Gå til innhold

Virker best på panikkangst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå prøvd 10 mg med sobril, men ble ble helt utslått. Kroppen ble helt tung, ville bare ligge. Orket ingenting.. Syns det blir vanskelig å komme seg ut av døra med tunge kroppen.

Hva med vival,valium, stesolid eller noe annet?..

Har noen tips eller erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sobril er mildere enn vival/valium/stesolid. Kanskje en lavere dose?

Kanskje jeg skal prøve å dele den i 2 eller 4..

Burde vel gå greit det? Det er strek i midten på tabletten ser jeg..

Skrevet

Cipralex.

Syns du den virker bra mot panikkangst? Hva med bivirkninger?

Skrevet

Prøv å del den i to.

Jeg har nesten ingen effekt av 10 mg, men så er nå jeg en ganske stor kar da.

Det er ikke farlig å dele disse tablettene. Det er en slags tynn hinne rundt de, så det er mulig de vil tas opp og virke _litt_ fortere om du deler de. Men det er ubetydelig tror jeg.

Ok..

Da prøver jeg å dele den i 2 først, og ser hvordan det går..

Jeg er noe fersk med dette som du sikkert skjønner.. ;-)

Takk for svar :-)

Gjest klokkeline
Skrevet

Syns du den virker bra mot panikkangst? Hva med bivirkninger?

Cipralex virker bra når du kommer opp i rett dose. Bivirkninger kan du få/eller ikke få. Du må nok prøve dem for å finne ut hvordan dette virker på deg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

SSRI, (Cipralex, Seroxat, Zoloft), er den beste behandlingen mot panikklidelse.

Det tar litt tid før de virker. I denne perioden er små doser med Sobril å anbefale.

Skrevet

Jeg bruker Vival 5 mg som jeg deler i 2. 5 mg blir jeg "rusa" og uvel av. Prøv deg litt frem, kanskje du trenger bare en halv?

Jeg synes trening har en god effekt på min angst og bruker Vival ved behov. Og sånn går nu dagan :)

Skrevet

Cipralex virker bra når du kommer opp i rett dose. Bivirkninger kan du få/eller ikke få. Du må nok prøve dem for å finne ut hvordan dette virker på deg.

jeg fikk panikklidelse og deprejon av ssri, livet er sterkt redusert

Gjest klokkeline
Skrevet

jeg fikk panikklidelse og deprejon av ssri, livet er sterkt redusert

Jeg også ble syk av AD, viste seg at jeg er bipolar. Etter at jeg fikk AP ei stund ble jeg bedre. Med litium enda bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...