Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det stemmer. Og ja det stemmer :-)

Ikke all frukt, men en del frukt er det mye fruktsukker i. Det opprettholder suget for en del.

Prinsippet er at det er fall i blodsukkeret som gjør at du lyster på mat med raske karbohydrater. Et slikt fall kommer av at man først inntar mat med raske karboer - så setter kroppen opp insulintilførselen. Det bringer blodsukkeret raskt ned igjen og du får lyst på mer av det samme.

Unngår man den første oppturen, så unngår man å sette i gang den vonde sirkelen i det hele tatt og slipper å gå og fyse sånn.

Det kan være de du har lest om er de av oss som driver med ekstremvarianten og er i ketose også - vi er ikke sultne i det hele tatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314614-sug-etter-mat/#findComment-2572076
Del på andre sider

Annonse

God dag mann. Øksekaft! :-)

Det sier meg _ingenting_ desverre.

Hva er karbohydrater?

Er det positivt eller negativt?

Og i hvilken mat finnes det si store mengder?

Karbohydrater er kort oppsummert sukker. Det finnes to typer karbohydrater, raske(som rent sukker) og langsomme(som grønnsaker, grove kornsorter..)

Om karbohydrater er positivt eller negativt... Vi må jo ha noe av dem! I form av de langsomme og helst grønnsaker. Jeg, og flere med meg, opplever at å bli slapp, svimmel og i dårlig humør etter å ha spist raske karbohydrater. Kroppen får en energiboost av det, men går fort rett i kjelleren, og gjerne lenger ned enn man var før man spiste også. -Er min erfaring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314614-sug-etter-mat/#findComment-2577009
Del på andre sider

Karbohydrater er kort oppsummert sukker. Det finnes to typer karbohydrater, raske(som rent sukker) og langsomme(som grønnsaker, grove kornsorter..)

Om karbohydrater er positivt eller negativt... Vi må jo ha noe av dem! I form av de langsomme og helst grønnsaker. Jeg, og flere med meg, opplever at å bli slapp, svimmel og i dårlig humør etter å ha spist raske karbohydrater. Kroppen får en energiboost av det, men går fort rett i kjelleren, og gjerne lenger ned enn man var før man spiste også. -Er min erfaring.

Takk for et/ett (stryk det som ikkje passer) svært godt svar! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314614-sug-etter-mat/#findComment-2577870
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...