Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva gåingen angår, så kommer det hele an på hvor lenge du går hver gang.

Vann-trening er bra, det forbrenner godt med kalorier.

Pilates er mer muskelbyggende, du forbrenner ikke veldig mye der og da, men bygger du muskler forbrenner du bedre/mer jevnt over.

Vil tro du får en sakte og rolig vektnedgang med det opplegget, men da må du selvfølgelig også ha et sunt kosthold i tillegg.

All økt fysisk aktivitet, dvs. alt som øker energi-uttaket, er bra for den som vil ned i vekt! Det forutsetter selvsagt at man ikke øker inntaket i samme slengen...

Og som med det meste her i livet, gjelder det at: jo mer arbeid man legger ned, og jo hardere man jobber-desto større blir resultatene.

Hva gåingen angår, så kommer det hele an på hvor lenge du går hver gang.

Vann-trening er bra, det forbrenner godt med kalorier.

Pilates er mer muskelbyggende, du forbrenner ikke veldig mye der og da, men bygger du muskler forbrenner du bedre/mer jevnt over.

Vil tro du får en sakte og rolig vektnedgang med det opplegget, men da må du selvfølgelig også ha et sunt kosthold i tillegg.

30-45 minutter rask gange.

1 time pilates

1 time vann-aerobic

Annonse

30-45 minutter rask gange.

1 time pilates

1 time vann-aerobic

Hvis du med rask gange mener at du går så svetten siler/pusten går tungt, så vil du oppleve positiv effekt på vekta - men du bør nok gå i 45 minutter mer enn 30.

1 time i vannet er jo veldig bra!

:-)

Umulig å si. Det kommer jo an på BÅDE hva du forbrenner OG hva du dytter inn (mat)

Det er nok lettere å kutte ut noe mat enn å forbrenne mye ekstra.

''Det er nok lettere å kutte ut noe mat enn å forbrenne mye ekstra.''

Ikke hvis man er i dårlig form. :-)

Jo dårligere form, jo mer forbrenner man med minimal innsats. Når formen stiger, derimot, er det mer og mer krevende å forbrenne like mange kalorier på samme tid. Irriterende, men allikevel positivt. :-)

Jo dårligere form, jo mer forbrenner man med minimal innsats. Når formen stiger, derimot, er det mer og mer krevende å forbrenne like mange kalorier på samme tid. Irriterende, men allikevel positivt. :-)

Det der kan vel ikke være riktig. Du har høyere forbrenning dess bedre formen er. Musklene forbrenner jo kalorier hele tiden, så dess mer muskler dess mer forbrenning.

Det der kan vel ikke være riktig. Du har høyere forbrenning dess bedre formen er. Musklene forbrenner jo kalorier hele tiden, så dess mer muskler dess mer forbrenning.

"Ordinær" forbrenning, ja, den daglige, jevne forbrenningen øker med økt muskelmasse.

Jeg trener alltid med pulsmåler m/kaloriteller. Nå må jeg springe fortere og lenger for å forbrenne like mange kalorier som jeg gjorde for noen få uker siden, fordi kondisen har blitt bedre.

Annonse

"Ordinær" forbrenning, ja, den daglige, jevne forbrenningen øker med økt muskelmasse.

Jeg trener alltid med pulsmåler m/kaloriteller. Nå må jeg springe fortere og lenger for å forbrenne like mange kalorier som jeg gjorde for noen få uker siden, fordi kondisen har blitt bedre.

Aha - sånn ja! Ja, det stemmer. Man må ta i mer for å få samme intensitet etterhvert :-)

Er så vant til å trene etter pulsklokke jeg, så jeg tenker som regel ikke på hvor mye ekstra jeg må ta i for å få pulsen på passe nivå :-)

Aha - sånn ja! Ja, det stemmer. Man må ta i mer for å få samme intensitet etterhvert :-)

Er så vant til å trene etter pulsklokke jeg, så jeg tenker som regel ikke på hvor mye ekstra jeg må ta i for å få pulsen på passe nivå :-)

Jeg registrerte dette særlig i dag, for jeg setter tredemølla på et program hvor jeg velger hvor mye puls jeg vil ligge på. Og for å komme opp dit gikk mølla så fort at det var nesten i overkant for de korte beinstubbene mine, 11,5 km i timen er fort nok før man blir veldig god og varm. Og det var da det skjedde noe i foten...

Jeg registrerte dette særlig i dag, for jeg setter tredemølla på et program hvor jeg velger hvor mye puls jeg vil ligge på. Og for å komme opp dit gikk mølla så fort at det var nesten i overkant for de korte beinstubbene mine, 11,5 km i timen er fort nok før man blir veldig god og varm. Og det var da det skjedde noe i foten...

Ja, oppvarming er alfa omega. Jeg pleier å møte opp minst et kvarter før timen når jeg skal på spinning. Jeg trenger lang og langsom oppvarming for å unngå skader mest mulig.

Ja, oppvarming er alfa omega. Jeg pleier å møte opp minst et kvarter før timen når jeg skal på spinning. Jeg trenger lang og langsom oppvarming for å unngå skader mest mulig.

Jepp, jeg er også svoren tilhenger av oppvarming. Det burde jo mølla skjønne også, når jeg skriver inn alderen min! ;-)

Jepp, jeg er også svoren tilhenger av oppvarming. Det burde jo mølla skjønne også, når jeg skriver inn alderen min! ;-)

Hehe - sånne ungdomsmøller asså!

Det er ihvertfall bra at den ikke har røket. Da er det snart i orden igjen. Hadde den røket hadde det jo tatt evigheter.

Du får bare ta det heeeelt med ro og komme deg rett på legevatkten når det åpner der.

''Når formen stiger, derimot, er det mer og mer krevende å forbrenne like mange kalorier på samme tid. Irriterende, men allikevel positivt. :-)''

Fra den veltrentes synsvinkel kan det nok være irriterende, men det er veldig motiverende for nybegynnere at det er slik. De fleste vil oppleve nokså raske resultater på vekta hvis de begynner å jogge uten å ha trent noe særlig før.

Hehe - sånne ungdomsmøller asså!

Det er ihvertfall bra at den ikke har røket. Da er det snart i orden igjen. Hadde den røket hadde det jo tatt evigheter.

Du får bare ta det heeeelt med ro og komme deg rett på legevatkten når det åpner der.

Orker ikke tenke på tidsforbruk med røket sene - men er den flisa opp, så må jeg vel operere allikevel... BLÆ!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...