Gå til innhold

litium og førerkort?

Gjest blir jeg uten førerkort?

Anbefalte innlegg

Gjest blir jeg uten førerkort?

Var hos legen og skulle ha attest for fornying av førerkort. Da han fikk høre jeg bruker litium så sa han at jeg må få et skriv ifra psykiatreren min? Jeg kranglet det jeg maktet på at dette er bare tull, men han holdt nå på sitt. Jeg kjenner mange som kjører bil med litium i kroppen, dette kan da ikke bli et problem vel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/314996-litium-og-f%C3%B8rerkort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du har kommet til en lege som er svært korrekt.

Forutsatt bipolar I, skal du ha anbefaling fra psykiater. Det kan være at du får anført i førerkortet noe slikt som: "....forutsetter at du følger den behandling som legen anbefaler".

Gjest blir jeg uten førerkort

Du har kommet til en lege som er svært korrekt.

Forutsatt bipolar I, skal du ha anbefaling fra psykiater. Det kan være at du får anført i førerkortet noe slikt som: "....forutsetter at du følger den behandling som legen anbefaler".

Javel, han kunne vel ha sagt dette da. Har forøvrig aldri fått vite om jeg har 1,2,3,4, sikkert B-12 for alt jeg vet. Kan en psykolog skrive ut dette?

Annonse

Gjest blir jeg uten førerkort

du må ha attest fordi du kanskje har vært innlagt og behandlet for alvorlig sinnslidelse når du bruker litium.

Men du blir ikke nektet å kjøre, er bare å få den attesten, er ikke noe problem ellers.

Javel, sikkert kloke hoder som har funnet ut dette og da er det vel bare å bøye seg i støvet. Hva hvis jeg brukte seroquel f.eks imot bipolar 1, ville jeg fått samme reaksjonen tro?

Javel, sikkert kloke hoder som har funnet ut dette og da er det vel bare å bøye seg i støvet. Hva hvis jeg brukte seroquel f.eks imot bipolar 1, ville jeg fått samme reaksjonen tro?

Det er sykdommen og ikke medisinen som betyr noe her.

Tror ikke psykologer kan skrive slik attest.

Javel, må vel gå og lete etter psykiatere da. Det er vel ikke enkelt, de vokser vel ikke på trær? :-)

I ditt tilfelle ville jeg fått time hos en privatpraktierende selv om det koster mer. Det er jo ikke snakk om langvarig behandling her, og da er det raskere å komme til hos en av dem.

Javel, han kunne vel ha sagt dette da. Har forøvrig aldri fått vite om jeg har 1,2,3,4, sikkert B-12 for alt jeg vet. Kan en psykolog skrive ut dette?

Hvis du noen gang har vært manisk, har du bipolar I.

Gjest klokkeline

Hvis du noen gang har vært manisk, har du bipolar I.

Jeg har lest journalen min og der står det hypoman/manisk. Altså et sted imellom 1 og 2 da, eller 1,5 kanskje? Bryr meg egentlig ikke så mye, men i denne situasjonen hadde det jo vært ok å vite.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...