Gå til innhold

Barnevernet og psykiske lidelser.

Anbefalte innlegg

Gjest Er så lei av alt

Du får gratis advokathjelp, så du har ingenting å tape. Barnevernet blandet seg voldsomt i en av mine venniners liv grunnet en fjortis hadde sagt at hun solgte dop til alle i byen. Noe som var rent oppspinn. De plaget henne i flere måneder, til tross for at også lege og politi sa dette var pisspreik. Til slutt skaffet hun en advokat som slo i bordet og fikk barnevernet til å trekke seg ut av livet.

Ok. Her har de vært inne i saken i over åtte år og det er lenge siden vi hadde avlastning.

Og det at man har psykiske problemer i familien...jeg mener det er jo mange som har det da,og fysiske problemer,tenk om de skulle vært inne i alle de sakene...

Fortsetter under...

Selvføgelig er det barnet som teller,ønsker jo han det beste.

Men grunnen til at barnevernet ville være der var pga at jeg hadde store psykiske problemer og det var psykiske problemer i familien,er det grunn nok da?

Og de skulle se til at alt gikk rett for seg på møtene,så de har tydeligvis lite tillit til andre.

''Men grunnen til at barnevernet ville være der var pga at jeg hadde store psykiske problemer og det var psykiske problemer i familien,er det grunn nok da?''

Hvis gutten har problemer på skolen, så er jo ikke BV innblandet "bare fordi" du har psykiske problemer... Dette er jo rette instansen for at barnet skal få hjelp, og du må bare sørge for å samarbeide slik at gutten får den hjelpen han trenger, uansett om du føler det er en ulempe for deg...

Gjest Er så lei av alt

''Men grunnen til at barnevernet ville være der var pga at jeg hadde store psykiske problemer og det var psykiske problemer i familien,er det grunn nok da?''

Hvis gutten har problemer på skolen, så er jo ikke BV innblandet "bare fordi" du har psykiske problemer... Dette er jo rette instansen for at barnet skal få hjelp, og du må bare sørge for å samarbeide slik at gutten får den hjelpen han trenger, uansett om du føler det er en ulempe for deg...

Ja,vi må jo samarbeide enten vi vil det eller ei!

Men det er det jeg lurer på om er lov,at de bare tar bestemmelser over hode på oss.

Gjest klokkeline

Klart det er fint han får hjelp,men er lei av alle instansene som er med på møtene og forstår ikke hvorfor barnevernet skal være der.

Vanskelig for oss her inne å vite dette også, hvorfor spør du dem ikke rett ut? Forlang å få et ærlig svar, still krav, ikke bare tenke, tenke..........

Annonse

Barnevernet har normalt ikke noen rolle i forhold til barns vansker på skolen.

Nei det er ingen selvfølge. Barnevernet kommer inn når de av en eller annen grunn har mener at familien har utfordringer som barnet lider under. De kommer inn som følge av at enten familien selv meldt behov for bistand, evt skole eller andre.

At barnevernet er inne i bildet trenger vel heller ikke nødvendigvis å være en negativ ting, de har jo en del å bidra med som kan hjelpe familien. Avlastning f. eks.

Gjest Er så lei av alt

Nei det er ingen selvfølge. Barnevernet kommer inn når de av en eller annen grunn har mener at familien har utfordringer som barnet lider under. De kommer inn som følge av at enten familien selv meldt behov for bistand, evt skole eller andre.

At barnevernet er inne i bildet trenger vel heller ikke nødvendigvis å være en negativ ting, de har jo en del å bidra med som kan hjelpe familien. Avlastning f. eks.

Vet det da,de er vel bekymret for hvordan ting går for seg i hjemmet da,men det er det ingen grunn til.

De "hjalp" med avlastning for noen år siden,en super kristelig famile som sletts ikke var snille med barna,litt av en hjelp må jeg si.

Ja,vi må jo samarbeide enten vi vil det eller ei!

Men det er det jeg lurer på om er lov,at de bare tar bestemmelser over hode på oss.

Hvis noen har meldt bekymring til BV har de ikke bare lov til å "blande seg inn", de har plikt til det. Det er veldig sjelden foreldrene liker at barnevernet kommer inn i bildet, hvis det ikke er de selv som har meldt behov for hjelp. Men sånn er det. BV er der for å ivareta barnas behov, og sikre at de har det bra. Sykdom i hjemmet kan føre til at barna ikke får den omsorgen de trenger, og i mange tilfeller er ikke foreldrene i stand til å se det selv.

Samarbeid med barnevernet, og ta i mot den hjelpen barnet og familien kan få.

Har tengt på å kontakte advokat faktisk,og kanskje det er det jeg må gjøre.

Ja,for meg fremstiller de seg selv som altvitende og det i seg selv er jo skummelt,og nå er det faktisk de som styrer livet vårt.

Hva har de gjort, siden du mener at de styrer livet deres?

Gjest Er så lei av alt

Hvis noen har meldt bekymring til BV har de ikke bare lov til å "blande seg inn", de har plikt til det. Det er veldig sjelden foreldrene liker at barnevernet kommer inn i bildet, hvis det ikke er de selv som har meldt behov for hjelp. Men sånn er det. BV er der for å ivareta barnas behov, og sikre at de har det bra. Sykdom i hjemmet kan føre til at barna ikke får den omsorgen de trenger, og i mange tilfeller er ikke foreldrene i stand til å se det selv.

Samarbeid med barnevernet, og ta i mot den hjelpen barnet og familien kan få.

Ingen har sendt bekymringsmelding,vi kontaktet dem selv for mange år siden for å få avlastning.

Ja vi må jo samarbeide med dem for vi har jo ikke noe valg.

Ungene mine har det helt fint,men det har vært krise mens de var innblandet,da gjorde de ingenting når vi spurte om hjelp.

Ingen har sendt bekymringsmelding,vi kontaktet dem selv for mange år siden for å få avlastning.

Ja vi må jo samarbeide med dem for vi har jo ikke noe valg.

Ungene mine har det helt fint,men det har vært krise mens de var innblandet,da gjorde de ingenting når vi spurte om hjelp.

Jeg forstod det sånn at skolen hadde sendt bekymringsmelding, men da misforstod jeg vel da. Når det er dere selv som har kontaktet BV, og dere nå ikke lenger har behov for hjelp, har dere rett til å be dem avslutte saken og trekke seg ut.

Annonse

Gjest Er så lei av alt

Jeg forstod det sånn at skolen hadde sendt bekymringsmelding, men da misforstod jeg vel da. Når det er dere selv som har kontaktet BV, og dere nå ikke lenger har behov for hjelp, har dere rett til å be dem avslutte saken og trekke seg ut.

Det var det jeg gjorde,men de nekter å trekke seg ut.

Gjest Er så lei av alt

Hva har de gjort, siden du mener at de styrer livet deres?

De bestemmer at vi SKAL ha ansvarsmøter f.eks og hvem som skal være med,men ifølge loven er det foreldrene som bestemmer hvem som skal være med.

Sånn som hun snakker virket det at her er det de som bestemmer og tar avgjørelser.

De bestemmer at vi SKAL ha ansvarsmøter f.eks og hvem som skal være med,men ifølge loven er det foreldrene som bestemmer hvem som skal være med.

Sånn som hun snakker virket det at her er det de som bestemmer og tar avgjørelser.

Det høres ut som dere har omtrent samme problemer som oss.

Gjest jegharogsåværtleiavalt!

Når jeg leser innleggene dine virker som om det er dine egne behov du forholder deg til. Ikke barnet/barna dine. Vi har det bra nå sier du, men i en annen setning sier du at gutten din har problemer på skolen. Hvis du gir barna dine den omsorgen og støtten de skal ha her i livet så har du ingenting å frykte. Men for meg virker det som om det viktigste er å få barnevernet av veien - ikke å få den hjelpen gutten din kanskje trenger.

Hvis du har slitt med alvorlige psykiske problemer så er det klart at barna dine er preget av dette - på en eller annen måte. Det kommer du aldri unna, samme hvor vondt det gjør! Jeg har selv slitt veldig psykisk og har barn. Psykisk syke foreldre er en stor risikofaktor for barn - det må vi bare forstå - selv om det er vondt, vondt, vondt......

Jeg gjør meg tanker om din innsikt i forhold til egne problemer og dine barn. Barnevernet skal være inne i saker hvor det er en bekymring for barnet - og hvis ikke det er en bekymring rundt ditt barn så skjønner ikke jeg. De har levd med en omsorgsperson med alvorlige psykiske problemer (nå bra) og sliter på skolen. Må jeg rope hallo, våkn opp..???

Når jeg leser innleggene dine virker som om det er dine egne behov du forholder deg til. Ikke barnet/barna dine. Vi har det bra nå sier du, men i en annen setning sier du at gutten din har problemer på skolen. Hvis du gir barna dine den omsorgen og støtten de skal ha her i livet så har du ingenting å frykte. Men for meg virker det som om det viktigste er å få barnevernet av veien - ikke å få den hjelpen gutten din kanskje trenger.

Hvis du har slitt med alvorlige psykiske problemer så er det klart at barna dine er preget av dette - på en eller annen måte. Det kommer du aldri unna, samme hvor vondt det gjør! Jeg har selv slitt veldig psykisk og har barn. Psykisk syke foreldre er en stor risikofaktor for barn - det må vi bare forstå - selv om det er vondt, vondt, vondt......

Jeg gjør meg tanker om din innsikt i forhold til egne problemer og dine barn. Barnevernet skal være inne i saker hvor det er en bekymring for barnet - og hvis ikke det er en bekymring rundt ditt barn så skjønner ikke jeg. De har levd med en omsorgsperson med alvorlige psykiske problemer (nå bra) og sliter på skolen. Må jeg rope hallo, våkn opp..???

Enig med deg!

Gjest klokkeline

Høres fornuftig ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...