Gå til innhold

Hva er galt med meg?

Gjest Buseniss mann 34

Anbefalte innlegg

Gjest Buseniss mann 34

Jeg har i de senere årene merket med meg selv at jeg har mistet mye av empatien jeg hadde for andre menneskers situasjoner (der jeg før ville blitt fortvilet på deres vegne), tillater med å ha flere sexuelle forhold gående på samme tid (uten å være i et forhold) og forholde meg relativt avslappet overfor offentlige forpliktelse som å sende inn selvangivelse, betale regninger etc.. Nå er jeg kommet en plass i livet hvor jeg vil rydde opp, stifte familie og leve det livet jeg vil ha, men jeg merker at det som jeg har skrevet over hindrer meg og jeg er fortviet over å ikke vite hva det er eller hva jeg skal gjøre for å komme tilbake til mitt gamle jeg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314530-hva-er-galt-med-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest test deg selv

Du kan teste scoren din på selv - berettigelses skjemaet. Har du denne leveregelen, så kanskje du kan lese boka "Gjennvinn livet ditt" av Jeffery E. Young PH.D & Janet S. Klosko PH.D ISBN 82-996580-0-4

Skåringsnøkkel:

1 Stemmer overhodet ikke for meg

2 For det meste ugyldig for meg

3 Litt mer gyldig enn ugyldig for meg

4 Noe gyldig for meg

5 For det meste gyldig for meg

6 Nøyaktig beskrivelse av meg

Beskrivelse

1 Jeg hare problemer med å ta nei for et nei

2 Jeg blir sint når jeg ikke får det jeg vil ha

3 Jeg er spesiell, og behøver ikke å akseptere vanlige hindringer

4 Jeg setter mine behov først

5 Jeg har store vanskeligheter med å slutte å drikke, røyke, overspise eller annen problemadferd.

6 Jeg klarer ikke disiplinere meg til å fullføre kjedelige eller rutinepregede oppgaver.

7 Jeg handler på impulser og emosjoner som gir meg problemer senere.

8 Hvis jeg ikke kan nå et må. blir jeg fort frustrert og gir opp

9 Jeg insisterer på at folk gjør ting på min måte

10 Jeg har problemer med å takke nei til tilfredstillelse i øyeblikket for å oppnå et langsiktig mål.

Tolkning av poengsum for selvberettigelse:

10 - 19 Svært lav. Denne grunnleggende negative regelen gjelder tydeligvis ikke for deg

20 - 29 Ganske lav. Denne leveregelen kan gjelde deg av og til

30 - 39 Moderat. Denne leveregelen har betydning i livet ditt.

40 - 49 Høy. Detter er helt klart en viktig leveregel for deg.

50 - 60 Svært høy. Detter er helt klart en av dine kjerne - leveregler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314530-hva-er-galt-med-meg/#findComment-2571128
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...