Gå til innhold

Å være redd behandler

Anbefalte innlegg

Var utsatt for et langvarig overgrep av en eldre mann for noen år siden. Nå har jeg begynt med mannlig terapeut og er livredd han. Ja, de siste timene har jeg vært panisk for å både bli droppa i terapi OG at han skal gjøre noe.. Det er et forferdelig dilemma. Gått der ei stund, men synes ikke jeg blir noe mindre redd. Prata med han om det men kjenner at jeg ikke klarer helt å roe meg..vil bare gråte hele tida og er i panikk flere dager etter en time.

Hva kan jeg gjøre med dette utenom å prate med behandler om det? Må finnes måter å bli tryggere på og hadde vært fint å fått innspill fra andre med lignende erfaringer. Og å få vite om dette er normalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314981-%C3%A5-v%C3%A6re-redd-behandler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei max redd.

Jeg har også vært utsatt for overgrep av en eldre mann (når jeg var liten) og er begynt hos en mannlig terapeut. Det er slett ikke lett, og jeg er veldig redd han av og til. Synes du har vært flink som har tatt det opp med han. Jeg har ikke klart å gjøre det, men jeg tror ganske sikkert at han vet at jeg synes det kan være vanskelig.

Jeg har "bare" bestemt meg for å gi han en sjanse, og klamrer meg i håpet om at ikke alle er som Han. Det er ikke lett, men jeg er villig til å prøve.

Jeg har ikke noen konkrete råd til deg, ville bare si at du ikke er alene...

Mvh

Hei max redd.

Jeg har også vært utsatt for overgrep av en eldre mann (når jeg var liten) og er begynt hos en mannlig terapeut. Det er slett ikke lett, og jeg er veldig redd han av og til. Synes du har vært flink som har tatt det opp med han. Jeg har ikke klart å gjøre det, men jeg tror ganske sikkert at han vet at jeg synes det kan være vanskelig.

Jeg har "bare" bestemt meg for å gi han en sjanse, og klamrer meg i håpet om at ikke alle er som Han. Det er ikke lett, men jeg er villig til å prøve.

Jeg har ikke noen konkrete råd til deg, ville bare si at du ikke er alene...

Mvh

Hei florista

Ja det kan være skikkelig tøft..hørt at er måten å gjøre det på, å gå til en mannlig behandler når en har vært utsatt for noe sånt. Men gjør det ikke mindre vanskelig for det. Håper bare at det går lettere etterhvert for oss begge og at vi blir tryggere..takk for fint svar.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...