Gå til innhold

Hypokondri?

Gjest mvh dødsangst...

Anbefalte innlegg

Gjest mvh dødsangst...

Hei! Jeg er en jente på 20 år, jeg har i praksis et fantastisk liv, men klarer ikke å håndtere hverdagen... Tror det hele startet rett etter jeg fødte min datter sommeren -07. Jeg var alene med henne en natt og våknet av grusomme stikk-smerter i brystet. Jeg fikk panikk, og trodde helt ærlig at jeg skulle dø. Jeg hadde nettopp hørt om en som hadde våknet av at den ene lungen kollapset, og trodde det var dette som skjedde meg. Jeg klarte å ringe 113 og de var på flekken etter 10 min. Jeg ble kjørt mot sykehuset samtidig som de sjekka hva det kunne være. De fant da ut at jeg hadde gallesten-anfall grunnet den nylige fødselen. Det var da jeg "fant ut" at jeg var dødelig, et stort slag for meg som alltid har levd bekymringsløst. Etter den tid har jeg lidd av dødsangst, smerter og symptomer på alt mulig og panikkanfall gjevnlig... Jeg tror jeg skal dø hele tiden, noe jeg ikke er klar for!! Jeg kjenner hele tiden fysiske symptomer på sykdommer og lidelser jeg har lest om, og føler at det ikke er vits i noenting siden jeg snart skal dø uannsett...Jeg ser for meg min egen begravelse, ser for meg hvordan livet til min mann og min datter blir "når" jeg dør, og sliter med søvnmangel... Kreft og hjerte/lungesykdommer er det jeg er mest redd for... Det er en helt grusom levemåte! Fant idag et par artikler på nett som omhandlet hypokondri, og kjente meg veldig godt igjen i sykdomsbeskrivelsen.. Men hvis det er dette jeg feiler, så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre ?! Noe så flaut og teit!! Hva skal jeg gjøre for å bli frisk?? Det hjelper virkelig ikke med kontroller hos legen, for jeg vet at han ikke sjekker ALT uannsett. Psykolog tror jeg ikke vi har her i bygda engang...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314836-hypokondri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melba1365380968

Jeg kan anbefale boka "kongen anbefaler", som er skrevet av en psykiater som jobber spesielt med sykdomsangst (hypkondri). Den er veldig rett på sak, og burde være en god starthjelp til deg ihvertfall.

Det er et hardt slag å innse sin egen dødelighet, men jeg tror det etterhvert vil gjøre at du ønsker å leve livet ditt til det fulle hver dag, fordi du jo er klar over at livet ikke kommer til å vare evig. Det tror jeg bare er sunt!

Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314836-hypokondri/#findComment-2575561
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...