Gå til innhold

Behandlingsinstitusjoner

Anbefalte innlegg

Etter ønske har jeg fått mulighet til å søke om opphold på rehabiliteringsinstitusjon.

Men jeg finner ikke andre enn Modum Bad som tilbyr opphold for psykisk syke.

Hvilke andre institusjoner finnes på østlandet, dersom det i det hele tatt finnes noen?

Trenger desperat å komme meg ut av hverdagen for en periode, men synes det er vrient å finne det "rette" stedet.

Noen som kan svare meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314529-behandlingsinstitusjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sølvskottberget i Øyer har relativt mye kompetanse på psykiatri, men tar vel som regel inn pasienter som har en fysisk diagnoser i tillegg til psykiske vansker. Synes allikevel at du bør vurdere å søke deg dit. De har en lavere gjennomsnittsalder på sine pasienter enn de fleste andre opptreningsinstitusjoneneø.

Jeløya sies også å ha et ok gruppeopplegg for mennesker som trenger å gjennomføre livsstilsendringer.

Det er også flere andre som har tilbud som kan være egnet, men det kommer litt an på hva du ønsker å oppnå med et treningsopphold.

Vet ikke jeg heller, tror det finnes lite sånne. Eneste tilbudet jeg får er et psykehus for gale som ligger et stykke her ifra. Drar man dit er man garantert å bli enda galere.

Godt det ikke bare er meg som er dårlig på å finne frem da.

Håper det er noen av de "ansatte" her inne som har sjans til å svare også.

Kanskje de har flere forslag?

Tak for svar begge to :)

Gjest behandling eller rehab?

Er det rehab eller behandling du skal til? Modum Bad er jo ikke noe rehabiliteringssted. Da kan du f.eks heller prøve Fron rehabiliteringssenter. Målgruppen er personer som er sykemeldte og som har muskel - og skjelettplager, lettere psykiske eller sammensatte helseplager http://www.fronrehab.no/

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...