Gå til innhold

Trening og opphold i treninga

jentemeg

Anbefalte innlegg

Dersom man har brukt å jogge ca minst 2-3 ganger i uken, og så blir det ca minst ei uke uten noe trening, blir da formen nedsatt? Blir det man har bygget opp helt ødelagt da? Hvor lange opphold kan man ha uten at det utgjør noe på kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hvor lenge du kan gå uten trening før det begynner å vises, det varierer vel fra person til person.

Uansett.. en uke fri er bare sunt og vil ikke gjøre noe annet enn positive ting for kroppen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosferatu

Topptrenede folk kan ta opphold i max 6 måneder før nedbryting starter. Da snakker jeg om elite folk.

Du overlever nok en uke uten trening, hvis du har trent en stund.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topptrenede folk kan ta opphold i max 6 måneder før nedbryting starter. Da snakker jeg om elite folk.

Du overlever nok en uke uten trening, hvis du har trent en stund.

Mvh.

En dag uten trening, er en dag uten mening....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosferatu

En dag uten trening, er en dag uten mening....

Joa, jeg hadde det også sånn da jeg var trenings narkoman.

Jeg måtte dra med meg vektstenger og manualer når jeg skulle bort. Kunne ikke engang dra på fjelltur uten å ha en manual i ryggsekken (som var nokså tung).

Det var en fæl tid, nå har jeg ett mere moderat forhold til trening.

Føler meg som en avvent narkoman. Før var det krise hver gang jeg måtte reise, og til å planlegge hvordan jeg kunne få gjennomført den vanlige 2 timers treningsøkten (kroppsbygging).

Det jeg var mest redd for var at musklene skulle krympe, det ville vært en katastrofe!

Og en annen ting jeg var redd for var å ikke få i meg nok næring, sånn at kroppen skulle begynne å forbrenne muskulaturen. Er glad jeg har ett mere avslappet forhold til trening nå.

Rart med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

ja en uke treningsfri vil kunne sette formen ned. Det er avhengig av treningstilstanden din når du går inn i friuken.

Start lett og trapp gradvis opp igjen løpingen etter ethvert avbrekk på mer enn 3-4 dager.

Les mer på http://www.trim.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...