Gå til innhold

Tenkte på noe idag.

Anbefalte innlegg

Gjest klokkeline

At i slike øde strøk så finnes det mange mennesker som ikke glir helt inn i samfunnet, dvs de er sosialt ganske dårlig fungerende. Den bygda jeg tenker på så er det veldig mye incest. Bror med søster, far med datter, onkel, søskenbarn osv.

Vet at for en del år siden så var dette svært vanlig og mange barn har sannsynligvis blitt født som resultat av dette. En del er ikke helt i "vater" eller hva jeg skal si. Veldig mange har havnet i psykiatrien og fått diagnosen shizofreni f.eks. Andre er psykisk utviklingshemmet eller en blanding av det meste.

Er det mere psykisk sykdom på sånne små plasser hvor mennesker ikke har blandet seg med omverdenen? Bare en tanke som slo meg. I såfall en god grunn til å sosialisere slike "gjemte" steder, selv om de selvsagt er mere åpne idag enn før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314887-tenkte-p%C3%A5-noe-idag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klokkeline

Kjenner en psykolog som hevder at det er en god del innavl på enkelte plasser ja.

Ja, det er jeg sikker på. Der jeg kommer fra er det bare tullinger he-he. Neida, noen er jo normale også, men ganske overrepresentert med sosialt amputerte mennesker ja.

Husker sjokket selv da jeg flyttet ut i den store verden og fikk et klasserom med over 30 stk. Hjelpe meg. Så tror nok det er bra å venne seg til litt flere mennesker fra starten av :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...