Gå til innhold

Slanking og kortison..?

Anbefalte innlegg

Gjest Slankeguri

Saken er den at jeg er lungesyk og må flere ganger i året gå på kortison, jeg må på relativt høye doser før jeg kan trappe saakte ned og det går gjerne 2 mnd før jeg før jeg kan kutte ut pillene helt. I tillegg går jeg hele tiden på lavdose kortison i form av inhalasjonsmedisiner.

Tidligere hadde jeg høy forbrenning og var blant de som kunne spise det meste uten å legge på meg (og jeg har tilhørende dårlig matvaner...) Men de siste årene er det blitt vanskligere å vanskligere å "ta av" litt når det trengs, i tillegg har vekta økt og nå _må_ jeg gjøre noe... Jeg trener 2 ganger i uka og er aktiv på fritiden, det er helt klart kostholdet som jeg må endre.

Jeg mistenker at kortisonen har "tullet" med forbrenningen min, og jeg blir litt motløs med tanke på vekttap. Jeg skulle så gjerne tatt av noen kilo og i prosessen lagt om kostholdet, men nytter det å slanke seg mens en går på kortison? Jeg har snust litt på Lavkarbo (Atkins?) dietten og tenker at jeg kunne fått til en slik kostholdsending, men så er det med kortisonen da..

Noen som har erfaring med kortison og slanking?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314127-slanking-og-kortison/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på kortisonpreparater fast i mange år, inhalasjon. Det har ikke bremset mine muligheter for å slanke meg, har gått ned 18 kg siden mai i år.

Nå er det mulig at det er annerledes med piller, altså, det vet jeg ikke.

Forøvrig har jeg hatt litt samme opplevelse som deg, at i yngre år kunne man spise nær sagt alt man ville, og justerte vekten med litt ekstra trening. Den tiden er over, gitt, for min del, så jeg må ha et annerledes kosthold nå. Men det tror jeg mer er mine hormoner og alderen, nærmer meg 40.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314127-slanking-og-kortison/#findComment-2565529
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...