Gå til innhold

Tror min kone lider av paranoid personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Hei Nils Håvard.Jeg har lest ditt innlegg om lidelsen paranoid personlighetsforstyrrelse.dette ligner veldig på beskrivelsen av min kone.kan du gi noen tips om hvordan jeg bør gå fremfor å tilnærme meg henne ang problemet slik at hun skall være villig til å oppsøke legehjelp. beste intensjoner.Familien og alt vi har bygget opp sammen holder på å falle fra hverandre pga omstendighetene .

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

En p. personlighetsforstyrrelse skiller seg fra en p. psykose ved at den som har PF i gode perioder kan greie å se at det er noe feil ved en selv. Ved ens måte å oppfatte og fortolke situasjoner og utsagn på.

Denne innsikten må danne grunnlaget for ønske om endring. Endring kan best skje ved at hun oppsøker fastlegen og får små doser med antipsykotika - ofte bare 25% av den dosen en bruker ved psykoser. Bedringen kommer etter noen uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...