ariadne Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Hei, har du tid til et medisinspørsmål? Jeg tar månedlige blodprøver hos fastlege som oppfølging etter brystkreft. Måtte inn for å ta ekstra prøver i dag da stoffskiftet hadde endret seg brått. Jeg har i denne tiden startet opp Reductilbehandling, som jo påvirker stoffskiftet. Jeg vil jo gjerne tro at endringen skyldes reductil og ikke evt. tilbakefall eller metastaser. Hva tror du? S-fritt thyroxin ligger på 7 pmol/L ref.omr. 9-22 S-TSH 24,08 mIU/L ref. omr. 0,20-4,30 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Du beskriver labverdier som ved hypotyreose. Dette kan minst ha tre årsaker: 1. Du har fått hypotyreose som en egen sykdom. 2. Det skyldes Reductil. 3. Det har noe med kreften å gjøre. Jeg tror mest på 1 og minst på 3. Kan ikke helt se hvordan brystkreft/spredning skulle gi deg denne type symptomer. Bruker du andre medisiner? 0 Siter
ariadne Skrevet 12. september 2008 Forfatter Skrevet 12. september 2008 Du beskriver labverdier som ved hypotyreose. Dette kan minst ha tre årsaker: 1. Du har fått hypotyreose som en egen sykdom. 2. Det skyldes Reductil. 3. Det har noe med kreften å gjøre. Jeg tror mest på 1 og minst på 3. Kan ikke helt se hvordan brystkreft/spredning skulle gi deg denne type symptomer. Bruker du andre medisiner? Nei, jeg går ikke på andre medisiner. Tusen takk for svar! Ü 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Nei, jeg går ikke på andre medisiner. Tusen takk for svar! Ü Er du en kvinne ca 40 - 50? Det er disse som oftest får hypotyreose som en egen sykdom. 0 Siter
ariadne Skrevet 12. september 2008 Forfatter Skrevet 12. september 2008 Er du en kvinne ca 40 - 50? Det er disse som oftest får hypotyreose som en egen sykdom. Ja, 43. Verdiene for 2 måneder siden var s- fritt thyroxin 21 pmol/L og s-tsh 0,20 mIU/L. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Ja, 43. Verdiene for 2 måneder siden var s- fritt thyroxin 21 pmol/L og s-tsh 0,20 mIU/L. Det kommer ofte brått. Uansett vil vel legen din følge deg opp. God helg :-) 0 Siter
ariadne Skrevet 12. september 2008 Forfatter Skrevet 12. september 2008 Det kommer ofte brått. Uansett vil vel legen din følge deg opp. God helg :-) Den blir mye bedre nå, tusen takk og god helg til deg også! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.