Gå til innhold

Magen _vil_ ikke bort, den! :-(

Anbefalte innlegg

Jeg har siden mai gjennomført en livsstilsendring ved hjelp av Grete Roede-metoden. Jeg har gått ned nærmere 19 kg, og er veldig fornøyd med det. MEN:

Jeg går så sakte ned over magen! Hvorfor????

Har mistet totalt 80 cm av meg selv, fordelt på hals (4,5 cm), overarm (8 cm), bryst (21 cm), midje (24 cm), ende (16 cm) og lår (6 cm).

Jeg er nå veldig slank over alt - unntatt på magen... Når jeg slipper ut magen er jeg like brei der som på bryst og ende. Slik skal det da ikke være! (Men jeg er jævlig god til å holde magen inne, da...)

Jeg trener 5-7 dager i uka, og forbrenner mellom 2100 og 2900 kalorier i uka på det. Ligger på et kaloriinntak pr dag på 1300-1500 kalorier, hvilket er riktig for meg i hht Grete Roede-kalkulatoren (og det har jo gitt resultater, altså, misforstå meg riktig).

Så var det den magen, da, noen som har noen gode tips som gir god forbrenning akkurat der? Jeg vil i grunnen ikke ha mindre lår/overarmer/bryst/bak nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314379-magen-_vil_-ikke-bort-den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme problem som deg. Jeg er slank, men har den forbaska brøddeigen.

Det sies at styrketrening forbrenner fett fra mage, rumpe og lår. Jeg har kjøpt et liggeunderlag til kjedelige situps, men det ruller seg opp hver gang jeg reiser meg opp, så må visst kjøpe meg skikkelig gymmatte.

Det sies at styrketrening forbrenner fett fra mage, rumpe og lår. Jeg har kjøpt et liggeunderlag til kjedelige situps, men det ruller seg opp hver gang jeg reiser meg opp, så må visst kjøpe meg skikkelig gymmatte.

Har du prøvd å legge liggeunderlaget opp ned, slik at det ikke får rullet seg sammen?

Punktforbrenning går ikke, men du kan satse på styrkeøvelser for magen (både situps og øvelser for de skrå musklene) for å stramme opp.

Åjada, har til og med kjøpt meg slik pilatesball som jeg dingler på om kvelden - så det står ikke på forsøket!

:-/

Annonse

Min mage forsvant ikke før magemusklene ble veldig sterke, med dertilhørende sterk rygg. De ga holdningen det riktige løftet og da ble magen borte.

Men hvis jeg slipper/spenner den ut så ser den stor ut uansett da.

Du har forøvrig vært kjempeflink med et flott resultat :-) Tenker mannen i heimen er strålende fornøyd? Ny kjerring uten hverken krangel eller skilsmisse ;-)

Jeg har kjøpt meg pilatesball, og den bruker jeg hjemme de dagene jeg sykler - og jeg bruker tilsvarende + en slik benk for skrå bukmuskler på treningssenteret 3 dager i uka.

Så det står liksom ikke på det heller, føler jeg...

Min mage forsvant ikke før magemusklene ble veldig sterke, med dertilhørende sterk rygg. De ga holdningen det riktige løftet og da ble magen borte.

Men hvis jeg slipper/spenner den ut så ser den stor ut uansett da.

Du har forøvrig vært kjempeflink med et flott resultat :-) Tenker mannen i heimen er strålende fornøyd? Ny kjerring uten hverken krangel eller skilsmisse ;-)

Det er der jeg også er, føler jeg, det ser veldig bra ut når jeg er "rak i ryggen" og har god holdning, men jeg ville jo gjerne sett litt bedre ut i sittende positur også...

Og ja - gubben er mer enn fornøyd, selv om han _aldri_ har sagt ett vondt ord om kroppen min før heller. Han er visst veldig stolt av den jobben jeg har gjort, sier han, og det er veldig hyggelig. Også sliter'n med å holde fingra av fatet! :-)

Det er der jeg også er, føler jeg, det ser veldig bra ut når jeg er "rak i ryggen" og har god holdning, men jeg ville jo gjerne sett litt bedre ut i sittende positur også...

Og ja - gubben er mer enn fornøyd, selv om han _aldri_ har sagt ett vondt ord om kroppen min før heller. Han er visst veldig stolt av den jobben jeg har gjort, sier han, og det er veldig hyggelig. Også sliter'n med å holde fingra av fatet! :-)

Det kommer i sittende også etterhvert :-)

Bortsett fra at huden må opereres for å bli stram så er ikke min mage så ille lenger når jeg sitter heller. Men jeg er rå på situpsene da ;-)

Bortsett fra at huden må opereres for å bli stram så er ikke min mage så ille lenger når jeg sitter heller. Men jeg er rå på situpsene da ;-)

He-he, har lest om sit-upsene dine, ja, og der slår jeg deg ikke! :-) Jeg skal inn til vurdering for operasjon på nedre del av magen jeg også, har 3 keisersnitt som lager litt ugreie. Men jeg kan jo ikke skylde på dem høyere opp...

Har ikke fått med meg mengden din når det gjelder sit ups....

Selv ligger jeg på rundt 200-250, fordelt på forskjellige øvelser, men uten pauser.

Tar gjerne imot mage program, om du har noe som er helt supert. :-)

Har ikke fått med meg mengden din når det gjelder sit ups....

Selv ligger jeg på rundt 200-250, fordelt på forskjellige øvelser, men uten pauser.

Tar gjerne imot mage program, om du har noe som er helt supert. :-)

Har ikke noe spesielt program. Jeg pleier bare å følge instruksene fra trenerdamen der jeg trener.

Men jeg satte rek på situpsene i sommer med 310. Ikke så verst for en som har klatret ned fra fedme klasse tre :-)

Annonse

Du er visst beryktet for situpsene dine - men hva slags mengde (og type) er det snakk om?

Kunne vel muligens finne det ved å søke... men bare sånn helt kort? ;)

Du er visst beryktet for situpsene dine - men hva slags mengde (og type) er det snakk om?

Kunne vel muligens finne det ved å søke... men bare sånn helt kort? ;)

Det er vanlige situps jeg tok da jeg testet i sommer. Tok dem i serier på hundre med rundt tyve sek pause imellom :-)

Men vanligvis så kjører jeg forskjellige varianter - blir utrolig kjedelig med så mange like repetisjoner.

Jeg pleier å kjøre tyve av hver. Først vanlige, deretter med bena opp, men bøyde, deretter med bena rett opp mot taket. Så kjører jeg noen på skrå. Enten med albuen mot kneet og det ene benet over det andre, med venstre albu mot høyre kne. Eh... hvis du skjønner hva jeg mener....? Eller med føttene litt fra hverandre og en arm som beveger seg fra bak hodet og ned til ankelen.

Som regel runder jeg av med en hvor jeg sitter i balanse på rompa med bena opp fra gulvet og armenelitt ut til siden/skrått fremover og overkroppen litt bakoverlent. Den er kjempefin på magen. Kan også kombineres med "sykling" med bena så tar den enda bedre.

Også må man alltid passe på å gymme ryggen tilsvarende så det er harmoni mellom musklene.

Det er vanlige situps jeg tok da jeg testet i sommer. Tok dem i serier på hundre med rundt tyve sek pause imellom :-)

Men vanligvis så kjører jeg forskjellige varianter - blir utrolig kjedelig med så mange like repetisjoner.

Jeg pleier å kjøre tyve av hver. Først vanlige, deretter med bena opp, men bøyde, deretter med bena rett opp mot taket. Så kjører jeg noen på skrå. Enten med albuen mot kneet og det ene benet over det andre, med venstre albu mot høyre kne. Eh... hvis du skjønner hva jeg mener....? Eller med føttene litt fra hverandre og en arm som beveger seg fra bak hodet og ned til ankelen.

Som regel runder jeg av med en hvor jeg sitter i balanse på rompa med bena opp fra gulvet og armenelitt ut til siden/skrått fremover og overkroppen litt bakoverlent. Den er kjempefin på magen. Kan også kombineres med "sykling" med bena så tar den enda bedre.

Også må man alltid passe på å gymme ryggen tilsvarende så det er harmoni mellom musklene.

Gosh - imponerende - hundre!?

Jeg pleier å ta et par serier à 20 noen ganger i uken - men det blir jo ingen ting i forhold. Skjønner jeg må gire opp litt - har blitt svært slapp på midten de siste årene! :D

Har ikke noe spesielt program. Jeg pleier bare å følge instruksene fra trenerdamen der jeg trener.

Men jeg satte rek på situpsene i sommer med 310. Ikke så verst for en som har klatret ned fra fedme klasse tre :-)

Kjempebra. :-)

Du er dyktig og et forbilde for mange.

Pluss rett og slett råsterk. :-)

''Også må man alltid passe på å gymme ryggen tilsvarende så det er harmoni mellom musklene.''

Jeg trodde situps var omtrent like mye trening for ryggen som for magen, jeg?

(jeg tar dog enkelte ryggøvelser i tillegg)

''Også må man alltid passe på å gymme ryggen tilsvarende så det er harmoni mellom musklene.''

Jeg trodde situps var omtrent like mye trening for ryggen som for magen, jeg?

(jeg tar dog enkelte ryggøvelser i tillegg)

Det tar jo på ryggen også, men jeg kjører mange øvelser på rygg i tillegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...