Gjest blir jeg uten førerkort? Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Var hos legen og skulle ha attest for fornying av førerkort. Da han fikk høre jeg bruker litium så sa han at jeg må få et skriv ifra psykiatreren min? Jeg kranglet det jeg maktet på at dette er bare tull, men han holdt nå på sitt. Jeg kjenner mange som kjører bil med litium i kroppen, dette kan da ikke bli et problem vel? 0 Siter
ariadne Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Jeg vil tro det ikke er litiumen som er årsaken, men lidelsen du tar litium for. 0 Siter
Gjest blir jeg uten førerkort Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Jeg vil tro det ikke er litiumen som er årsaken, men lidelsen du tar litium for. Måtte han da vel ha sagt dette da, jeg biter ikke. 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 du må ha attest fordi du kanskje har vært innlagt og behandlet for alvorlig sinnslidelse når du bruker litium. Men du blir ikke nektet å kjøre, er bare å få den attesten, er ikke noe problem ellers. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Du har kommet til en lege som er svært korrekt. Forutsatt bipolar I, skal du ha anbefaling fra psykiater. Det kan være at du får anført i førerkortet noe slikt som: "....forutsetter at du følger den behandling som legen anbefaler". 0 Siter
Gjest blir jeg uten førerkort Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Du har kommet til en lege som er svært korrekt. Forutsatt bipolar I, skal du ha anbefaling fra psykiater. Det kan være at du får anført i førerkortet noe slikt som: "....forutsetter at du følger den behandling som legen anbefaler". Javel, han kunne vel ha sagt dette da. Har forøvrig aldri fått vite om jeg har 1,2,3,4, sikkert B-12 for alt jeg vet. Kan en psykolog skrive ut dette? 0 Siter
Gjest blir jeg uten førerkort Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 du må ha attest fordi du kanskje har vært innlagt og behandlet for alvorlig sinnslidelse når du bruker litium. Men du blir ikke nektet å kjøre, er bare å få den attesten, er ikke noe problem ellers. Javel, sikkert kloke hoder som har funnet ut dette og da er det vel bare å bøye seg i støvet. Hva hvis jeg brukte seroquel f.eks imot bipolar 1, ville jeg fått samme reaksjonen tro? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Javel, sikkert kloke hoder som har funnet ut dette og da er det vel bare å bøye seg i støvet. Hva hvis jeg brukte seroquel f.eks imot bipolar 1, ville jeg fått samme reaksjonen tro? Det er sykdommen og ikke medisinen som betyr noe her. Tror ikke psykologer kan skrive slik attest. 0 Siter
Gjest blir jeg uten førerkort Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Det er sykdommen og ikke medisinen som betyr noe her. Tror ikke psykologer kan skrive slik attest. Javel, må vel gå og lete etter psykiatere da. Det er vel ikke enkelt, de vokser vel ikke på trær? :-) 0 Siter
Gjest privatp Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Javel, må vel gå og lete etter psykiatere da. Det er vel ikke enkelt, de vokser vel ikke på trær? :-) I ditt tilfelle ville jeg fått time hos en privatpraktierende selv om det koster mer. Det er jo ikke snakk om langvarig behandling her, og da er det raskere å komme til hos en av dem. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. september 2008 Skrevet 25. september 2008 Javel, han kunne vel ha sagt dette da. Har forøvrig aldri fått vite om jeg har 1,2,3,4, sikkert B-12 for alt jeg vet. Kan en psykolog skrive ut dette? Hvis du noen gang har vært manisk, har du bipolar I. 0 Siter
Gjest klokkeline Skrevet 25. september 2008 Skrevet 25. september 2008 Hvis du noen gang har vært manisk, har du bipolar I. Jeg har lest journalen min og der står det hypoman/manisk. Altså et sted imellom 1 og 2 da, eller 1,5 kanskje? Bryr meg egentlig ikke så mye, men i denne situasjonen hadde det jo vært ok å vite. 0 Siter
Gjest klokkeline Skrevet 25. september 2008 Skrevet 25. september 2008 Jeg har lest journalen min og der står det hypoman/manisk. Altså et sted imellom 1 og 2 da, eller 1,5 kanskje? Bryr meg egentlig ikke så mye, men i denne situasjonen hadde det jo vært ok å vite. Dette er ikke meg nei :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.