Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her er mine foreløpige erfaringer med å være på reisefot i utlandet og holde seg til et kosthold som ikke inneholder for mye karbohydrater.

En ting vet jeg i alle fall. De siste 3 dagene har ikke vært lette!!

Søndag: Startet dagen godt med 2 grove knekkebrd med masse makrell i tomat. Deretter var det ut på tur. Kronglet meg ned over Europa med fly. De små måltidene en blir tilbudt på flyene er vel tilnærmet 100% karbohydrater. Hadde planlagt en større middag, da vi kom til flyplassen ved Lyon, men det var utvalget verre en noen sted. Måte ha noe mat, så da ble det lys baguette med kylling. Da vi var fremme sør i Frankrike senere på kvelden var det rett i seng.

Hotellfrokost i sør-Europa er i alle fall ikke mye å skryte av hvis en skal leve lavkarbo. Eggerøre, bacon, skinke og ost. ingen grønnsaker og mye syltetøy og søtt bakverk.

På de lokale kafeene går det tydligvis i pannekaker av ulike varianter.

Galettes med diverse fyll til lunsj/middag og crepes med diverse tilbehør til dessert. Poteter er også en viktig ingrediens i området. Poteter i forskjellige varianter til kjøtt, fisk og pannekaker. Rene grønnsaker er det verre med. På de plassene vi har vært til nå, har de stort sett vært innpakket i en pannekake.

Har heldigvis funnet et sted med veldig god salat, som jeg nok kommer til å spise lunsj på fremover. Det var ingen kantine knyttet til kontoret her i sør-Frankrike, så vi må spise alle måltidene ute. Så får en heller se om vi etterhvert finner resturanter/kafeer uten pannekaker til alt. Til middag i kveld bestilte jeg entrecote. Den kom selvfølgelig med kokte poteter, pannekake, litt salat, tomat og brød.

Ikke er det så lett å endre veldig mye på hva en får på tallerken heller. Vi kan ikke fransk og lokalbefolkningen kan knapt hei på engelsk. Kan nok spise veldig godt denne uken, men om jeg kan kalle det lavkarbo tviler jeg på. Har heldigvis klart å holde meg unna dessertene til nå, men det er ikke akkurat kjempelett, da det ikke mangler på fristelser i den retningen. Nydelige paier og terter - og pannekaker selvfølgelig :-D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314958-p%C3%A5-reisefot-og-lav-karbo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Frankrike er det svinaktige gode på omelett som regel - og de dynker den ikke ned med brød heller :-)

Som kjapp på-farten-mat der nede har jeg pleid å stikke innom en matbutikk og kjøpe en pakke med påleggsskinke og et par tomater - det funker fint lavkarb. Eller noen oster hvis man er på kafé :-)

• 2 uker senere...

I Frankrike er det svinaktige gode på omelett som regel - og de dynker den ikke ned med brød heller :-)

Som kjapp på-farten-mat der nede har jeg pleid å stikke innom en matbutikk og kjøpe en pakke med påleggsskinke og et par tomater - det funker fint lavkarb. Eller noen oster hvis man er på kafé :-)

Jeg ga opp å spise veldig lite karbo, men tok hensyn så langt som mulig. Spiste veldig mye godt mat og rødvin :-) Var forsiktig med brød og poteter og spiste mye god salat, kjøtt og fisk. Gikk opp det kiloet som jeg tok av uken før jeg reiste.

Er må i gang på ketolysekuren. Begynte på mandag, hadde veldig bra utslag på stixen i går og kiloet som kom på uken i Frankrike er borte + litt til allerede.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...