Gå til innhold

Kjedelige lørdager

Anbefalte innlegg

Lørdagene er pyton. Jeg har aldri noe å gjøre. Det er fullt mulig å utvikle en psykisk sykdom bare ved å være for mye alene mener jeg.

Mens alle andre lader batteriene etter uka, så sitter jeg hjemme og kjeder meg, lader ut. All fremgang som er gjort virker nesten meningsløs.

Noen som har noe forslag til hva en kan gjøre på en lørdagskveld alene, bortsett fra å se på tv/internett?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314734-kjedelige-l%C3%B8rdager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei. Er som jeg skulle skrevet dette selv. Vet ikke annet å si enn at det å gå i behandling og bygge seg selv opp, samtidig som å bygge opp et slags nettverk er eneste du kan gjøre. Husk at et nettverk trenger ikke å starte med mer enn 1 person. Det kan feks være at du blir kjent med flere gjennom den personen.

Nettdating, vennetjenester på nett osv..kan det være noe? Eller har du noen interesser du kan ta utgangspunkt i feks?

Jeg er i samme prosess og tro meg, det tar tid. Jeg er singel og har lyst å komme meg ut på lørdagskveldene å treffe folk. Blir deppa av å være hjemme.

Hei. Er som jeg skulle skrevet dette selv. Vet ikke annet å si enn at det å gå i behandling og bygge seg selv opp, samtidig som å bygge opp et slags nettverk er eneste du kan gjøre. Husk at et nettverk trenger ikke å starte med mer enn 1 person. Det kan feks være at du blir kjent med flere gjennom den personen.

Nettdating, vennetjenester på nett osv..kan det være noe? Eller har du noen interesser du kan ta utgangspunkt i feks?

Jeg er i samme prosess og tro meg, det tar tid. Jeg er singel og har lyst å komme meg ut på lørdagskveldene å treffe folk. Blir deppa av å være hjemme.

Blir bare deppa av å være hjemme, det er sant.

Jeg er egentlig ferdig med alt tankekjøret jeg hadde før, for det meste. Derfor er det kjipt å være alene hjemme. Tviler ikke på at et nettverk er en buffer mot depresjon.

Blir bare deppa av å være hjemme, det er sant.

Jeg er egentlig ferdig med alt tankekjøret jeg hadde før, for det meste. Derfor er det kjipt å være alene hjemme. Tviler ikke på at et nettverk er en buffer mot depresjon.

Slik har jeg det også. Er bedre, men det som gjenstår er å bygge opp et nettverk. Har en del venner allerede, men ikke så mange at jeg kan velge og vrake på lørdagskvelden om du skjønner. Som regel blir jeg sittende alene. Vi to kan gå og ta ei øl sammen :)

Slik har jeg det også. Er bedre, men det som gjenstår er å bygge opp et nettverk. Har en del venner allerede, men ikke så mange at jeg kan velge og vrake på lørdagskvelden om du skjønner. Som regel blir jeg sittende alene. Vi to kan gå og ta ei øl sammen :)

Samme greier her. Har et bitte lite nettverk, skjer noe av og til, men jeg har ingen valgfrihet.

Øl er godt, alltid med på det.

Annonse

Gjest klokkeline

Nei.

Tørr du gå ut på byen alene da? Bry deg katta om du har noen å gå ut med, bare gå liksom. Du treffer sikkert folk hvis du går ut, du gjør ihvertfall ikke det når du sitter inne. Sjelden venner og bekjente kommer ramlende i fanget på en lørdag :-). Oppsøk folk istedet, får du et nei, ta det med et smil og tenk pytt, pytt, bedre lykke neste gang :-) Ha en fin kveld :))

Tørr du gå ut på byen alene da? Bry deg katta om du har noen å gå ut med, bare gå liksom. Du treffer sikkert folk hvis du går ut, du gjør ihvertfall ikke det når du sitter inne. Sjelden venner og bekjente kommer ramlende i fanget på en lørdag :-). Oppsøk folk istedet, får du et nei, ta det med et smil og tenk pytt, pytt, bedre lykke neste gang :-) Ha en fin kveld :))

Skulle akkurat til å skrive det samme ;) sette seg i baren og ta seg en halvliter på en pub feks..

Ser sånne oppfordringer av og til. Men hvem er det som går ut alene på byen, for å feste _alene_? Jeg tenker at en da må våge å snakke med grupper av mennesker da, ikke til enkeltpersoner, siden de fleste er ute med kjente. Få innpass i etablerte klikker, mingle som bare f. Det greier jeg ikke. Hadde jeg greid det, så hadde jeg antageligvis hatt masse venner allerede.

Samme greier her. Har et bitte lite nettverk, skjer noe av og til, men jeg har ingen valgfrihet.

Øl er godt, alltid med på det.

Hvorfor har du ingen valgfrihet? Og, har du mulighet til å utvide nettverket ditt gjennom noen av de i det nettverket du allerede har?

Har du søsken? Har du i såfall et godt forhold til dem? Kansje du kan utvide nettverket ditt gjennom de også?

Lese en bok, strikke, pusle med frimerkesamlingen, snekre, sy, brodere, hekle, gå en tur, sykle en tur, rengjøre akvariet, vaske klær, vaske opp, etc etc etc :)

Jeg tror jeg velger å vaske opp, vaske klær, støvsuge leiligheten, og kanskje prøve å lære meg strikking. Men i helsike da, jeg har jo ikke garn, eller strikkepinner!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...