Gå til innhold

NHD - Medisin, psyke og fibromyalgi.

Gjest medisin som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Har fibromyalgi med en tydelig psykisk komponet.

Opplever hodepine, søvninghet og utmattelse som et langt større problem enn fysiske smerter. Smerter klarer jeg i stor grad å fortrenge.

Er det medisiner som kan være gunstige, evt. hvorfor virker de gunstig?

Bivirkninger som vektøkning og redusert sexlyst er ikke akseptable.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314255-nhd-medisin-psyke-og-fibromyalgi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Fibromyalgi er en meget belastende og langvarig sykdom der det finnes få behandlingsalternativer. Dette taler for at depresjon er en viktig komponent hos mange. Ikke fordi fybromyalgi er en psykisk lidelse, men fordi den sannsynligvis gjør mange deprimerte, noe som igjen forsterker grunnlidelsen.

Jeg vil anbefale deg å prøve Wellbutrin. Det gir deprimerte mer energi, initiativ og våkenhet. Den gir verken seksuelle eller vektmessige bivirkninger.

Fibromyalgi er en meget belastende og langvarig sykdom der det finnes få behandlingsalternativer. Dette taler for at depresjon er en viktig komponent hos mange. Ikke fordi fybromyalgi er en psykisk lidelse, men fordi den sannsynligvis gjør mange deprimerte, noe som igjen forsterker grunnlidelsen.

Jeg vil anbefale deg å prøve Wellbutrin. Det gir deprimerte mer energi, initiativ og våkenhet. Den gir verken seksuelle eller vektmessige bivirkninger.

Tusen takk for svar.

Skal drøfte dette med fastlege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...