Gjest En bekymret venn Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Er det noe utenforstående kan gjøre for å mildne depresjoner? Jeg har en nær venn som bruker å bli plaget av høst/vinterdepresjoner. Når den kommer, så isolerer han seg. Jeg syns det er vanskelig å vite hva som er den beste måten å hjelpe ham på. Skal jeg bare la ham være i fred til han selv dukker opp igjen, eller skal jeg ta jevnlig kontakt? Eventuelt prøve å hale ham med på aktiviteter? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Det som sikkert hjelper er: Aktivitet og antidepressiva. Det som kanskje hjelper er: Dagslyslampe. Godt samvær med gode venner hjelper alltid. 0 Siter
Shova Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Det som sikkert hjelper er: Aktivitet og antidepressiva. Det som kanskje hjelper er: Dagslyslampe. Godt samvær med gode venner hjelper alltid. Du glemte en ting: Dyr;) Være sammen med dyr kan være enormt berikende! 0 Siter
Gjest En bekymret venn Skrevet 12. september 2008 Skrevet 12. september 2008 Det som sikkert hjelper er: Aktivitet og antidepressiva. Det som kanskje hjelper er: Dagslyslampe. Godt samvær med gode venner hjelper alltid. Takk, det var gode og konkrete råd! 0 Siter
Gjest Valnøtt Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Jeg tar sol minst en gang i uka på vinteren. Det gjør underverker. Ett år hadde jeg ikke råd til soltimene mine - det var et nyttig tilbakeblikk på hvordan livet var uten... Ellers - sunn mat, nok grønnsaker og å komme seg ut når det er lyst ute og få så mye lys på huden som mulig - helst med aktivitet. 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Du glemte en ting: Dyr;) Være sammen med dyr kan være enormt berikende! tror dessverre ikke dyr hjelper mot klinisk depresjon, jeg endte med å pælme ut katta mi pga irritasjonen når dyret merket jeg ikke hadde det bra så det bæsjet over alt... grusomt.............. 0 Siter
venninde Skrevet 30. september 2008 Skrevet 30. september 2008 Takk, det var gode og konkrete råd! Jeg er tungt rammet. Ta med deg vennen til syden 2 ganger pr vinter. November og Januar er svarte mnd for oss. I disse periodene reiser dere billig- Ellers sollarium, lyslampe hjemme og inntak av d-vitamin- Han kan skrive til meg på [email protected]. Kanskje vi kan reise sammen hvis vi finner tonen. 0 Siter
Gjest En bekymret venn Skrevet 30. september 2008 Skrevet 30. september 2008 Jeg er tungt rammet. Ta med deg vennen til syden 2 ganger pr vinter. November og Januar er svarte mnd for oss. I disse periodene reiser dere billig- Ellers sollarium, lyslampe hjemme og inntak av d-vitamin- Han kan skrive til meg på [email protected]. Kanskje vi kan reise sammen hvis vi finner tonen. Takk, jeg skal gi ham adressen ved en passe anledning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.