Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Flink og flink, fru blom. Det er mindre enn jeg har trent i det siste. Planen er egentlig å trene seks ganger i uka, styrke og kondisjon annenhver gang. (Ville helst trent mer, men det er visst noe som heter "restitusjonstid".)

Jeg kjenner ikke meg selv igjen. Det er en total forandring av personligheten, går det noen dager uten at jeg får trent holder jeg på å bli sprø. Jeg liker å trene. I fjor ble jeg anpusten og måtte ta pauser på vei til bussen (det er oppoverbakke, men det er nesten så jeg ikke tør innrømme det), å bevege meg mer enn nødvendig var det ikke snakk om. Antakelig også fordi jeg hadde en alvorlig depresjon, så det var fryktelig tungt å trene, selv om jeg prøvde mange ganger fordi jeg vet at trening kan hjelpe på depresjon. Men det er nok mest på lette/moderate depresjoner.

''Det er en total forandring av personligheten, går det noen dager uten at jeg får trent holder jeg på å bli sprø. Jeg liker å trene.''

Ekte treningsglede er det eneste som gjør at man kan få det til en vane! :-) Gratulerer!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314879-ukas-trening/page/3/#findComment-2578720
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ....AV

12

• Babette

7

• Orio

4

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

''Det er en total forandring av personligheten, går det noen dager uten at jeg får trent holder jeg på å bli sprø. Jeg liker å trene.''

Ekte treningsglede er det eneste som gjør at man kan få det til en vane! :-) Gratulerer!

Ja. Du har skjønt det. Jeg begynner å bli litt lei av alle de gode rådene for å holde motivasjonen opp eller klare å gjennomføre det. Det er bra for kroppen din, du går ned i vekt, du kan holde depresjonene på avstand. Hva skal jeg med alle de grunnene? Jeg finner så mye glede i treningen at det bare blir "forstyrrende elementer", og egentlig er det ting jeg har negative assosiasjoner til, fra utallige forsøk på å trene og overtalelse av meg selv til å holde ut.

Og så det fantastiske rådet om å trene foran tven. Da mister jeg jo helt fokus fra treningen, og går glipp av gleden ved å trene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314879-ukas-trening/page/3/#findComment-2578791
Del på andre sider

Ja. Du har skjønt det. Jeg begynner å bli litt lei av alle de gode rådene for å holde motivasjonen opp eller klare å gjennomføre det. Det er bra for kroppen din, du går ned i vekt, du kan holde depresjonene på avstand. Hva skal jeg med alle de grunnene? Jeg finner så mye glede i treningen at det bare blir "forstyrrende elementer", og egentlig er det ting jeg har negative assosiasjoner til, fra utallige forsøk på å trene og overtalelse av meg selv til å holde ut.

Og så det fantastiske rådet om å trene foran tven. Da mister jeg jo helt fokus fra treningen, og går glipp av gleden ved å trene.

Ulike mennesker = ulik måte å motivere seg på. For noen er det med å holde vekten/gå ned i vekt en motivasjon, for andre er det sunnhetstanken som driver en. Men jeg tror ikke man orker å holde ut i lengden om man ikke finner _glede_ i det man gjør. :-)

''Og så det fantastiske rådet om å trene foran tven. Da mister jeg jo helt fokus fra treningen, og går glipp av gleden ved å trene.''

Nei, det kan du si. Jeg bruker pilatesballen foran TV'n, da trimmer jeg magen uten at jeg egentlig tenker så mye over det. Og jeg jogger på tredemølle foran TV'n på treningssenteret, da går tiden litt fortere og jeg kjenner ikke så godt etter alle "vondtene" (begynner å bli litt skral, sjø!). Men det er jo også individuelt, hva man liker og ikke liker.

Uansett - lykke til videre, gled deg med det du selv gjør. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314879-ukas-trening/page/3/#findComment-2579043
Del på andre sider

Ulike mennesker = ulik måte å motivere seg på. For noen er det med å holde vekten/gå ned i vekt en motivasjon, for andre er det sunnhetstanken som driver en. Men jeg tror ikke man orker å holde ut i lengden om man ikke finner _glede_ i det man gjør. :-)

''Og så det fantastiske rådet om å trene foran tven. Da mister jeg jo helt fokus fra treningen, og går glipp av gleden ved å trene.''

Nei, det kan du si. Jeg bruker pilatesballen foran TV'n, da trimmer jeg magen uten at jeg egentlig tenker så mye over det. Og jeg jogger på tredemølle foran TV'n på treningssenteret, da går tiden litt fortere og jeg kjenner ikke så godt etter alle "vondtene" (begynner å bli litt skral, sjø!). Men det er jo også individuelt, hva man liker og ikke liker.

Uansett - lykke til videre, gled deg med det du selv gjør. :-)

Trening knyttet opp mot helse og slanking har jeg dårlig erfaring med, treningen ble en plikt, ikke noe som ga meg glede. Nå fokuserer jeg på gleden ved å trene, tror det virker bedre for meg her og nå.

Det med å trene foran tv: skjønner godt at noen vil gjøre det. Det kan hende jeg også kommer til å gjøre det etter hvert, men for øyeblikket har jeg mer enn nok med å nyte treningsgleden. (Er ganske "nyfrelst" skjønner du.)

Har du tips til gpde treningsprogrammer med pilatesball?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314879-ukas-trening/page/3/#findComment-2579808
Del på andre sider

Dro til min kjære forrige søndag, så jeg rakk ikke skrive inn da.:-)

Mandagen: Krønsj fight.

Tirsdagen: Gåtur på en time.

Onsdag: Krønsj step.

Torsdag. 1 times boksetrening. Det beste og gøyeste jeg har gjort på lenge

Fredag. Krønsj O2. Badevakt på ettermiddagen. Rakk å svømme 1000 meter på slutten da bassenget begynte å tømmes.

Lørdag. 1 times gåtur.

Søndag.... 2.5 timers labbetur i byen.

Kom frem til min kjære mandag... Månedens trening har gjort sitt på vekta. Eier ikke vekt, men både han og hans foreldre mente det hadde skjedd en del. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314879-ukas-trening/page/3/#findComment-2581741
Del på andre sider

Annonse

Trening knyttet opp mot helse og slanking har jeg dårlig erfaring med, treningen ble en plikt, ikke noe som ga meg glede. Nå fokuserer jeg på gleden ved å trene, tror det virker bedre for meg her og nå.

Det med å trene foran tv: skjønner godt at noen vil gjøre det. Det kan hende jeg også kommer til å gjøre det etter hvert, men for øyeblikket har jeg mer enn nok med å nyte treningsgleden. (Er ganske "nyfrelst" skjønner du.)

Har du tips til gpde treningsprogrammer med pilatesball?

Plikttrening er ikke smart, det har nok mange dårlig erfaring med...

Pilatesballen: Jeg snapper opp øvelser når jeg er på treningssenteret; er i hovedsak ute etter å styrke mage og rygg, så jeg kjører ikke noe spesielt program. I all hovedsak prøver jeg å sitte i ballen uten å holde meg fast med armer og ben. Da jobber jeg med hele magen samt de skrå bukmusklene.

Er jeg veldig inspirert legger jeg meg på magen på ballen og prøver å finne balansen der også, uten å ha armer og bein i gulvet.

Nei, jeg greier det ikke så veldig godt. He-he.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314879-ukas-trening/page/3/#findComment-2581742
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...