enigma38 Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg er bipolar 2, og har slitt voldsomt med å finne den rette medisinen for meg. Har prøvd uttallige ssri-preparater, uten å være helt fornøyd, fordi jeg har blitt så flat og energiløs av dem. I tillegg synes jeg et nesten ikke eksisterende seksuelt "drive" har vært en hard pris å betale. Jeg følger med på råd fra både psykiater og andre her inne, og bet meg merke i at NHD ved flere anledninger anbefalte Wellbutrin, og dermed tenkte jeg at dette kanskje var noe for meg. Jeg gikk til fastlegen og spurte etter Wellbutrin, og han hadde ikke hørt om den, men jeg fikk den likevel. På hvit resept vel og merke, men det var greit for meg. Jeg har brukt dette i 4-5 uker nå, og jeg må si at jeg merker veldig stor bedring i energinivå, humør (jeg ler og danser mer), jeg merker ingen bivirkninger og det eneste som har vært litt krevende, er at jeg har kommet "nærmere" følelsene mine, og der er det endel jeg må takle og venne meg til, etter flere år med ssri, som har forflatet meg ganske grundig. Jeg ler en hel latter, jeg gråter og jeg ler. Endog danser litt på morgenen før jeg går på jobb. Og er mye mer effektiv på jobben. Og, ikke minst, sexlivet mitt er tilbake, og det er deilig! For at ikke dette skal resultere i hypomanier for mitt vedkommede, så tar jeg en 100 mg Seroquel til kvelden, og passer på å få nok søvn. Foreløpig er jeg veldig førnøyd. Jeg ville bare dele dette med dere, som kanskje har slitt med den samme problemstillingen. Kanskje er det flere enn meg som ville hatt utbytte av denne medisinen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314104-wellbutrin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lithium Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg har også ganske god erfaring med Wellbutrin, men har ikke klart å bli helt stabil. Jeg fikk meg en relativt kraftig hypmani på 300mg og gikk ned til 150mg igjen og landet pent og rolig (jeg tar også 100mg seroquel for søvn). Nå er jeg oppe i 300mg igjen i håp om å kvitte meg med en litt vel kraftig sving ned. Så bra at det fungerer for deg! Jeg fikk også wellbutrin på tross av at legen ikke hadde hørt om det. Men jeg har fått refusjon ved å søke NAV, det kan du gjøre også (eller legen din). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/314104-wellbutrin/#findComment-2565278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.