Gå til innhold

Innleggelse

Gjest vimsevirra

Anbefalte innlegg

Gjest vimsevirra

Jeg er ikke veldig psyk, ikke psykotisk eller noe i den duren. Jeg sliter med angst/depresjon pga familien min. Visst har jeg en diagnose, jeg er unnvikende.

Men i det siste har jeg merket at jeg blir mer sliten. Jeg blir nesten litt paranoid når jeg er utslitt. Hører jeg lyder i huset feks, kipper jeg nesten livet av meg. Er redd og begynner å bli oversensitiv. Det er slik nedturene som regel starter; jeg tåler ingenting og blir skjelven av små ting. Går jeg for lenge sånn, går det nedover.

Har pleid å få korte innleggelser ved kriser. Det er ikke snakk om mange dagene før jeg får hentet meg inn igjen. Har begynte å tenke tanken nå på litt avlastning, jeg er sliten. Problemet er at ei som jobber der sier jeg har vært der inn og ut en del ganger og at det ikke er bra. Og jeg kjenner en del av de som jobber der fra før.

Når kan en legge seg inn i slike tilfeller. Er det med god grunn jeg kan spørre behandler om en kort innleggelse nå, feks på ei uke? Trenger ikke mer. Det jeg trenger er å forebygge før jeg blir skikkelig dårlig. Innspill??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314146-innleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det andre måter du kan ta deg inn på? F.eks. reise bort noen dager, eller gjøre noe som erfaringsmessig gjør deg godt?

Du kan uansett ta opp temaet innleggelse med din behandler, og det er bra at du tar det opp før du opplever situasjonen som kritisk. Kanskje kan dere finne alternative strategier som er like virksomme som bruk av innleggelser, eller kanskje tar det litt lenger tid å finne ut av slike ting slik at din behandler anser innleggelse for god løsning denne gangen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314146-innleggelse/#findComment-2565664
Del på andre sider

Gjest vimsevirra

Finnes det andre måter du kan ta deg inn på? F.eks. reise bort noen dager, eller gjøre noe som erfaringsmessig gjør deg godt?

Du kan uansett ta opp temaet innleggelse med din behandler, og det er bra at du tar det opp før du opplever situasjonen som kritisk. Kanskje kan dere finne alternative strategier som er like virksomme som bruk av innleggelser, eller kanskje tar det litt lenger tid å finne ut av slike ting slik at din behandler anser innleggelse for god løsning denne gangen.

Jeg har kommet til stadie nr.2 nå hvor jeg sitter hjemme alene og griner hele tida, har panikkanfall med jevne mellomrom og føler jeg svever langt oppi lufta og fjerner meg fra alt. Føler behandler er drittlei av meg fordi jeg maser sånn for tida, og at han vil til slutt si at han derfor ikke kan følge meg opp. Går på veldig lite medisiner, men han vil jeg skal holde ut. Men kan han da blir sur hvis jeg maser på han?

Hater meg selv for akkurat det. Hater like mye å være innlagt, men vet av erfaring at det hjelper. Hatt jevnt over slike dager siste fire ukene men enkelte oppturer. Lurer på om jeg er bipolar, var langt ned for 2 uker siden, høyt opp for 1 uke siden etter å ha startet med en lav dose abilify. Men nå virker ikke den dosen lenger og jeg har blitt et slakt igjen, som er småparanoid og tror alle dropper meg, forlater meg, så får jeg panikk.

Skrev ei melding til behandler nå, med spørsmål om innleggelse, og får jeg ikke svar får jeg panikk, samtidig som jeg er redd for å mase. Det meste er et kjempedilemma for tida. Samtidig er jeg redd for å bli innlagt, selv om det er det eneste som funker. Føler alle tenker at jeg er håpløs og ikke klarer meg selv.

Hovedproblemet er relasjonsproblemer og hvordan mestre store og mange svik i fortiden. Blir vanskelig å stole på alle, til og med behandler og aner ikke hvordan forholde meg til dette. Han er nok snart drittlei av meg og jeg hater meg selv for å slite, Kunne ønske jeg kunne klare meg mer sjølv. Men er bare totalt utslitt, utmatta, tom og ustabil. Og jeg må finne igjen fotfestet før jeg blir destruktiv, prøve å ta ansvar. Men akkurat nå gjør det forferdelig vondt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314146-innleggelse/#findComment-2565678
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...