Mihra Skrevet 20. september 2008 Skrevet 20. september 2008 Finnes det noen behandling mot tvangsspising (binge eating)? Har tidligere hatt kontakt med psykiater pga andre plager, men har det ikke lengre. Er det at jeg overspiser hele tiden noe som jeg bør søke hjelp for, eller er det bare å ta seg sammen? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 20. september 2008 Skrevet 20. september 2008 "Patologisk overspising (sykelig overspising, eng.: binge eating disorder) er foreslått som en tredje diagnose. Tilstanden ligner bulimi, men man kompenserer ikke for overspisingen ved oppkast etc. Overspiseren er som regel overvektig." Sakset fra: http://www.sit.no/content.ap?thisId=2440 Hilsen 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 20. september 2008 Skrevet 20. september 2008 http://doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3923096 Men nå vet jeg ikke særlig mer om binge eating da.... Og jeg vet heller ikke om det er så enkelt som bare å ta seg sammen.. Men jeg håper at du får svar på det. 0 Siter
Gjest mien Skrevet 20. september 2008 Skrevet 20. september 2008 Topimax er en medisin som blir brukt i behandling av tvangsspising. Jeg bruker 50 mot noe annet, men kan bekrefte at appetitten blir nedsatt. 0 Siter
Mihra Skrevet 20. september 2008 Forfatter Skrevet 20. september 2008 Ser at du tidligere har anbefalt Topimax. Får man bruke denne selv om man bare har BMI på 25? Hvor lenge er det vanlig å stå på slik behandling? Hvor alvorlig må man slite før man får bruke medisin mot dette? Kan fastelegen iverksette behandling, eller burde jeg henvises tilbake til psykiater først? Jeg bruker Lamictal, Risperdal og minipiller (cerazette) fast. 0 Siter
Gjest mien Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Ser at du tidligere har anbefalt Topimax. Får man bruke denne selv om man bare har BMI på 25? Hvor lenge er det vanlig å stå på slik behandling? Hvor alvorlig må man slite før man får bruke medisin mot dette? Kan fastelegen iverksette behandling, eller burde jeg henvises tilbake til psykiater først? Jeg bruker Lamictal, Risperdal og minipiller (cerazette) fast. Beklager, men det er umulig for meg å svare på disse spørsmålene. 0 Siter
Gjest surikatt Skrevet 21. september 2008 Skrevet 21. september 2008 Ser at du tidligere har anbefalt Topimax. Får man bruke denne selv om man bare har BMI på 25? Hvor lenge er det vanlig å stå på slik behandling? Hvor alvorlig må man slite før man får bruke medisin mot dette? Kan fastelegen iverksette behandling, eller burde jeg henvises tilbake til psykiater først? Jeg bruker Lamictal, Risperdal og minipiller (cerazette) fast. Hvordan klarer du å holde en BMI på 25 når du tvangsspiser? Jeg har erfaring med at min BMI gikk fra 25 til 35 når jeg tvangsspiste. 0 Siter
Mihra Skrevet 21. september 2008 Forfatter Skrevet 21. september 2008 Hvordan klarer du å holde en BMI på 25 når du tvangsspiser? Jeg har erfaring med at min BMI gikk fra 25 til 35 når jeg tvangsspiste. Det er mulig fordi jeg også har dager hvor jeg ikke spiser i det hele tatt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.