Gå til innhold

Bipolar lidelse og mistenksomhet

Anbefalte innlegg

Er mistenksomhet et symptom som kan opptre ved bipolar lidelse?

Jeg har ofte tanker og å bli utnyttet av kjærester, kolleger og venner. Det kommer snikende og blir større og større. Noen ganger vender jeg ryggen til mennesker jeg er glad i fordi jeg tror de bruker meg.

Psykologen har begynt å få nyss i dette som hun kaller fantasier. Jeg har bestemt for å fortelle alt om dette til henne neste gang.

Jeg har også en utrygg oppvekst..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314995-bipolar-lidelse-og-mistenksomhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klokkeline

Jeg er sånn når jeg er på tur opp, eller på tur ned. Da jeg var veldig deprimert trodde jeg hele verden var imot meg og så gjennom meg og leste hva jeg tenkte (stygge tanker) og hva jeg hadde gjort. Har brukt AP i perioder hvor jeg er sånn. Selvmedisinerer meg med enten truxal eller zeldox til hodet er normalt igjen.

Ikke så ille nå jeg skjønner selv at jeg er skrullete :=)

Jeg er sånn når jeg er på tur opp, eller på tur ned. Da jeg var veldig deprimert trodde jeg hele verden var imot meg og så gjennom meg og leste hva jeg tenkte (stygge tanker) og hva jeg hadde gjort. Har brukt AP i perioder hvor jeg er sånn. Selvmedisinerer meg med enten truxal eller zeldox til hodet er normalt igjen.

Ikke så ille nå jeg skjønner selv at jeg er skrullete :=)

Jeg er verken på opp eller på nedtur når jeg har det sånn, men veldig stresset pga flytting og kjæreste.

Bruker zeldox 40 mg

Annonse

Jeg har bipolar 2. Når jeg er deppa får jeg symptomer som kan gå under kategorien personlighetsforstyrrelse, bl.a. mistenksomhet. Jeg pleier å si at alle kan bli personlighetsforstyrret light under depresjoner.

Nå tror jeg kanskje ikke dette gjaldt bare under depresjon for deg? Det er ikke et typisk trekk for bipolaritet, men jeg tror faktisk mange av oss sliter med mistenksomhet eller dårlig selvfølelse eller noe annet problematisk. Kanskje pga tidligere erfaringer, kanskje pga måten man takler lidelsen på.

Jeg har også en utrygg oppvekst bak meg, det setter sitt preg.

Tsjk, alt jeg sa var å svare på spørsmålet om man kunne være mistenksjon samtidig mens man har bipolar lidelse. Og selvsagt kan man det, akkurat som man kan være nysgjerrig, eller kontaktssøkende, om man har bipolar lidelse.

Er nsygjerrighet et symptom ved psykiske lidelser? Den var ny for meg.

Jeg har bipolar 2. Når jeg er deppa får jeg symptomer som kan gå under kategorien personlighetsforstyrrelse, bl.a. mistenksomhet. Jeg pleier å si at alle kan bli personlighetsforstyrret light under depresjoner.

Nå tror jeg kanskje ikke dette gjaldt bare under depresjon for deg? Det er ikke et typisk trekk for bipolaritet, men jeg tror faktisk mange av oss sliter med mistenksomhet eller dårlig selvfølelse eller noe annet problematisk. Kanskje pga tidligere erfaringer, kanskje pga måten man takler lidelsen på.

Jeg har også en utrygg oppvekst bak meg, det setter sitt preg.

Takk for at du delte din erfaring med meg. Jeg merker dette særlig ved stress.

Går i terapi nå, og vil få tatt tak i det.

Veldig plagsomt å hele tiden være sånn i konflikt med seg selv.

Ha en fin kveld.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...