det vel ikke noe poeng i å gå opp i dose igjen? "Målet" er jo å seponere medisinen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...