Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei en liten oppdatering fra meg!

Har vært flink denne uka i forhold til å begrense matinntaket, drikke mye vann, la vær å spise smør, spist mye frukt, ikke spist opp sjokoladen øverst i skapet!!, men jeg har ikke trent. Hadde planer om å gå turer men har altså ikke gjort det. Vekta står stille men regner med at når jeg er tilbake her neste fredag så har jeg klart å ta av !

Det var altså meningen at dette skulle være en fredagsveieklubb eller oppdateringsklubb for oss som skal ned endel men de som vil kan delta.

Jeg drar på storbyferie i morgen for helgen og kommer ikke til å slanke meg men sikkert være litt mer forsiktig enn ellers!

God helg til alle så "snakkes" vi neste fredag!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314177-noen-som-skal-ned-25-kilo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

20

• Lillemus

5

• delfin

3

• sola60

2

Mest aktive i denne tråden

jeg har også vært flink til å tenke på hva jeg putter i meg :-) idag begynte jeg treninga, for meg vil det si 30 min på trimsykkel hver dag, så får det heller økes etterhvert som formen stiger!

kos deg på tur :-)

Dette er min 3 uke med fokus på hva jeg spiser og hvor mye.

Har startet å trene igjen og det er deilig å kjenne fremgang i formen! Hvor mye jeg har tatt av vet jeg ikke før til tirsdagen (er på jobb borte hjemmefra og vil kun veie meg på vekta hjemme).

Har gått ned flere cm i midjemål og det er bra for det er nok å ta av.

Jeg har ikke veid meg ennå denne uka, det pleier å være lørdag for meg. Jeg har holdt på en stund og har kuttet ut brød og raske karbohydrater. Lever mest på rent kjøtt, fisk og diverse salater, rå grønnsaker og litt kokte grønnsaker også. Prøver å tilnærme meg lavkarbo, men ikke ketose. Det blir litt heavy for meg, med diabetes og melkeintoleranse. Har hittil gått ned (sakte) 7 kilo, og er ganske fornøyd med det. Hovedsaken min har vært å få ned blodsukkeret, og det er snart innen normalen! :-))

Gjest lurerpådetjeg

Jeg har stått på stedet hvil en stund, det på tross av relativt lavt kalori inntak. Nå har jeg justert mengden protein etter råd fra Valnøtt, og er spent på om det hjelper. Kalori inntaket ble riktignok noe høyere men jeg prøver noen uker.

Vekt i dag er 76,6 kg. Målet er et sted mellom 60 og 65. Får se hva jeg greier. Skal jo klare å leve med og holde vekta også...

Gjest annlovinda

Går veldig bra med meg for tida - både når det gjelder trim og matinntak.

Jeg veier meg på mandager. Det gjør jeg bevisst for at jeg ikke skal skli for mye ut på lørdagen, som jeg unner meg littegrann ekstra kos, lett å unne seg for mye.

Fra mandag 1. sept - til mandag 8 sept hadde jeg gått ned 1,4 kg. Da hadde jeg hatt to uker med omtrent stillstans.

Ha en flott helg

Annonse

Heia!

Jeg tørr dessverre ikke veie meg i dag .... I begynnelsen av uka var jeg superflink (dvs. mandag og tirsdag).

Onsdag hadde jeg en 6 retters middag med påfølgende 6 forkjelligeviner + champagne.

Og i går Torsdag, ble ett resultat av at jeg trengte litt salt, og kastet innpå det ene (husker ikke hva det heter, sånn deilig brød med salt og rosmarin på.....) etter det andre, til grønnsaksuppe. Også toppet jeg det med en halv pose potetgull på kvelden.....

I dag har jeg være kjempeflink igjen. Spist frokost, og tatt med både mellommåltid og lunsj på jobben. Drikker ca 3-4liter vann hver dag. Har ikke drukket Cola hele uka....

Ja, tatt i betraktning av selskapet på Onsdag, så er jeg faktisk fornøyd jeg da.

Men veie meg, nei det får bli neste uke ;-D

Går veldig bra med meg for tida - både når det gjelder trim og matinntak.

Jeg veier meg på mandager. Det gjør jeg bevisst for at jeg ikke skal skli for mye ut på lørdagen, som jeg unner meg littegrann ekstra kos, lett å unne seg for mye.

Fra mandag 1. sept - til mandag 8 sept hadde jeg gått ned 1,4 kg. Da hadde jeg hatt to uker med omtrent stillstans.

Ha en flott helg

FLott jobba. Deilig at du gikk såpass ned etter 2 uker stillestans. Men vet du, stilllestans er jo også noe, det ergelige er jo om man får noen uker med + igjen ;-D

Jeg har stått på stedet hvil en stund, det på tross av relativt lavt kalori inntak. Nå har jeg justert mengden protein etter råd fra Valnøtt, og er spent på om det hjelper. Kalori inntaket ble riktignok noe høyere men jeg prøver noen uker.

Vekt i dag er 76,6 kg. Målet er et sted mellom 60 og 65. Får se hva jeg greier. Skal jo klare å leve med og holde vekta også...

Det blir morsomt å følge deg videre også.

Tror veldig på dette med sunt lavkarbo kosthold jeg da.

Ha en flott helg

Jeg har ikke veid meg ennå denne uka, det pleier å være lørdag for meg. Jeg har holdt på en stund og har kuttet ut brød og raske karbohydrater. Lever mest på rent kjøtt, fisk og diverse salater, rå grønnsaker og litt kokte grønnsaker også. Prøver å tilnærme meg lavkarbo, men ikke ketose. Det blir litt heavy for meg, med diabetes og melkeintoleranse. Har hittil gått ned (sakte) 7 kilo, og er ganske fornøyd med det. Hovedsaken min har vært å få ned blodsukkeret, og det er snart innen normalen! :-))

WOW, du er jo godt på vei.

Jeg har også stor tro på lavkarbo, men heller nok litt mot Lindbergs jeg da. Har akuratt kjøpt Fedons Metode, så får jeg håpe jeg klarer litt mer enn kun å lese boka da :-D

Ha en flott helg.

Gjest annlovinda

FLott jobba. Deilig at du gikk såpass ned etter 2 uker stillestans. Men vet du, stilllestans er jo også noe, det ergelige er jo om man får noen uker med + igjen ;-D

Takk for det.

Ja stillstans innimellom er greit det. Bare det ikke går oppover får det være greit innimellom. Kan jo ikke regne med å gå ned mye hver uke heller.

Ser du har vært flink denne uka også. Kjempebra. Spesielt at du ikke har drukket cola denne uka. Vet av erfaring at det ikke er lett å venne seg av med.

Lykke til videre.

jeg har også vært flink til å tenke på hva jeg putter i meg :-) idag begynte jeg treninga, for meg vil det si 30 min på trimsykkel hver dag, så får det heller økes etterhvert som formen stiger!

kos deg på tur :-)

FLott jobba.

Jeg har kun justert på kostholdet foreløpig, men hadde jo en kraftig utskeielse denne uka som gikk over hele to dager. Det ene dro det andre med seg.

Går litt turer da, om ikke annet...... Men jeg er langt fra flink nok.

Gleder meg til å følge deg videre.

MVH

Annonse

Dette er min 3 uke med fokus på hva jeg spiser og hvor mye.

Har startet å trene igjen og det er deilig å kjenne fremgang i formen! Hvor mye jeg har tatt av vet jeg ikke før til tirsdagen (er på jobb borte hjemmefra og vil kun veie meg på vekta hjemme).

Har gått ned flere cm i midjemål og det er bra for det er nok å ta av.

Bra jobba!

Jeg har ikke turt og måle meg enda jeg da.... Skikkelig feigt, men tror jeg blir skremt ;-D

Ha en flott helg.

Takk for det.

Ja stillstans innimellom er greit det. Bare det ikke går oppover får det være greit innimellom. Kan jo ikke regne med å gå ned mye hver uke heller.

Ser du har vært flink denne uka også. Kjempebra. Spesielt at du ikke har drukket cola denne uka. Vet av erfaring at det ikke er lett å venne seg av med.

Lykke til videre.

Ja, jeg er fornøyd, med tanke på min onsdag utskeielse. Selvom det gikk nokså dårlig i går, med kostholdet, så jeg er i alle fall fornøyd med at jeg kun drakk vann....

Men ellers er jeg meget fornøyd ja :-D

Flott helg til deg

Bra jobba!

Jeg har ikke turt og måle meg enda jeg da.... Skikkelig feigt, men tror jeg blir skremt ;-D

Ha en flott helg.

Ikke tenk så mye på vekta, ta heller frem målebåndet. :o) Jeg visste jeg hadde gått ned noen kilo, men fikk sjokk da jeg fant en gammel fil på pc'n der jeg hadde notert mine strategiske mål ett års tid i forveien. Hadde gått inn 11 cm rundt livet såvidt jeg husker!

Ikke tenk så mye på vekta, ta heller frem målebåndet. :o) Jeg visste jeg hadde gått ned noen kilo, men fikk sjokk da jeg fant en gammel fil på pc'n der jeg hadde notert mine strategiske mål ett års tid i forveien. Hadde gått inn 11 cm rundt livet såvidt jeg husker!

Ja, kanskje jeg rett og slett bare skulle gjort det.....

Uff, men det er jo bedre og se elende svart på hvitt, for da har jeg jo forhåpentligvis mer å glede meg over senere....

Har akuratt fortært en frokostpannekake til lunsj nå, med deilig bær... Den pannekaka burde du prøve. Jammi :-D I helgen skal jeg se om jeg kan lage den i vaffeljernet, for da kan jeg bare ta med meg litt røre på jobben. Men det funket greit kalt også da, men er best varm....

Ja, kanskje jeg rett og slett bare skulle gjort det.....

Uff, men det er jo bedre og se elende svart på hvitt, for da har jeg jo forhåpentligvis mer å glede meg over senere....

Har akuratt fortært en frokostpannekake til lunsj nå, med deilig bær... Den pannekaka burde du prøve. Jammi :-D I helgen skal jeg se om jeg kan lage den i vaffeljernet, for da kan jeg bare ta med meg litt røre på jobben. Men det funket greit kalt også da, men er best varm....

Frokostpannekake? Oppskrift?

Her er oppskriften også :

''3 egg, 1 dl cottage cheese, 2 ss rapsolje, 1 ss store havregryn, 1 ts kanel, 10 dråper vaniljeessens, en god slump søtstoff (f.eks. 1-2 ss Natreen-pulver), litt salt. Alt dette mixes med stavmixer, stekes i smør i panna på begge sider. Blir en tykk pannekaker. Serveres med bær. Pannekaka gir mer proteiner enn de fleste trenger, og bare 6 gram karbohydrat. I tillegg får du i deg nok fett og masse antioksidanter i kanelen.''

Jeg brukte ikke søtningsmiddel, men litt fruktose. Også hadde jeg kun lettkokte gryn.

Ikke at jeg skal "prakke" den på deg, men i tilfelle du ikke får noen avkasting på CCdin, kan du bruke den opp her.

Jeg stekte den i tillegg i liten panne, så den ble litt mer som lapper. Guttungen min liker den også :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...