Gå til innhold

Medisin for å undertrykke REM igjen.

Anbefalte innlegg

Gjest nightterror

Hei har spurt før om det finnes noen medisiner som kan undertrykke rem og vice versa. Sliter med mareritt og svettetokter som medfører oppvåkninger. Noen ganger må jeg rett og slett være oppe en stund før jeg kan legge meg igjen hvis ikke havner jeg tilbake i marerittet med en gang. Og vanlig sovemedisin har ikke hjulpet, heller ikke melatonin,antihistaminer eller tolvon.

Leste et eller annet sted en gang, men finner ikke igjen linken at clonazepam var den medisinen som mest hemmet rem søvn. Er dette allment kjent?, eller var det kun en enkelt studie siden jeg ikke finner noe informasjon om dette nå etter søk på nett.

Verken apodorm,flunipam eller imovane/stilnocht har hjulpet og jeg har inntrykk av at tolvon nesten bare gjør det verre. Dette er ikke bare plagsomt for meg, men også for min samboer som våkner av at jeg roper eller rører mye på meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314160-medisin-for-%C3%A5-undertrykke-rem-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nightterror

Må legge til at marerittene varierer ofte fra gang til gang, og noen ganger tar det tid før jeg skjønner at jeg drømmer/har drømt hvis jeg våkner opp. Feks her en natt våknet jeg av at jeg ropte og slo meg frebrilsk på hodet fordi jeg var sikker på at jeg hadde en stor eddekopp i nakken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...