bibben Skrevet 18. september 2008 Skrevet 18. september 2008 Jeg har lest noe her inne om at visse psykiske lidelser "brenner ut". Jeg har også lest/hørt fra annet hold at eupf gjerne brenner ut (symptomer reduseres) i 30-40 årene. Stemmer dette eller er det reinspikka tøv? Hvordan er det med lidelsen schizofreni? Kan den brenne ut, og i tillfelle når i livet er det vanlig at dette skjer? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. september 2008 Skrevet 19. september 2008 Intensiteten i eupf svekkes etter 30års alder. Det er vist i flere studier. Ved schizofreni snakket en før mye om dette. Nå nevnes det sjelden. Jeg tror det var de positive symptomene som ble redusert. Nå vet vi at de positive symptomene er behandelbare og av mindre betydning enn negative symptomer og kognitiv svikt som er lant vanskeligere å behandler - og som dessvere ikke "brenner ut". 0 Siter
bibben Skrevet 19. september 2008 Forfatter Skrevet 19. september 2008 Intensiteten i eupf svekkes etter 30års alder. Det er vist i flere studier. Ved schizofreni snakket en før mye om dette. Nå nevnes det sjelden. Jeg tror det var de positive symptomene som ble redusert. Nå vet vi at de positive symptomene er behandelbare og av mindre betydning enn negative symptomer og kognitiv svikt som er lant vanskeligere å behandler - og som dessvere ikke "brenner ut". Tusen takk for svar! Ha en fin dag ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.